Cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului, World Vision România atrage atenția, printr-un nou studiu, că doar 22% dintre copiii din mediul rural se consideră cu adevărat fericiți. Raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural” 2024 arată că lipsa hranei, oboseala cauzată de muncă, violența, dar și lipsa sprijinului emoțional și a spațiului personal afectează semnificativ viața copiilor din sate.

Date esențiale din raport:

  • 14% dintre copii spun că o viață bună înseamnă mâncare mai multă și mai bună 
  • 15% (aprox. 154.000) sunt constant obosiți din cauza muncii
  • 6% merg la culcare flămânzi, iar alți 6% afirmă că nu le place niciodată la școală
  • 19% nu sunt niciodată ajutați la teme, iar 8% se simt discriminați în propria familie
  • 22% nu au deloc timp liber.

Fericirea, în viziunea copiilor, este strâns legată de accesul la sănătate, educație, protecție, prieteni și libertatea de a face ce le place. Există diferențe de vârstă și de gen: fetele pun accent mai mare pe sănătate, iar băieții pe siguranță, prieteni și bani de buzunar, se arată într-un comunicat de presă transmis luni. 

Scrisoare deschisă către Președintele României

În acest context, copiii din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România, format din tineri cu vârste între 12 și 18 ani din comunități rurale și urbane mici, i-au adresat Președintelui o scrisoare prin care cer:

  • Înființarea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președinție, ca forum consultativ real
  • Participare reală la deciziile care îi privesc, conform legii deja adoptate privind implicarea copiilor
  • Șanse egale la educație, sprijin emoțional, acces la hrană, căldură și condiții de învățare
  • O educație modernă, care să dezvolte gândirea critică și să-i protejeze în mediul digital

Tinerii afirmă că nu își doresc o Românie ideală, ci una în care să fie ascultați, protejați și implicați. „Educația nu se poate face pe stomacul gol”, transmit aceștia.

Scrisoarea integrală, alături de raportul complet, poate fi consultată aici.

Editor : C.S.

Share.
Exit mobile version