La ce riscuri majore de sănătate te expui atunci când sari peste micul dejun

Micul dejun este mai important decât crezi și vor exista unele efecte secundare grave dacă îl sari în mod regulat.

 

Când îți începi ziua cu un mic dejun echilibrat – unul care conține multe proteine, carbohidrați sănătoși și amestecul potrivit de vitamine și minerale – corpul tău tinde să funcționeze cel mai bine. În esență, vă pregătiți pentru o zi cu tonus ridicat, sănătate fizică ideală, acuitate mentală și niveluri stabile de energie.

Pe de altă parte, atunci când sari peste micul dejun, s-ar putea să ai o mulțime de probleme atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Îți încetinești metabolismul

Știi cum poți întârzia să mănânci ore în șir în unele zile, fără să-ți fie atât de foame, dar dacă ai servit apoi chiar și un colț de pâine, te simți deodată înfometat și vrei mai multă mâncare? 

Asta pentru că mâncatul îți accelerează metabolismul pentru ziua respectivă, potrivit unui studiu din The Journal of Nutrition. Cercetătorii au ajuns la concluzia că servirea micului dejun ca cea mai mare masă a zilei a prevenit creșterea în greutate.

Și programarea acestuia cât mai devreme este un lucru bun, deoarece corpul tău este cel mai eficient în secretarea insulinei, precum și în digerarea alimentelor, la începutul zilei, după o noapte bună de odihnă. 

Întârzierea alimentației înseamnă amânarea demarării acestor procese sănătoase și, prin urmare, reducerea eficacității lor la mesele ulterioare.

Un mic dejun sănătos nu vă poate oferi doar energia și nutrienții de care corpul dumneavoastră are nevoie pentru a se lansa în timpul zilei, dar poate și stabiliza nivelul zahărului din sânge pentru a preveni senzația de foame și iritabilitatea asociată pe parcursul zilei, spune Mary Stewart, fondatoarea Cultivate Nutrition, într-un articol recent pe Yahoo. 

Sistemul tău imunitar slăbește

Cu cât corpul tău este mai puternic și mai energizat, cu atât și sistemul tău imunitar este mai puternic și mai energizat.

Un mic dejun sănătos poate stimula un răspuns imunitar robust atunci când intri în contact cu orice fel de bacterii sau virusuri. 

„Perioadele de post par să declanșeze leziuni ale celulelor, întrucât organismul trebuie să fie hrănit cu alimente în mod regulat pentru a menține niveluri sănătoase de celule imunitare care luptă împotriva infecțiilor și îmbunătățesc acțiunea celulelor de luptă (celulele T) în corp”, a explicat Tehzeeb Lalani, nutriționist la Scale Beyond Scale.

  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai recente știri
Știri similare