CFR SA a anunţat semnarea contractului pentru modernizarea liniei feroviare Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, iar valoarea contractului depăşeşte 2,3 miliarde de lei fără TVA. Proiectul este finanţat prin Programul Transport 2021–2027.
”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţă semnarea contractului pentru Proiectarea şi Execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 4: Cap X Drobeta Turnu Severin – Cap X Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250.
Ofertantul declarat câştigător este asocierea formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI şi Societatea Comercială Rotary Construcţii Mentenanţă S.A., cu lider de asociere IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI”, au afirmat, luni, reprezentanţii CFR SA.
Valoarea contractului este de 2.309.944.931,12 lei (fără TVA).
Durata totală a contractului este de 195 de luni, care sunt distribuite astfel: 12 luni pentru proiectare;
60 luni pentru execuţia lucrărilor; 120 luni garanţie (60 luni + 60 luni suplimentari); trei luni pentru activităţi post-recepţie finală.
Proiectul este finanţat prin Programul Transport 2021–2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite.
”Scopul principal al acestui proiect de investiţii este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României, prin dezvoltarea unei infrastructuri feroviare moderne, sigure şi eficiente, care să faciliteze integrarea în reţeaua de transport europeană şi să contribuie la promovarea unui transport sustenabil”, au precizat reprezentanţii CFR SA.
Principalele lucrări realizate în cadrul acestui proiect sunt următoarele: modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate, pentru linie simplă sau dublă, electrificată la 25 kV; introducerea de instalaţii de centralizare electronice/electrodinamice şi a sistemului de siguranţă ERTMS nivel 2; asigurarea unei sarcini maxime de 22,5 tone/osie şi lungimi maxime de 740 m pentru trenuri; construirea de peroane înalte de 400 m lungime în toate staţiile; modernizarea a 7 tuneluri şi realizarea de lucrări civile în staţii; asigurarea unei viteze maxime de circulaţie de 100 km/h.
De asemenea, vor fi modernizate instalaţiile de electrificare şi sistemele de semnalizare şi telecomunicaţii, vor fi amplasate panouri fonoabsorbante şi soluţii alternative pentru reducerea zgomotului, va creşte capacitatea de tranzit pe acest segment important al coridorului feroviar european.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.