Daniel David a declarat, duminică, la Digi24 că criticile la planul-cadru propus de Ministerul Educației „sunt absolut naturale și normale” și a subliniat că acesta se află în perioada de consultare publică pentru a se ajunge la cea mai bună soluție.

Daniel David, ministrul Educației: Mi se par absolut naturale și normale. Suntem în perioada de consultare publică și dezbatere națională. Asta înseamnă, în esență, consultarea, înseamnă păreri diferite, înseamnă argumente, astfel încât în final să ajungem la cea mai bună soluție. Noi nu avem această practică, fiindcă toată lumea era obișnuită că ministrul pune niște proiecte care trebuie să iasă, cam cum le-a pus el. Ori, eu am spus de la început că nu trebuie să iasă în final așa cum le-am propus noi. Adică sunt idei bune, bine argumentate.

Restartăm lucrurile

Ministrul Educației a precizat că a auzit poziția Facultății de Istorie de la Universitatea din București.

„Este una dintre facultățile puternice din țară, așa că adunăm toate aceste informații pentru a putea avea la sfârșitul consultării și a dezbaterii propunerii bine argumentate, astfel încât să poată prinde sau să poată să aibă un suport larg în sistem, în condițiile în care nu vom reuși să avem un suport larg în sistem. Tot cum am spus la începutul dezbaterilor, restartăm lucrurile. Revenim cu întregul proces de la început, fiindcă nu poți să ai niște planuri-cadru care să nu aibă un suport larg în sistem”, a declarat Daniel David.

Ministrul Educației a subliniat că planurile-cadru nu vor fi aplicate pe același conținut și că este în discuții cu „colegii”.

„Eu zic că trebuie să înțelegem următorul lucru planurile-cadru și asta le încerc să le spun tuturor. Planurile-cadru nu vor fi aplicate pe același conținut, pe aceleași programe. După ce trecem de planurile-cadru vom lucra și la noile programe, astfel încât conținuturile să aibă sens să se lege între ele. De la clasa a noua până la clasa a XII-a dacă cineva încearcă să evalueze planurile-cadru prin programele și conținutul de acum este o mare greșeală, fiindcă vor fi, repet, alte programe. Așa cum am anunțat, va fi etapa a 2-a în care vom lucra la acele conținuturi. Dacă mă întrebați zona de istorie, eu nu sunt specialist, dar o să ne consultăm. Sunt în discuții cu colegii din zona istoriei”, a subliniat acesta.

„În timpul acestor dezbateri trebuie să gândim dacă istoria națională, care e fundamentală pentru identitatea noastră, nu ar trebui adusă mai jos, poate în clasa a IX-a, poate în clasa a X-a, astfel încât să ne asigurăm că toți elevii de la toate specializările și profilurile sunt expuși acestui conținut. Atunci când încă au mintea deschisă să asimileze mai multe lucruri deja”, a mai declarat Daniel David la Digi24.

Editor : M.I.

Share.
Exit mobile version