Curtea de Apel Bucureşti a respins marţi cererea avocaţilor ca Mario Iorgulescu să fie supus unei expertize medico-legale în Italia, în dosarul în care fiul preşedintelui LPF este rejudecat pentru ucidere din culpă şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului şi drogurilor, în legătură cu accidentul auto provocat de acesta în anul 2019, soldat cu moartea unui bărbat.

La un termen anterior al procesului, avocaţii au depus în instanţă mai multe cereri:

* Suspendarea procesului şi efectuarea unei expertize medico-legale din care să reiasă dacă Mario Iorgulescu, la momentul accidentului, era în deplinătatea facultăţilor mintale. Examinarea urma a fi efectuată de o comisie INML, care să se deplaseze la clinica unde este internat tânărul, pe cheltuiala acestuia.

Instanţa a respins marţi această cerere, arătând că o asemenea expertiză poate fi efectuată pe teritoriul altui stat, doar în anumite situaţii excepţionale, respectiv dacă inculpatul se află în imposibilitatea de a se deplasa în România, ca urmare a stării fizice în care se află sau a faptului că autorităţile judiciare ale statului străin nu-i permit să părăsească ţara, prin instituirea unei măsuri privative sau restrictive de libertate, scrie Agerpres.

Or, judecătorii consideră că, în cauza de faţă, nu este incidentă nicio împrejurare care să justifice efectuarea expertizei într-o astfel de modalitate.

„Astfel, din niciunul din înscrisurile medicale depuse la dosarul cauzei nu reiese că inculpatul s-ar afla într-o imposibilitate fizică de a se deplasa în România sau că o astfel de deplasare i-ar pune în pericol sănătatea sau viaţa. Curtea apreciază că afecţiunile de care inculpatul arată că suferă nu sunt de natură a-l împiedica să se deplaseze din Italia în România”, îşi motivează magistraţii români decizia.

* Avocaţii au cerut şi reaudierea tuturor martorilor, inclusiv a unui taximetrist, precum şi identificarea conducătorului unui autovehicul de culoare neagră, care l-ar fi făcut Mario Iorgulescu ca, din instinct, să tragă stânga de volan.

Judecătorii au respins şi această cerere, pe motiv că martorii menţionaţi au fost audiaţi de instanţa de fond, părţile având posibilitatea de a le adresa întrebări, astfel încât nu se mai impune la acest moment reaudierea în faţa instanţei de apel.

Referitor la solicitarea de identificare a conducătorului autovehiculului de culoare neagră, Curtea de Apel Bucureşti constată că proba în discuţie este imposibil de obţinut, deoarece şoferul acelei maşini nu a putut fi identificat nici în baza declaraţiilor martorilor audiaţi pe parcursul urmăririi penale şi a judecăţii în primă instanţă, nici în baza înregistrărilor camerelor de supraveghere ridicate din zona producerii accidentului.

* Instanţa a respins şi o cerere de revocare a măsurii arestării preventive a inculpatului, deoarece mandatul de arestare preventivă în lipsă a încetat de drept în octombrie 2023.

Următorul termen al procesului a fost stabilit pentru 8 noiembrie.

Procesul se află în faza de rejudecare. Iniţial, Mario Iorgulescu a primit la instanţa de fond (Tribunalul Bucureşti), în luna februarie 2023, o condamnare de 15 ani şi 8 luni, pedeapsă scăzută, în octombrie 2023, de Curtea de Apel Bucureşti, la 13 ani şi 8 luni de închisoare.

În iunie 2024, un complet de la Instanţa supremă a anulat condamnarea, în urma admiterii unui recurs în casaţie (o cale extraordinară de atac), iar dosarul a fost trimis spre rejudecare la Curtea de Apel Bucureşti.

În esenţă, Instanţa supremă susţine că Mario Iorgulescu nu trebuia judecat pentru omor, ci pentru ucidere din culpă, infracţiunea care are limite de pedeapsă mai mici.

În seara zilei de 8 septembrie 2019, Mario Iorgulescu participa la o petrecere dată de familia unei prietene în satul Gulia, comuna Tărtăşeşti, unde a consumat alcool. La un moment dat, află că fosta sa iubită, de care tocmai se despărţise, se afla într-un club din Parcul Herăstrău. Martorii povestesc că el s-a certat continuu la telefon cu fosta iubită, era nervos şi ţipa, însă i-a promis gazdei că nu se va urca la volan în starea în care se afla.

La terminarea petrecerii, în jurul orei 2,50, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, el s-a urcat în maşina sa, un Aston Martin model DBS, şi a plecat spre Capitală.

A intrat în Bucureşti prin Chitila, circulând cu viteze cuprinse între 140 km/h şi 164 km/h (momente surprinse de camerele video de pe traseu), în intersecţia dintre Şoseaua Chitilei şi Strada Teodor Neagoe a pătruns pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h, după care a accelerat până la 162 km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I. Ulterior, a urcat cu maşina pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism condus de un bărbat, care a decedat pe loc.

La câteva zile după accident, Mario Iorgulescu a fost transferat de către familie în Italia, cu un avion privat, şi internat într-o clinică. El nu a fost audiat de către procurori sau magistraţi în timpul urmăririi penale sau desfăşurării procesului în instanţă.

Editor : A.P.

Share.
Exit mobile version