Primarul general al Capitalei, acum candidat la Președinția României, Nicușor Dan a declarat, la Digi 24, că panotajul electoral din campania „România onestă” a costat 200.000 de euro și este prevăzut pentru două luni. Nicușor Dan a explicat și de ce și-a creat o echipă pentru promovarea pe TikTok, acolo unde este publicul tânăr și publicul în vârstă.

Primarul Capitalei este primul candidat la prezidențiale care și-a instalat afișe electorale în toată țara, încă de la începutul lunii februarie. Panourile cu Nicușor Dan și mesajul „România onestă” au costat 200.000 de euro,  bani cheltuiți pentru producția imaginilor, închirierea spațiilor, taxele locale de publicitate și TVA. 

”Sunt 320-330 de panouri, în toată ţara. Întâmplător am aflat în campania din noiembrie panotajele principalelor candidaţi au fost peste un milion de euro”, a precizat el, arătând că el a pus mai puţine panouri.

Nicuşor Dan a declarat că a angajat o echipă de TikTok care se descurcă foarte bine, şi cu care realizează subiecte uşoare sau foarte uşoare, cum ar fi să meargă să se tundă și să se lase filmat, şi a avut o creştere pe acest cont. El a precizat că până la această oră cheltuielile cu contul de TikTok sunt de ordinul a 10 sau 15 mii de euro, din echipă făcând parte patru tineri.

”Am învăţat că pe TikTok trebuie să faci nişte filme într-un anumit fel, să ai bucăţele foarte mici, care să dea o imagine de dinamism, să te duci şi pe subiecte mai uşoare, pentru că TikTok este şi informaţie, dar este şi divertisment. Şi am angajat o echipă de TikTok care, iată că se descurcă foarte bine. Încercăm să vorbim şi pe subiecte uşoare sau foarte uşoare, cum ar fi să mă tund, şi în felul ăsta, alternând uşor cu serios, am avut o creştere”, a declarat Nicuşor Dan la Digi24.

El a precizat că sunt foarte mulţi voluntari.

”Eu încă de acum două luni am spus că aceasta va fi o campanie a oamenilor, a voluntarilor, în care aparatele de partid vor conta mai puţin. Sunt foarte mulţi oameni reali, în carne şi oase, care retransmit anumite mesaje şi atunci se creează un bulgăre şi atunci algoritmul vede că e un interes şi îl promovează şi la mai mulţi oameni”, a spus el.

Întrebat dacă apelează la microinfluenceri, Nicuşor Dan a arătat că ”echipa sa de TikTok i-a semnalat nişte oameni care sunt foarte populari, care au 400 de mii, 500 de mii de urmăritori, care din proprie iniţiativă îi mai trimit câte o inimioară, câte un like”.

Întrebat de realizatorii emisiunii, Roxana Lăzărescu și Alexandru Rotaru dacă recurge la microinfluenceri, precum fostul candidat la Președinție Călin Georgescu, Nicușor Dan a spus că despre Georgescu ”e dovedit că s-au plătit microinfluenceri, că a existat o tehnologie care să păcălească algoritmul TikTok şi, pentru o supraexpunere politică, cum a avut domnia sa, politica TikTok ar fi spus ca oamenii, partea umană a TikTok să intervină şi să limiteze, aşa cum a făcut la alţi politicieni care au făcut publicitate în acelaşi timp şi n-au intervenit”, a explicat Nicuşor Dan.

El a declarat că pentru moment, a strâns aproape 2,5 milioane de lei din mici donaţii, de la cam 8.000 de români, oameni simpli şi aşteaptă să mai primească cam de ordinul a 2 milioane de lei. 

Nicuşor Dan a declarat la Digi24 despre donaţiile primite în precampanie că sunt cheltuieli pe care statul nu le rambursează şi nici unul din partidele care îl susţine nu are subvenţie de la stat.

Precampania durează până pe 3 aprilie, când se intră efectiv în campania electorală (cele 30 de zile de dinaintea votului de pe 4 mai). 

 

Editor : M.C

Share.
Exit mobile version