Anul acesta ţintim afaceri de 30 mil. euro, plus 20%. Este posibil să şi depăşim acest prag

0
24

♦ În primele două trimestre din 2022 TotalSoft a înregistrat o creştere de 16% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021 ♦ Compania a închis anul 2021 cu afaceri de 25 mil. euro.

TotalSoft, unul dintre cei mai importanţi producători de software de pe piaţa locală, parte a grupului Logo din Turcia, are ca obiectiv o creştere de 20% a cifrei de afaceri, la finalul anului în curs. Compania a închis anul 2021 cu afaceri de 25 de milioane de euro, înregistrând o creştere de 10% faţă de primul an de pandemie, respectiv anul 2020.

„Anul acesta ţintim afaceri de 30 de milioane de euro, dar este posibil să şi depăşim acest prag, având în vedere că TotalSoft a înregistrat o creştere de 16% a cifrei de afaceri în primele două trimestre ale anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2021. Cifrele exacte le vom vedea în trimestrul unu din 2023“, a spus Mihai Găvan, Global Strategic Alliances Director al Totalsoft.

El a explicat că businessul TotalSoft este împărţit în trei zone, iar fiecare zonă trebuie dezvoltată pentru a contribui la creşterea organică a businessului.

„Într-o companie de tip IT ai trei mari puteri – prima putere internă este cea de development – câţi oameni ai ca să poţi să dezvolţi produsele; o altă putere este cea de vânzare, sales şi marketing; şi mai ai o putere, cea de implementare şi service pentru produsele vândute. Iar pentru a creşte exponenţial, nu organic – noi astăzi creştem organic -, pentru a avea o creştere de 100%, 200%, 300% pe an, trebuie să îţi înmulţeşti aceste puteri, să dezvolţi fiecare zonă, iar noi asta facem în prezent.“

De asemenea, un element important care contribuie la creşterea şi dezvoltarea unei companii IT este reţeaua extinsă de parteneri, a mai spus Mihai Găvan. „Avem deja parteneriate semnate cu companii atât locale cât şi companii din afara României. Spre exemplu, ne-am extins în Franţa, ne-am extins în Europa Centrală şi de Est cu parteneriate de tip business, cu scopul de a comercializa cât mai uşor. Spre exemplu, ne-am propus ca până la finalul anului în curs să mai semnăm 10 parteneriate.“

Reprezentantul TotalSoft a mai explicat în cadrul emisiunii că parteneriatele sunt structurate pe doi piloni principali. Astfel, primul pilon este cel al parteneriatelor de tip business – unde sunt partenerii care au capacitatea de vânzare, implementare şi de service a produselor TotalSoft.

„Al doilea tip de parteneriate sunt cele de tip tehnologic. În ecosistem aducem mai mulţi parteneri de tehnologie din piaţă, cu scopul de a oferi o experienţă cât mai bună. În acelaşi timp, spre exemplu, în zona de financiar-contabil, acum suntem în discuţii cu un partener. Foarte important este că aducem parteneri inclusiv din zona start-up-urilor, pentru că start-up-urile vin cu multe lucruri noi şi ne ajută foarte mult.“

Pe lângă extinderea portofoliului de parteneri şi o creştere de circa 20% a cifrei de afaceri, planurile reprezentanţilor companiei mai vizează şi atragerea de noi candidaţi şi continuarea cursurilor şi progamelor de mentorat pe care le organizează atât pentru angajaţi, cât şi pentru studenţi – care pot deveni angajaţi în cadrul companiei.

„Ne dezvoltăm în zona de parteneriate. Practic creştem aceste două forţe mari – forţa de vânzare şi forţa de implementare şi service, iar alt obiectiv este creşterea organizaţiei din România şi din extern. Acum avem în jur de 650 de oameni, după ce am angajat alţi 100 de colegi noi în primele şase luni din 2022. Avem şi programe de mentorat şi de dezvoltare în cadrul cărora aducem studenţi de pe băncile facultăţilor, le oferim training intens timp de trei luni, trainingul este şi plătit, iar cei care se ridică la standardele noastre rămân angajaţi în TotalSoft. După ultimul eveniment am adus 25 de oameni noi în companie“, a mai spus Mihai Găvan.

El a menţionat că persoanele care sunt angajate în cadrul TotalSoft prin programe de mentorat şi traininguri devin „productive“ abia după şase – opt luni de activitate.

„Şi nici atunci nu sunt 100% productive, pentru că discutăm despre persoane pe care le luăm de pe băncile facultăţilor. Însă, important este că aceste persoane duc mai departe tot ceea ce înseamnă tehnologie şi aduc un suflu nou, vin cu idei noi în interiorul organizaţiei.“

 

Ce a mai spus Mihai Găvan la ZF Live

Produsul Charisma acoperă mai multe verticale de piaţă. Ne referim la Charisma ERP – soluţia Enterprise pentru companiile mari, avem Charisma Human Capital Management – partea de resurse umane, Charisma Medical, Charisma Financial Services – care are inclusiv o prezenţă foarte mare la nivel global. Brandul Charisma încă este foarte puternic în piaţă, iar Charisma este produsul principal al TotalSoft.

Noi investim foarte mult în aceste produse. Pentru că în zona de IT fiecare produs are o curbă de evoluţie tehnologică. Asta înseamnă că o tehnologie folosită în anii 2000 este depăşită 20 de ani mai târziu. Şi atunci trebuie să investim constant în aceste produse în două direcţii: în direcţia în care trebuie să le rescriem pe tehnologii noi, şi asta vine odată cu evoluţia pieţei pentru că toate tehnologiile avansează şi atunci şi noi trebuie să avansăm în direcţia asta. Iar din nevoia de a scala mult mai uşor, din nevoia de a aduce produse în zona de cloud, din nevoia de a oferi pieţei produse de tip software as a service, ceea ce înseamnă că clientul poate consuma produsul direct dintr-un site web, fără să aibă o interacţiune directă cu cineva.

Cât vinde un partener într-un an de zile? Foarte mult. Aici depinde doar de capacitatea lui de vânzare. Dacă ne referim la implementări regionale, ai un partener care vine şi încheie un contract cu o companie care are o prezenţă regională în mai multe ţări, acel contract nu poate fi de un milion. Poate să fie de cinci milioane. Depinde foarte mult de mărimea implementării.

Spre exemplu, în ecosistemul Charisma astăzi aducem parteneri de servicii de OCR. Ceea ce înseamnă că dacă vrei, de exemplu, să faci o angajare, poţi să intri în chatbot-ul nostru, zici că faci o angajare, faci o poză la buletin, partenerul nostru vine şi face OCR la buletin şi întoarce toate datele din buletin, iar pe acele date eu le pun într-un contract şi le trimit pe email candidatului, iar candidatul vine şi semnează electronic, cu o semnătură calificată dar nu a TotalSoft, ci a uni partener extern.

Avem business mai mult decât oameni. Ceea ce se întâmplă la nivel global, momentan nu a afectat piaţa din România sau dacă a afectat-o, a afectat-o într-un mod pozitiv. În sensul în care organizaţiile îşi dau seama că prin tehnologie pot compensa un neajuns din zona de resurse umane, adică îşi automatizează foarte mult procesele tocmai cu scopul de a compensa acest deficit de resurse umane de care şi noi ne lovim foarte rar.

Salariile sunt direct proporţionale cu proiectele. Atâta timp cât proiectele sunt mari şi de anvergură atunci e clar că ai nevoie şi de un nivel al salariatului, şi salariul este direct proporţional cu knowledgeul pe care îl are salariatul.

Un junior poate să câştige de la 1.000 euro la 2.000 de euro, un middle poate să câştige de la 1.000 de euro până la 3.000 de euro. Dar contează foarte foarte mult ce tehnologii cunoaşte. De exemplu, la noi în organizaţie şi chiar şi în piaţă sunt foarte căutaţi în prezent specialiştii pe Microsoft SQL – este o bază de date în care marea majoritate a companiilor îşi ţin toate procesele şi informaţiile pe care le colectează cu ajutorul soluţiilor pe care ei le dezvoltă. Şi acest SQL este foarte căutat.

De fapt, companiile migrează către aceste soluţii de tip cloud cu scopul de a externaliza resursele interne. Adică nu îşi mai doresc să aibă departamente mari de IT care să întreţină servere complicate cu securităţi complicate, ci merg într o zonă de cloud.

Noi nu avem serverele noastre, folosim serverele partenerilor, preum servere Azure de la Microsoft şi alte servere ale partenerilor cu care noi lucrăm.

Avem mai multe proiecte de dezvoltare. Unul dintre ele se cheamă Charisma Everywhere. Este un produs în care noi am investit în ultimii ani multe milioane de euro, este un produs care pune în acelaşi loc mai multe tipuri de serivicii. Noi le spunem produs de micro servicii. Este o platformă în care poţi să instalezi mai multe servicii, cu scopul de a scala rapid. Iar marele avantaj al acestei platforme care poate fi folosită atât de TotalSoft cât şi de oricare alt vendor din piaţă care are mai multe produse, marele avantaj este dat de integrarea care poate fi făcută la nivel de produs în interiorul platformei. Adică, dacă noi în ecosistemul Charisma aducem mai mulţi vendori de tehnologie, noi îi publicăm în Charisma Everywhere, iar toate modulele discută activ cu aceşti vendori.

TotalSoft a fost preluat de grupul Logo, din Turcia, în 2016. Din 2016 până în 2022, TotalSoft a avut o evoluţie foarte bună. Spre exemplu, comparativ cu primele două trimestre de anul trecut, anul acesta am înregistrat o creştere de 16% a cifrei de afaceri. Avem un „incubator“ de idei în cadrul TotalSoft şi investim în idei noi.

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.