Un cuplu din New Jersey implicat într-un accident grav în timpul unei curse Uber a descoperit că nu poate da în judecată compania din cauza termenilor pe care cei doi i-au acceptat, fără să își dea seama, atunci când au comandat o pizza prin aplicația Uber Eats, potrivit hotărârii unui tribunal din SUA, scrie CNN.
John McGinty și Georgia McGinty erau pe bancheta din spate a mașinii conduse de un șofer Uber, în martie 2022, atunci când șoferul a trecut în viteză printr-o intersecție pe roșu și a lovit o altă mașină din lateral, potrivit New York Times.
Accidentul le-a provocat „daune fizice, psihologice și financiare grave” celor doi pasageri.
Georgia a suferit fracturi în mai multe părți ale corpului și alte răni care au necesitat operații și alte proceduri medicale. John a suferit răni permanente la încheietura mâinii stângi și a suferit o fractură de stern.
Cei doi au încercat să dea în judecată Uber, dar o curte de apel a hotărât de curând că nu o pot face din cauză că au acceptat, în trecut, termenii și condițiile actualizate ale Uber care menționează că „disputele privind accidentele auto sau daunele personale vor fi rezolvate prin arbitraj obligatoriu și nu la tribunal”.
Cuplul a spus că fiica lor de 12 ani a folosit telefonul Georgiei când a acceptat termenii impuși de Uber Eats, apăsând un buton prin care declara că avea cel puțin 18 ani.
Uber a transmis pentru CNN că Georgia McGinty „a acceptat termenii de folosință ai Uber, inclusiv convenția de arbitraj, cu mai multe ocazii”, inclusiv la începutul anului 2021, și a făcut mai multe curse cu Uber după ce a acceptat termenii.
Familia McGinty a declarat pentru CNN că sunt „surprinși și dezolați” de hotărârea curții de apel, care le-a „exacerbat durerea și suferința prin care au trecut după accident”.
Cei doi au spus că sunt „oripilați” de decizia curții și că nu le vine să creadă că faptul că „fiica noastră a făcut o comandă pentru pizza într-o noapte oarecare poate să însemne că, dacă noi am suferit leziuni catastrofale într-un accident de mașină, nu ne putem recupera pentru rănile foarte grave și daunele financiare care ne-au fost pricinuite”, potrivit NYT.
Într-un alt caz asemănător, Jeffrey Piccolo a dat în judecată Disney după ce soția sa a suferit o reacție alergică fatală la mâncarea consumată la unul dintre restaurantele din stațiunea turistică Walt Disney World din Florida.
Disney a încercat să rezolve disputa prin arbitraj și nu în instanță, argumentând că Piccolo a acceptat termenii impuși de companie atunci când s-a înscris pentru un abonament Disney+. Compania și-a schimbat între timp poziția.
Editor : Raul Nețoiu