Coca-Cola a raportat miercuri câştiguri şi venituri trimestriale care au depăşit aşteptările analiştilor, datorită unei creşteri a preţurilor care a compensat cererea slabă, transmite CNBC.

Coca-Cola a raportat un profit net atribuibil acţionarilor pentru al treilea trimestru de 2,85 miliarde de dolari, sau 66 cenţi pe acţiune, în scădere de la 3,09 miliarde de dolari, sau 71 cenţi pe acţiune, cu un an mai devreme.

Excluzând elementele speciale, compania a câştigat 77 de cenţi pe acţiune.

Vânzările nete ajustate au fost de 11,95 miliarde de dolari, practic neschimbate faţă de anul anterior.

Veniturile organice ale Coca-Cola, care exclud impactul achiziţiilor, vânzărilor şi fluctuaţiilor valutare, au crescut cu 9% în acest trimestru.

Volumul de unităţi a scăzut cu 1% în trimestru, pe fondul cererii slabe din unele pieţe internaţionale. Acest indicator exclude impactul preţurilor şi al valutei pentru a reflecta cererea.

Companiile de bunuri de consum, inclusiv Coca-Cola, au raportat în ultimele luni că clienţii sunt mai sensibili la preţuri, ceea ce a dus la o cerere slabă pentru produsele lor, pe măsură ce preţurile rămân ridicate.

James Quincey, CEO-ul Coca-Cola, a declarat că unii consumatori ”dau dovadă de un comportament de căutare a valorii,” ceea ce include cumpărarea unui număr mai mic de pachete de produse Coca-Cola sau băuturi de dimensiuni mai mici la restaurantele fast-food.

Chiar şi aşa, în ultimele trimestre, Coca-Cola l-a depăşit pe rivalul său PepsiCo, care se confruntă cu repercusiuni din cauza unor rechemări de produse Quaker Foods şi cu un consumator american care a consumat mai puţin gustări şi băuturi.

Pepsi a raportat o scădere de 3% a volumului în divizia sa de băuturi din America de Nord în al treilea trimestru, pe fondul cererii slabe pentru băuturile energizante.

Volumul de unităţi al Coca-Cola în America de Nord a fost constant în trimestru, deoarece cererea scăzută pentru apă, băuturi sportive, cafea şi ceai a compensat creşterea pentru produsele cu aceeaşi marcă, sucuri, lactate, băuturi pe bază de plante şi arome carbogazoase. Produsele premium, precum laptele Fairlife şi apa minerală Topo Chico, au avut performanţe bune, în ciuda preţurilor mai mari.

Cu toate acestea, volumul de unităţi a scăzut cu 2% în regiunile Europa, Orientul Mijlociu şi Africa şi Asia-Pacific. Compania a menţionat scăderi de volum în China şi Turcia. La fel ca în America de Nord, America Latină a raportat un volum constant.

Global, volumul pentru băuturile răcoritoare carbogazoase, cum ar fi Sprite, şi pentru băuturile Coca-Cola de marcă a fost constant în acest trimestru.

Divizia de sucuri, lactate şi băuturi pe bază de plante a înregistrat o scădere de 3% a volumului. Segmentul de apă, băuturi sportive, cafea şi ceai a consemnat o scădere de 4%, alimentată de o scădere de 6% a vânzărilor de apă îmbuteliată.

Coca-Cola a raportat o creştere a preţurilor cu 10%. Aproximativ 4% din această creştere provine din pieţe cu inflaţie intensă, cum ar fi Argentina, iar restul este rezultatul majorării preţurilor şi al clienţilor care au ales opţiuni mai scumpe.

Pentru 2024, Coca-Cola se aşteaptă la o creştere organică a veniturilor de aproximativ 10%, la limita superioară a intervalului anticipat anterior, de 9% până la 10%. Compania a reiterat proiecţia sa conform căreia câştigurile comparabile pe acţiune vor creşte cu 5% până la 6%.

Coca-Cola va oferi perspectivele sale complete pentru 2025, atunci când va raporta rezultatele pentru al patrulea trimestru, însă compania se aşteaptă deja ca fluctuaţiile valutare să afecteze rezultatele din anul viitor. Coca-Cola anticipează un impact negativ de câteva procente mici asupra veniturilor comparabile şi un impact negativ de câteva procente medii asupra câştigurilor pe acţiune.

 

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Share.
Exit mobile version