Executivul condus de Marcel Ciolacu continuă investițiile în dezvoltarea Portului Constanța, obiectiv strategic al României, ținta fiind transformarea lui într-un hub logistic la Marea Neagră. Premierul a anunțat, de asemenea, că Guvernul va susține două mari proiecte feroviare, de peste 320 de kilometri, cofinanțate de Banca Europeană de Investiții. În același timp, Executivul menține ritmul investițiilor în infrastructura rutieră, demarând două noi proiecte, în Moldova și Sudul României.

Executivul alocă 750 de milioane de lei pentru al doilea acces feroviar în Portul Constanța

Portul Constanţa va primi investiții de peste 753 milioane de lei pentru reabilitarea şi electrificarea liniei de cale ferată Palas – Port A, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța. Obiectivul acestor lucrări, cu o durată estimată la 24 de luni, este creșterea gradului de tranzit al mărfurilor și transformarea portului într-un hub logistic la Marea Neagră.

”Continuăm să investim în dezvoltarea Portului Constanța, obiectiv strategic al României. Ținta este transformarea lui într-un hub logistic la Marea Neagră. Finanțăm cu peste 750 de milioane de lei lucrări de reabilitare pentru a asigura un al doilea acces feroviar în Portul Constanța”, a precizat Premierul Marcel Ciolacu.

600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții pentru două proiecte de infrastructură feroviară

De asemenea, Guvernul a aprobat miercuri două memorandumuri cu Banca Europeană de Investiţii pentru două finanţări în valoare de câte 300 de milioane de euro în proiecte de infrastructură feroviară, în vestul țării. Primul proiect vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, cu o lungime totală de peste 160 de km şi o estimare de finalizare la sfârşitul anului 2027. Cel de-al doilea, cu același termen de finalizare și lungime totală similară, se referă la modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad.

”Aprobăm azi finanțarea a două mari proiecte feroviare deja începute, de peste 320 de kilometri, susținute prin PNRR. Vom avea asigurată o parte din cofinanțare de la Banca Europeană de Investiții, de 600 milioane de euro. Este vorba de electrificarea și reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, a precizat Premierul Marcel Ciolacu.

Peste 500 de milioane de lei pentru noi investiții în infrastructura rutieră

Șeful Executivului a anunțat, de asemenea, și aprobarea unor investiții care vizează infrastructura rutieră. Astfel, peste 18 milioane lei au fost alocate lucrării de utilitate publică de interes naţional ‘Varianta de ocolire Vaslui’, și alte peste 500 de milioane de lei pentru reabilitarea drumului național DN5B Giurgiu-Ghimpați, legătura la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria.
”Menținem ritmul investițiilor în infrastructura rutieră și aprobăm primele fonduri pentru varianta de ocolire Vaslui. Alocăm și peste 500 de milioane de lei ca să reabilităm drumul național Giurgiu-Ghimpați, de 36 de kilometri”, a punctat Marcel Ciolacu.

Share.
Exit mobile version