Pasionaţii de cafea din România şi din Europa au la dispoziţie Brewtifi, prima aplicaţie inteligentă destinată celor care doresc să exploreze universul cafelei de calitate, cu focus pe cafeaua de specialitate. Disponibilă gratuit în App Store şi Google Play, aplicaţia îşi propune să fie acea platformă de referinţă pentru pasionaţii de cafea, oferind o multitudine de posibilităţi de descoperire, învăţare, explorare şi achiziţie de cafea, echipamente şi produse conexe.

Pre-lansarea Brewtifi va avea loc la How To Web Conference 2025 (1-2 octombrie), unul dintre cele mai importante evenimente de tehnologie din România şi din Europa de Est, aplicaţia fiind selectată în semifinala competiţiei Spotlight, printre cele mai bune 20 de startup-uri care îşi vor prezenta ideea şi planul de afaceri pe scena conferinţei. Imediat după aceea, lansarea oficială va fi la Slow Coffee Festival, care are loc între 3 şi 5 octombrie la Romexpo (Bucureşti), acolo unde BREWTIFI va fi partener de inovaţie, oferind în aplicaţie şi o secţiune specială dedicată festivalului, cu harta expozanţilor, agenda evenimentului şi oferte.

Ce face Brewtifi?

Pe lângă un catalog actualizat şi îmbogăţit permanent, care adună în prezent peste 1.000 de tipuri de cafea de la peste 50 de prăjitorii din România şi Europa, una dintre funcţiile cele mai importante ale aplicaţiei este posibilitatea utilizatorilor de a-şi salva sortimentele de cafea preferate în contul personal Brewtifi. Este suficient să fotografieze eticheta unei pungi de cafea pentru ca aplicaţia să o identifice şi să o salveze în cont.

Utilizatorii pot da ratinguri, acestea fiind vizibile şi pentru ceilalţi utilizatori, şi primesc recomandări personalizate de cafea, echipamente şi evenimente în baza scanurilor făcute. Fondatorii au analizat în detaliu noile trenduri din tehnologie şi comportamentul consumatorilor şi au integrat în aplicaţie un companion AI – Brewie AI – care poate face recomandări despre cafea, poate oferi sfaturi pentru prepararea cafelei şi poate răspunde la întrebări cu şi despre cafea. Astfel, Brewtifi îşi propune să fie acea platformă preferată a iubitorilor de cafea, prin care aceştia pot:

să îşi creeze propriul „playlist” cu cafelele preferate pe care le-au descoperit
să primească recomandări personalizate, adaptate gustului lor
să caute şi să exploreze mii de cafele de specialitate din Europa, selectate de Brewtifi şi de comunitatea de pasionaţi, să le dea rating şi să le cumpere cu ajutorul aplicaţiei, prin linkuri directe către prăjitorii
să fie la curent cu tot ce mişcă în lumea cafelei de specialitate, trenduri, noutăţi
să aibă acces la oferte exclusive pentru echipamente, evenimente, micro-loturi de cafea şi accesorii
să înveţe metode de preparare a cafelei printr-un joc interactiv (opţiune ce va fi disponibilă în curând)

„Ideea unei aplicaţii a venit în urma interacţiunilor noastre de zi cu zi cu cafeaua de specialitate. Am fost de multe ori la festivaluri de cafea unde am încercat varietăţi care m-au cucerit şi pe care ulterior nu am mai ştiut unde să le caut. Brewtifi răspunde la o nevoie pe care o au mulţi pasionaţi ai cafelei de calitate, şi anume aceea de a păstra o listă curatoriată de cafele preferate, ca un playlist personal, dar şi cea de a descoperi noi sortimente, de a experimenta noi gusturi, de a afla detalii despre prăjitorii din toată Europa, de a-şi extinde orizontul de cunoaştere cu privire la cafea. Într-o lume dinamică, cu din ce în ce mai mulţi iubitori de cafea de specialitate şi cu mii de cafenele excepţionale în Europa, ne-am dat seama că nu există o platformă digitală care să conecteze iubitorii de cafea cu prăjitoriile, cu experienţele de cafea, cu ceaşca lor perfectă, aşa cum există de exemplu pentru vinuri”, spune Mihaela Dincă, co-fondator Brewtifi.

O aplicaţie pentru toate generaţiile de consumatori

Brewtifi pune în centru consumatorul, utilizatorul obişnuit, pasionat de cafea, căruia îi oferă un cadru structurat şi ocazia de a încerca noi experienţe. Lansarea vine într-un moment în care piaţa cafelei de specialitate îşi începe maturizarea; preferinţele generaţiilor active precum Millennials şi cei din Gen Z se îndreaptă din ce în ce mai mult către cafeaua premium, produsă în mod sustenabil, iar aceşti consumatori doresc să aducă experienţa de cafenea şi acasă.

„Brewtifi conectează utilizatorii şi preferinţele lor în materie de cafea cu oferta disponibilă şi, mai ales, cu tendinţele în acest domeniu, aducând laolaltă consumatori, prăjitorii, distribuitori, dar şi producători de echipamente şi accesorii pentru preparat cafea. Astfel, Brewtifi revoluţionează experienţa cafelei oferind utilizatorilor o platformă unică, personalizată, sprijinind în acelaşi timp prăjitorii locali şi europeni şi alte afaceri conexe”. spune Alex Timiş, co-fondator Brewtifi.

În prezent, segmentul cafelei de specialitate este în plină dezvoltare, atât pe pieţe mature, precum Marea Britanie, cât şi pe unele emergente, cum sunt Cehia sau România. Începând din anul 2013, numărul prăjitoriilor şi al cafenelelor cu cafea de specialitate din România a explodat, de la doar câteva la câteva sute.  La nivel european, cafeaua de specialitate înregistrează o dinamică puternic pozitivă. În 2023-2024, acest segment a reprezentat peste 30% din consumul total de cafea, la o valoare estimată de 23,3 mld. euro. Până în 2032, se estimează că piaţa de profil ar putea urca la 64 mld. euro, cu o creştere anuală în urcare de la 3,7% la 10,3% la finalul perioadei. Cu alte cuvinte, nu doar că piaţa se dezvoltă, dar cu fiecare an creşte din ce în ce mai rapid.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Share.
Exit mobile version