Vânzările de bijuterii în Statele Unite se menţin puternice, chiar dacă presiunile economice afectează consumatorii din Europa şi China. Pandora, brandul danez cunoscut pentru brăţările cu talismane şi bijuteriile din argint, a raportat o creştere de 8% a vânzărilor pe piaţa americană în trimestrul al doilea, în timp ce în China acestea au scăzut cu 15%, iar în marile pieţe europene s-au înregistrat declinuri de o singură cifră, transmite CNBC.

”Consumatorul american rămâne interesat de Pandora, în timp ce Europa este o piaţă amestecată, sub presiune de mai mult timp”, a declarat CEO-ul Alexander Lacik.

Tendinţa a fost confirmată şi de grupul Richemont, proprietarul Cartier, care a raportat o creştere de 17% a vânzărilor în America în ultimele trei luni, în contrast cu scăderile din Asia-Pacific. La nivel general, piaţa americană de bijuterii a urcat cu 5% în prima jumătate a anului, potrivit Tenoris.

Cu toate acestea, riscurile tarifare planează asupra industriei. Pandora, care produce preponderent în Thailanda, estimează un impact de 200 milioane coroane daneze (31 milioane dolari) în 2025 şi de 450 milioane coroane în anul următor. În plus, argintul a atins maximul ultimilor 14 ani, iar aurul continuă să se scumpească.

Aceste factori de cost, alături de incertitudinile valutare, ar putea afecta în viitor apetitul americanilor pentru bijuterii, avertizează compania. Acţiunile Pandora au scăzut cu peste 14% după publicarea rezultatelor trimestriale.

 

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Share.
Exit mobile version