Copiii vor consuma mult mai multe calorii într-o zi după ce vor viziona doar cinci minute de publicitate la junk food, potrivit unui studiu.
Tinerii care au văzut sau au auzit reclame la produse bogate în grăsimi saturate, zahăr și sare au consumat în medie 130 de calorii în plus, echivalentul a două felii de pâine, a constatat cercetarea, informează BBC.
La studiu au participat 240 de tineri cu vârste cuprinse între 7 și 15 ani, de la școli din Marea Britanie. În două ocazii separate, acestora li s-au arătat sau redat cinci minute de reclame la junk food și apoi reclame la produse nealimentare.
Ulterior, li s-au oferit gustări precum struguri sau bucăți de ciocolată, iar mai târziu, prânzul cu o gamă de produse sărate, dulci și sănătoase.
Autorii au calculat că, după reclame, copiii au consumat cu 58 de calorii mai mult în gustări și au mâncat cu 73 de calorii mai mult la prânz decât după expunerea la reclame nealimentare.
Cercetarea, care urmează să fie prezentată la Congresul european privind obezitatea de la Malaga, Spania, a constatat, de asemenea, că impactul asupra consumului de calorii a fost același, indiferent dacă reclamele erau pentru anumite alimente sau erau reclame generice pentru mărci de fast-food.
Și nu a fost afectat de tipul de reclamă, cum ar fi video cu sunet, postări pe rețelele sociale, reclame podcast și postere sau panouri publicitare.
Emma Boyland, autorul principal al studiului și profesor de marketing alimentar și sănătatea copilului la Universitatea din Liverpool, a declarat: „Acesta este primul studiu care arată că publicitatea alimentară exclusiv de marcă afectează ceea ce mănâncă copiii.
„Copiii nu mănâncă mai mult doar imediat după publicitatea alimentară, ci au mâncat de fapt mai mult și la masa de prânz, la câteva ore după ce au văzut publicitatea”, a mai spus ea.
Editor : S.S.