O firmă de construcţii care în primă fază a obţinut contractul pentru realizarea Transapusenei, cel mai scump drum judeţean din România, dar căreia i s-a reziliat contractul pe motiv de nedepunere a garanţiei de bună execuţie, a obţinut în instanţă anularea documentelor privind rezilierea. În urma victoriei constructorului, Consiliul Judeţean Alba are de plătit cheltuieli de judecată de peste 130.000 de lei. Aceeaşi firmă solicită de la Consiliul Judeţean Alba, printr-un proces deschis separat alte peste şapte milioane de lei ca prejudiciu, daune moratorii, beneficiu nerealizat. Între timp, drumul a fost finalizat, anul acesta, de către un alt constructor.
Firma Napoca Construcţii SA, companie care în anul 2019 a obţinut contractele pentru realizarea celui mai scump judeţean din România, Transapuseana (DJ 107 I) dar căreia Consiliul Judeţean Alba i-a reziliat contractele în anul 2022, pe motiv de nedepunere a garanţiei de bună execuţie în cuantum de 10% din valoarea contractului, după ce asigurătorul City Insurance a intrat în faliment, a obţinut în instanţă anularea rezilierii, scrie, sâmbătă, ZiarulUnirea.ro.
Compania a obţinut, la Curtea de Apel Cluj-Napoca, anularea definitivă a documentelor în baza cărora contractele pentru lotul 1 şi lotul 2 ale drumului au fost reziliate. Decizia Curţii de Apel este definitivă, iar în urma soluţiilor pronunţate de instanţa de judecată Consiliul Judeţean Alba are de plătit cheltuieli de judecată în cuantum de 137.000 de lei.
Jurnaliştii locali de la Ziarul Unirea notează că, printr-un proces separat, compania Napoca Construcţii SA cere Consiliului Judeţean Alba peste şapte milioane de lei. Banii sunt solicitaţi ca prejudiciu, daune moratorii, beneficiu nerealizat.
La momentul la care Consiliul Judeţean Alba a reziliat contractele cu Napoca Construcţii SA, compania realizase 30% din Transapuseana şi primise de a Consiliul Judeţean Alba 24 de milioane de lei pentru lucrările realizate.
După reziliere, lucrările au fost finalizate de compania Elis Pavaje, Transapuseana fiind deschisă circulaţiei în cursul anului trecut.
Drumul judeţean 107 I, cunoscut sub denumirea Transapuseana, este cea mai mare investiţie din România realizată pe un drum judeţean şi unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, care străbate crestele munţilor Trascău şi are o lungime de aproape 80 de kilometri. Drumul a costat aproximativ 73 de milioane de euro şi a fost realizat parţial cu fonduri europene.
Pentru realizarea drumului s-au folosit peste 46.000 de tone de beton asfaltic, peste 71.000 de tone de strat de binder, peste 64.000 de metri cubi de piatră spartă pentru fundaţii şi peste 35.000 de metri de parapet metalic. De asemenea, cantitatea de beton folosită pentru lucrări de consolidare este de 35.202 metri cubi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.