Pe măsură ce Elon Musk s-a apropiat tot mai mult de președintele ales Donald Trump și a devenit un fan al diverselor teorii ale conspirației susținute de extrema dreaptă, mulți proprietari de mașini Tesla au început dintr-o dată să se simtă rușinați de vehiculul pe care îl conduc, scrie The Guardian. Valul de reacții adverse ar putea afecta pe viitor vânzările companiei, în timp ce tot mai mulți șoferi de Tesla din SUA aleg să își exprime opoziția față de cel mai bogat om din lume afișând stickere „anti-Elon” chiar pe propriile mașini.

Afacerea cu stickere anti-Musk a explodat de când fondatorul Tesla și SpaceX și-a declarat sprijinul față de Trump și l-a ajutat să câștige alegerile prezidențiale din SUA. Proprietarii de mașini Tesla încearcă acum să se distanțeze de multimiliardarul născut în Africa de Sud.

Vânzările de stickere anti-Musk au atins un nou record chiar în ziua imediat după alegeri, potrivit lui Matt Hiller, care vinde astfel de stickere online. „Oamenii au văzut un super-răufăcător miliardar care și-a cumpărat locul în administrația [prezidențială] și asta nu le-a căzut bine.”

Hiller a început afacerea cu stickere anul trecut după ce s-a decis să nu își cumpere o mașină Tesla din cauza că Musk promovează oameni oribili și îi cenzurează pe ceilalți pe X, fostul Twitter, rețeaua socială pe care o deține.

„Elon mi-a mâncat pisica” / „Am cumpărat-o înainte ca Elon să o ia razna”

Clienții lui Hiller cumpără acum câteva sute de stickere pe zi, în special cei care dețin Tesla. Printre mesajele pe care aceștia aleg să le afișeze pe propriile mașini Tesla se numără „Clubul Tesla anti-Elon”, „Am cumpărat-o înainte ca Elon să o ia razna” sau „Clovn spațial”, alături de o imagine cu Musk în costum de clovn.

„Oamenii îmi spun că simt că pot din nou să conducă Tesla cu aceste stickere”, a spus Hiller. El a inventat sloganuri precum „Elon mi-a mâncat pisica”, care face referire la minciuna pe care și Musk a răspândit-o pe internet potrivit căreia imigranții au mâncat pisici în Ohio.

Musk, care are o avere de peste 300 de miliarde de dolari, era considerat cândva un erou al luptei contra crizei climatice și un pionier în domeniul tehnologiei de către mulți americani din sfera liberală.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Miliardarul a transformat Tesla în cea mai valoroasă companie auto din lume și a avertizat că „schimbările climatice reprezintă cea mai mare amenințare cu care se confruntă omenirea în acest secol, în afară de inteligența artificială”.

Însă, părerea despre Musk a liberalilor din SUA care și-au cumpărat mașini electrice s-a schimbat drastic după ce acesta a început să promoveze conspirațiile extremei drepte pe X și să îl susțină pe Donald Trump, apărând chiar pe scenă la mitinguri și campanii de strângere de fonduri alături de cel care avea să câștige alegerile prezidențiale.

Musk este acum implicat direct în administrația lui Trump, având să conducă noul „Departament al Eficienței Guvernamentale”. Șeful Tesla și-a propus să desființeze mai multe agenții guvernamentale și să dea afară mii de oameni din aparatul de stat.

„Lui Musk nu îi pasă de noi. El vrea să colonizeze Marte”

„Credeam că Elon ajuta la dezvoltarea țării noastre, dar a devenit un fel de persoană diabolică”, a spus Mika Houston, instructor de gimnastică din Las Vegas care deține de trei ani un Model 3 de la Tesla. „Este de speriat ca o persoană cu atâția bani să fie așa de aproape de un politician.”

„Îmi place în continuare mașina mea, dar mă gândesc dacă nu cumva susțin acest gen de comportament când o conduc. Mi-e rușine să mai conduc această mașină după alegeri, gândindu-mă la omul din spatele ei”, a mai spus Houston, care a cumpărat un magnet cu mesajul „Clubul Tesla anti-Elon” și se gândește acum să vândă mașina.

„Mulți oameni m-au întrebat dacă o să îmi vând mașina. Am un prieten care era pe cale să își ia o Tesla, dar s-a hotărât să nu o facă din cauza lui. Dar lui Musk nu îi pasă de noi, el are lucruri mai importante pe cap. El vrea să colonizeze Marte”, a spus Pamela Perkins, o fotografă de 79 de ani din Silicon Valley care conduce un Model Y.

Rămâne de văzut dacă acest val de reacții adverse față de Musk vor afecta vânzările companiei în SUA. Cu toate că vânzările au scăzut puțin în ultimul trimestru, în comparație cu cifrele de anul trecut, analiștii au pus scăderea de 7% pe seama competiției mult mai acerbe din partea altor producători auto și a lipsei lansării de noi modele Tesla, cu excepția celebrului Cybertruck.

Trump, despre cei care cumpără mașini electrice: „Să putrezească în iad”

„Elon este Tesla: imaginea lui cu siguranță are un impact asupra felului în care este perceput brandul și el este o figură polarizantă”, a explicat Stephanie Valdez Streaty, director de analiză a industriei al Cox Automotive.

„Nu cred că am văzut vreun impact în vânzări din această cauză – încă. Cred însă că se va întâmpla asta, dar rămâne de văzut câți consumatori va atrage și câți va pierde.”

O altă necunoscută este cât de mult va fi afectată compania lui Musk de politicile lui Trump. Președintele ales a spus că trecerea la mașinile electrice este o „nebunie” și că susținătorii unor astfel de mașini ar trebui să „putrezească în iad”.

Deși Trump a promis că va elimina bonusurile de care se bucură cumpărătorii de mașini electrice, el și-a mai temperat discursul în această privință după ce a primit susținerea lui Musk.

„Aș fi fericit dacă ar dispărea din discursul public și ar fi doar un tip bogat oarecare”, a spus Hiller, vânzătorul de stickere. „De dragul țării, mi-ar plăcea mai mult ca el să dispară și eu să fac din nou stickere cu pești.”

Editor : Raul Nețoiu

Share.
Exit mobile version