Candidatul AUR, George Simion, a fost pus în dificultate, în dezbaterea electorală organizată de Euronews România, pe tema promisiunilor privind casele de 35.000 de euro şi locuinţe la un leu pentru diaspora, dacă românii plecaţi vor să revină în ţară. Simion a spus, în acest context, că anumite lucruri sunt ”răstălmăcite” şi a făcut trimitere la ”dezvoltarea urbanistică”. Contracandidatul său, Nicuşor Dan, l-a ironizat pe tema acestor promisiuni, cerându-i să spună clar dacă sunt doar strategie de marketing.

George Simion a fost întrebat, în dezbaterea electorală de joi seară, de la Euronews România, despre prevederi din aşa-numitul său ”plan” pentru România, promisiuni precum construirea de locuinţe cu 35.000 de euro pentru românii din ţară sau case la 1 leu pentru cei care se întorc din diaspora. 

 

”E o mare problemă cu felul în care sunt răstălmăcite anumite lucruri. Planul Simion, pe care intenţionez să-l respect în momentul când colegii mei, împreună cu o coaliţie patriotică, vor ajunge la guvernare, presupune implementarea unor măsuri concrete pentru bunăstarea românilor. Sunt sigur că aţi fost cu toţii în Italia, în Spania şi aţi văzut programe în sudul Italiei de repopulare a acestei zone cu proiecte de genul case la un euro, case care trebuie reconstruite, case care sunt date tinerilor. Eu pun accentul pe tineri, pe fondul locativ, pe disparitatea socială. Iar în momentul în care apar anumiţi politicieni care încearcă să introducă frica în români prin intermediul televiziunilor plătite de la bugetul de stat, în momentul în care se dau sume cu nemiluita către campaniile electorale, către partidele politice, către presă, pentru că foarte mare parte din presă a fost finanţată cu bani publici, tocmai pentru a minţi şi a distorsiona realitatea. Banii trebuie să meargă către alocaţii, către pensii, către români, nu către sinecuri, nu către clientela politică din spatele primarilor şi miniştrilor şi parlamentarilor”, a răspuns Simion, fără a face referire concretă la promisiunile privind casele ieftine.

 

În contextul în care Simion a vorbit despre Guvern, referendum şi despre alte subiecte, evitând un răspuns concret, Nicuşor Dan l-a întrebat dacă promisiunile privind casele de 35.000 de euro sau de un leu pentru diaspora fac parte dintr-un plan de marketing.

 

”Pot să dau o replică? La fel cum şi mersul dumneavoastră la coafor, unde aţi fost pentru a vă tunde, a fost un plan de marketing. Sigur că încercăm să transmitem această idee. Faptul că a fost un plan de marketing nu înseamnă, cum aţi dezinformat dumneavoastră şi susţinătorii dumneavoastră, că acest program nu trebuie implementat. Acest program, din punct de vedere al dezvoltării urbanistice, este vital pentru viitorul României ca românii să nu mai trece peste hotare şi să aibă o locuinţă la preţ accesibil”, a replicat Simion.

 

Replica lui Nicuşor Dan nu s-a lăsat aşteptată, primarul general al Capitalei ironizându-l. 

 

”Diferenţa este că atunci când mă duc la coafor nu stau zeci de mii de oameni la coadă şi că eu nu dau speranţe false”, a replicat Nicuşor Dan.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Share.
Exit mobile version