Festivalul Internaţional „George Enescu” propune joi trei evenimente majore, fiecare cu propria identitate artistică şi fiecare construind, în felul său, punţi între lumi aparent îndepărtate: trecut şi prezent, muzică şi dans, sunet şi imagine.
Ultimele bilete sunt disponibile online, în platforma Eventim.ro, în format fizic, în lanţul de librării Cărtureşti şi la intrarea în sala de concert.
Cine şi-ar fi imaginat că muzica lui Johann Sebastian Bach ar putea fi coregrafiată în mişcări de break dance, hip-hop şi street dance? Coregraful Kim Brandstrup şi Orchestra of the Age of Enlightenment (fondată în 1986, specializată în interpretarea istorică a muzicii baroce şi clasice) aduc la Ateneul Român, de la ora 17:00, spectacolul-concept „Breaking Bach” – o întâlnire spectaculoasă între arhitectura contrapunctică a muzicii şi energia dansului urban.
Programul include pagini celebre din creaţia bachiană – Uvertura şi Aria din Suita a III-a, Concertul pentru două viori, fragmente din suitele pentru violoncel şi Concertul brandenburgic nr. 3 – interpretate de Margaret Faultless (regizor muzical şi solistă), alături de Daniel Edgar (vioară), Andrew Skidmore (violoncel), Leo Duarte (oboi), Benjamin Sheen (clavecin/orgă) şi ansamblul instrumental. Pe scenă, dansatori tineri – între care Nafisah Baba, Emmanuel Bruno, Justin Howell şi Aurora Casatori – reinterpretează în paşi de dans urban un repertoriu canonic, legând secole şi culturi.
„Breaking Bach” nu este doar un experiment de fuziune artistică, ci o declaraţie despre libertatea de expresie, despre depăşirea prejudecăţilor temporale şi stilistice, şi despre actualitatea eternă a lui Bach.
De la ora 20:00, la Sala Palatului, publicul are ocazia să întâlnească renumita orchestră Sächsische Staatskapelle Dresden, sub bagheta lui Daniele Gatti, cu pianistul Kirill Gerstein ca solist.
Programul se deschide cu Uvertura de concert pe teme în caracter popular românesc, op. 32 de George Enescu, o lucrare târzie, compusă în 1948, când autorul trăia în exil la Paris. Urmează Concertul pentru pian în la minor op. 54 de Robert Schumann, singurul concert pentru pian scris de compozitor, o lucrare plină de lirism şi elan romantic, dedicată Clarei Schumann. În partea a doua, publicul va asculta Simfonia a VI-a „Pastorala” de Ludwig van Beethoven, una dintre cele mai iubite creaţii ale repertoriului simfonic universal, o evocare a armoniei dintre om şi natură – de la liniştea câmpurilor şi cântecul păsărilor până la furtuna ce tulbură pentru scurt timp peisajul idilic.
Tot de la ora 20:00, la MINA – Muzeul Artei Noi Imersive, pianista Alexandra Silocea, artistă Bösendorfer, invită publicul la un recital-spectacol impresionant: „Klimt Meets Bösendorfer – Ver Sacrum”. Pe un pian de colecţie – modelul limitat Bösendorfer Ver Sacrum 214VC, inspirat de estetica Secesiunii vieneze şi a lui Gustav Klimt –, muzica se împleteşte cu arta vizuală şi literatura.
Programul include lucrări pentru pian de Janáček, Debussy, Liszt, Fazıl Say şi Martin Romberg, dar şi lieduri preferate de Klimt semnate de Schubert (Der Lindenbaum, Ständchen), interpretate de mezzosoprana Patricia Nolz. Actriţa Laëtitia Eïdo va completa experienţa prin recitarea unor poeme de James Joyce, A.E. Housman, Robert Frost şi Kahlil Gibran. Într-un cadru imersiv, spectacolul devine o călătorie senzorială prin sunet, imagine şi cuvânt, dedicată simbolismului primăverii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.