Nicușor Dan a cheltuit jumătate din donațiile primite de la cetățeni cu o firmă care are panouri publicitare stradale și care în trecut a avut legătură cu afaceristul Matei Păun, relatează Newsweek. Jurnaliștii au publicat prețurile facturate de această companie, despre care susțin că ar fi mai mici față de prețul pieței, și îi acuză pe candidatul independent și pe Matei Păun că ar masca, astfel, finanțarea campaniei electorale. Într-o reacție acordată Digi24.ro, Matei Păun cataloghează acuzațiile jurnaliștilor drept „minciuni”, iar în ceea ce privește prețurile susține, cu exemple, că sunt comparate „mere cu pere”. Totodată, acesta acuză statul român și, implicit, ANAF că nu asigură confidențialitatea datelor companiilor comerciale.

Potrivit Newsweek, Nicușor Dan a decis să își facă reclamă în perioada de precampanie electorală pe panourile companiei Getica OOH SRL, companie pe care jurnaliștii o leagă de Matei Păun, susținând că acesta că ar controla-o.

„Este o minciună ca eu aș controla această firmă. Reia multiple calomnii dezmințite și demontate de-a lungul timpului. Și chiar dacă presupunem că aș fi fost proprietarul firmei, nu reprezintă nici o neregulă (…) Dând curs acestor acuzați nu faceți decât să participați la un act de calomnie menit să lovească în Nicușor Dan, care are la bază fapte penale care pun în pericol siguranța a miilor de companii din România”, a declarat Matei Păun pentru Digi24.ro.

Păun: „Prețurile oferite sunt în piață”

Jurnaliștii au publicat și o listă cu facturile trimise de Getica OOH către echipa de campanie a lui Nicușor Dan.

Potrivit acestora, echipa de campanie a lui Nicușor Dan a plătit, între 26 februarie și 31 martie, 1.091.614 de lei (aproximativ 200.000 de euro) pentru 20 de facturi emise de Getica OOH.

Jurnaliștii citați subliniază că prețurile cerute de Getica OOH pentru panourile cu Nicușor Dan sunt mai mici decât cele pe care aceeași companie le cere altor firme.

Diferența de preț, susține Newsweek, ar reprezenta finanțarea campaniei electorale a lui Nicușor Dan, de către Matei Păun.

Din analiza acestora reiese că sunt „diferențe uriașe între prețurile plătite de Nicușor Dan (…) față de prețurile pe care această companie le facturează către clienți comerciali”.

„Cu privire la preturile oferite, ele sunt în piață. Articolul compara mere cu pere. Locații, dimensiuni și perioade de timp total diferite”, susține Matei Păun în declarația acordată Digi24.ro.

Ca exemplu, aceștia au publicat datele unei facturi încheiate între Getica și echipa de campanie a lui Nicușor Dan, conform căreia au fost facturate cu 159 de lei utilizarea unui spațiu publicitar backlit 3,2×2,4 în Sibiu și cu 181,48 de lei utilizarea unui spațiu publicitar cu aceleași caracteristici în Iași.

O altă factură încheiată între Getica și o companie comercială vizează facturarea acelorași panouri la un preț mai mare: 685 de lei pentru un panou în Sibiu și 685 de lei pentru un panou în Iași.

Matei Păun susține, în declarația pentru Digi24.ro, că panourile folosite de Nicușor Dan în Sibiu și Iași au fost contractate pe o perioadă de 8 zile, în timp ce panourile folosite de compania comercială au fost contractate pentru 31 de zile.

„În concluzie, e normal ca prețul pentru 8 zile la Nicușor Dan să fie de 3-4 ori mai mic decât prețul la alți clienți comerciali pentru 31 de zile”, a subliniat Matei Păun pentru Digi24.ro.

Păun: „Firmele private să știe că statul român nu asigură confidențialitatea”

Matei Păun acuză la rândul lui că facturile publicate de Newsweek au fost scurse din datele raportate de Getica OOH la ANAF.

„Formatul de prezentare al facturilor, nu este formatul standard folosit de Getica, ci sunt datele care se transmit printr-un fișier .xml către ANAF prelucrate de către cel care le-a obținut printr-un software pentru a obține formatul respectiv. Apare si factura catre un client comercial, Arcadia Hospital, in articol. Cineva a avut acces la toate facturile Getica din ANAF”, susține Matei Păun în declarația acordată Digi24.ro.

Legătura Matei Păun – Getica OOH

Matei Păun a intermediat în anul 2011 (prin intermediul companiei BAC România), vânzarea Getica OOH (care în trecut se numea News Corp) către un consorțiu din Federația Rusă.

„Am asistat managementul român care dorea să facă un management buyout. Tranzacția a fost negociată și agreată cu News Corp. Structura cerută de ei a implicat un pas intermediar prin care un grup rusesc a cumpărat mai multe țări (n.r. Filialele News Corp din mai multe țări) de la ei, cu înțelegerea ca ulterior vor vinde imediat către români firma din România. Grupul rusesc nu a deținut în proprietatea sa compania mai mult de 30 de zile”, spunea Matei Păun despre această tranzacție într-un interviu acordat recent Digi24.ro.

Getica OOH este aceeași companie pe care Nicușor Dan a contractat-o în campania din anul 2024, tot pentru publicitate electorală. Atunci, tot după dezvăluiri Newsweek, Matei Păun a afirmat că a negociat contractul pentru publicitatea stradală.

„Cunoscându-i pe cei de la Getica, am reușit să obțin locații bune și la prețuri competitive”, menționa Matei Păun în același interviu recent acordat Digi24.ro.

Newsweek mai menționează că actualii beneficiari reali ai companiei Getica OOH sunt Jean Rădulescu, Ion Arin Alexandru și Iulian Cosmin Răduțoiu.

Jean Rădulescu și Ion Arin Alexandru sunt parteneri mai vechi de afaceri cu Matei Păun, după cum arată jurnaliștii. Păun și Arin au și apărut împreună în poze recente, publicate de Click!.

Share.
Exit mobile version