Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în anul 2025, deși a fost promis de CNAIR și de Ministerul Transporturilor, susține Asociația Pro Infrastructură. „Ritmul nu este nici pe departe suficient”, iar „mitul vitezei chinezești a fost încă o dată spulberat în România” se arată într-o postare publicată de pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

„Mitul vitezei chinezești, încă o dată spulberat în România pe Autostrada A0. După isprava deloc măgulitoare de pe Centura Zalău, care nici acum nu este gata, se mai rupe o dată mitul mobilizării legendare chinezești. Deși vorbim de două companii diferite, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) la București, respectiv Sinohydro la Zalău, ambele sunt controlate de mâna lungă a statului chinez care în 2021 a primit interzis la licitațiile din România și, prin urmare, nu are nicio motivație să-i dea bice în teren.

Așadar, devine practic o certitudine: lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în 2025, deși a fost promis de oficialii CNAIR și MT. Ritmul nu este nici pe departe suficient. Optimist, e posibilă deschiderea traficului cam într-un an de zile, dincolo de termenul contractual din februarie 2026. Dar în scenariul pesimist ajungem (mult) în vara 2026 dacă antreprenorul nu reușește o mobilizare bună”, se arată în mesajul postat pe Facebook de Asociația Pro Infrastructură.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Întârzierea lucrărilor a fost provocată și de faptul că o a doua autorizație de construire a fost emisă la aproximativ un an și jumătate după ce a fost semnat contractul.

„Contractul pentru cei 8,6 kilometri dintre DN3 (Pantelimon) și DN2 (Afumați) a fost semnat cu chinezii de la CCECC în 16.03.2023, are ordin de începere emis în 22.05.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție. Abia în 06.08.2024 s-a emis a doua autorizație de construire aferentă restului lotului, mai bine de 6 kilometri, anterior fiind autorizată doar zona nodului cu DN2. Așadar, termenul de finalizare actualizat este prima parte a lunii februarie 2026,” au precizat reprezentanții Pro Infrastructură.

Editor : A.P.

Share.
Exit mobile version