Elicopterul militar care s-a ciocnit cu un avion în apropierea Aeroportului Național Ronald Reagan din Washington, într-un accident soldat cu moartea tuturor celor 67 de persoane aflate la bordul ambelor aeronave, era un UH-60 Black Hawk, considerat „calul de tracțiune” al aviației armatei, relatează NBC News.

Elicopterul este o aeronavă de „transport tactic utilitar”, folosită pentru orice, de la asalt aerian până la operațiuni de ajutor umanitar, pe care armata afirmă că s-a bazat în fiecare operațiune majoră din întreaga lume de peste patru decenii.

Introdus pentru prima dată în armată în 1979, modelul este, în general, considerat sigur și are un istoric solid de fiabilitate și rezistență în misiuni de luptă și transport, a declarat Timothy A. Loranger, avocat specializat în aviație și fost mecanic de aeronave, pentru sursa citată.

Sikorsky, o subsidiară a gigantului aerospațial și de apărare Lockheed-Martin, afirmă că a construit peste 5.000 de astfel de elicoptere pentru 36 de țări.

Armata a declarat că se așteaptă ca aeronava să rămână o componentă esențială a flotei sale pentru următoarele trei decenii.

Black Hawk-ul care s-a ciocnit cu avionul American Eagle 5342 aparținea Companiei Bravo, Batalionul 12 de Aviație, de la aerodromul militar Davison din Fort Belvoir, Virginia, și se afla într-o misiune de antrenament, potrivit armatei.

Capacitatea pilotului

Oficialii militari au descris cei trei soldați aflați la bordul aeronavei drept un echipaj foarte experimentat, care includea un pilot instructor cu peste 1.000 de ore de zbor.

Oficialii au declarat că misiunea de antrenament era o evaluare anuală de rutină a capacității pilotului de a zbura pe timp de noapte. Aceștia au subliniat că echipajul cunoștea bine ruta și regulile spațiului aerian din jurul aeroportului.

Cauza coliziunii rămâne neclară și este investigată de Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor.

Vorbind pentru MSNBC, locotenent-colonelul în retragere Darin Gaub a declarat că imaginile coliziunii păreau să arate că elicopterul nu și-a schimbat direcția, viteza sau altitudinea înainte de impact, ceea ce sugerează că echipajul s-ar putea să nu fi știut că avionul de pasageri se afla pe traiectoria sa.

Deficit

El a adăugat că misiunea de antrenament avea mai puțini mecanici de bord decât în mod normal pentru a supraveghea cerul și a detecta pericolele potențiale. De obicei, astfel de misiuni includ trei mecanici de bord, a spus el, însă miercuri a fost doar unul.

„Acesta este un fapt”, a declarat el. „Ar putea avea relevanță în viitor sau nu. Însă reduce capacitatea echipajului de a identifica o aeronavă în zbor pe timp de noapte.”

Morți în timpul antrenamentelor

Acest incident nu este un caz singular. Cu aproape doi ani în urmă, două elicoptere Black Hawk de la Fort Campbell, Kentucky, s-au ciocnit în timpul unui exercițiu de antrenament, provocând moartea celor nouă soldați aflați la bord.

Acea coliziune și un al doilea accident mortal, care a implicat două elicoptere Apache în Alaska, au determinat armata să oprească toate operațiunile aviatice, cu excepția zborurilor esențiale.

Șeful Statului Major al Armatei, James McConville, a declarat că această oprire a fost necesară pentru a se asigura că armata face tot posibilul pentru a preveni accidentele.

O analiză a incidentelor fatale care au implicat elicoptere Black Hawk, publicată de Military.com după coliziunea din Kentucky, a constatat că 60 de persoane au murit în accidente de antrenament în ultimul deceniu.

Concluzia este că, deși acest număr poate părea ridicat, elicopterele Black Hawk sunt implicate în cele mai puține incidente mortale raportate la orele de zbor din flota armatei și sunt implicate în mult mai puține coliziuni fatale decât alte elicoptere, inclusiv AH-64 Apache și CH-47 Chinook.

Editor : A.S.

Share.
Exit mobile version