Autoritatea pentru Digitalizarea României a anunţat miercuri că platformele proprii sunt în continuare nefuncţionale, termenul de remediere a defecţiunilor fiind mai mare decât cel estimat iniţial. Se estimează că la ora 18.00 platformele vor funcţiona. De asemenea, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) folosit în sistemul medical nu funcţionează din nou, iar medicii reclamă afectarea serviciilor oferite pacienţilor şi timpi mari de aşteptare în cabinete şi farmacii, informează news.ro.

ACTUALIZARE: „Având în vedere inconsistenţele din data de 11.02.2025 ale infrastructurii tehnice de la sediul secundar al Autorităţii pentru Digitalizarea României din strada Italiană nr. 22, vă informăm că, pentru respectarea principiului tratamentului egal şi asigurarea nerestricţionată a accesului la procedurile de achiziţie publică, toate procedurile online cu data limită de depunere 11-12.02.2025 ora 15:00, precum şi fazele finale de licitaţie electronică cu date limită de depunere 11.-12.02.2025 ora 16:00, se amână pentru data de 13.02.2025, la aceleaşi ore de închidere”, a mai transmis Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR).

„Procesul de remediere a defecţiunilor apărute, ca urmare a problemelor din reţeaua publică electrică din dimineaţa zilei de 11 februarie, necesită un timp mai mare decât cel estimat iniţial. Experţii Autorităţii pentru Digitalizarea României sunt implicaţi în soluţionarea problemelor, termenul pentru reluarea funcţionalităţilor fiind azi, începând cu ora 18.00”, a transmis ADR.

Precizările au fost făcute în contextul întreruperii serviciilor furnizate de platformele SEAP, PCUE, SIAE şi GHIŞEUL.RO.

Știrea inițială:

„Patronatul Medicilor Specialişti cu Practică Independentă informează publicul şi partenerii din sistemul medical că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este nefuncţional, afectând procesarea serviciilor medicale şi a decontărilor prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Această situaţie generează dificultăţi semnificative în acordarea serviciilor medicale”, au transmis, miercuri, într-un comunicat de presă, medicii specialişti cu practică independentă.

Potrivit acestora, afectarea serviciilor constă, în principal, în:

  • Validarea şi raportarea serviciilor medicale furnizate pacienţilor asiguraţi
  • Verificarea calităţii de asigurat
  • Eliberarea reţetelor compensate şi gratuite
  • Emiterea şi validarea concediilor medicale

„Astfel, solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugam să înţeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egala măsură”, a mai transmis sursa citată.

„Eliberăm reţetele off-line şi vă solicităm înţelegere referitor la timpii de ridicare a acestora. Vă solicităm înţelegere referitor la timpii de aşteptare în cabinetele medicale din cauza duratei mari de semnare şi validare a consultaţiilor şi serviciilor medicale. Solicitam farmaciile sa ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem off-line urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, sa fie validate ulterior”, au mai transmis medicii.

În situaţiile în care se întâmpină dificultăţi în utilizarea PIAS, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se pot acorda în regim offline, pentru asigurarea continuităţii asistenţei medicale, iar raportarea informatică se poate face ulterior, într-un interval de trei zile lucrătoare.

Editor : M.L.

Share.
Exit mobile version