În urma unui dialog cu Comisia Europeană şi cu Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC) a autorităţilor naţionale de protecţie a consumatorilor, Expedia şi Lastminute.com s-au angajat să informeze mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor şi să se asigure că primesc rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană, potrivit unui comunicat de presă. 

În urma dialogului, Expedia şi Lastminute.com au semnat următoarele angajamente: în cazul zborurilor anulate, cele două agenţii vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data la care agenţia de voiaj online primeşte rambursarea de la compania aeriană, rezultând o rambursare în maximum 14 zile pentru consumatori. În plus, acestea au declarat că au lichidat orice restanţe în ceea ce priveşte rambursările. 

În plus, datele de contact ale agenţiilor de turism online, cum ar fi numerele de telefon şi adresele de e-mail, vor fi furnizate în sau prin intermediul secţiunilor de asistenţă sau „contactaţi-ne” de pe site-urile lor web, astfel încât consumatorii să poată intra cu uşurinţă în contact cu acestea.  

De asemenea, informaţiile privind beneficiile specifice legate de diferitele pachete de servicii oferite de agenţiile de turism online vor fi mai clare pentru consumatori, aceştia vor fi informaţi în mod clar cu privire la drepturile lor legale în temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni la redirecţionare sau rambursare în cazurile în care compania aeriană îşi anulează zborurile. De asemenea, aceştia vor fi informaţi în mod clar dacă zborul a fost anulat.  

Înţelegerea prevede că consumatorii vor fi informaţi în mod clar cu privire la consecinţele pe care serviciile specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene le pot avea asupra drepturilor consumatorilor în cazul unei perturbări a zborului (de exemplu, atunci când se anulează doar un segment al unei călătorii, este posibil ca cel de-al doilea segment să trebuiască să fie plătit în cazul în care nu există nicio legătură între zborurile care constituie călătoria).  

Lastminute.com a fost de acord să pună în aplicare majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, cu punerea în aplicare deplină până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia a declarat că practicile sale sunt în conformitate cu angajamentele de mai sus. 

Acest dialog, condus de Agenţia suedeză pentru protecţia consumatorilor, a urmărit să încurajeze agenţiile de turism online să adopte în mod voluntar practici care să îmbunătăţească protecţia consumatorilor şi cunoaşterea drepturilor acestora, precum şi respectarea de către platformă a legislaţiei UE. Acesta se bazează pe acţiunea coordonată din 2023 condusă de Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor, care a obţinut aceleaşi angajamente din partea Edreams ODIGEO, a Grupului Etraveli şi a Kiwi.com. Astfel, numărul total al agenţiilor de turism online majore care aderă la aceleaşi angajamente ajunge la cinci. 

Reţeaua autorităţilor europene de protecţie a consumatorilor va monitoriza dacă Expedia şi Lastminute.com au pus în aplicare în mod corect angajamentele până la termenul convenit. Reţeaua va continua, de asemenea, să monitorizeze punerea în aplicare a angajamentelor de către Edreams ODIGEO, Etraveli Group şi Kiwi.com. Reţeaua va continua, de asemenea, să promoveze aceste angajamente în rândul altor agenţii de turism online. 

Editor : A.C.

Share.
Exit mobile version