Asociaţia Pro Infrastruvtură afirmă, luni, că încă este posibilă deschiderea traficului în 2025 pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3, dacă antreprenorul UMB aduce suficiente echipe între Topa Mică şi Zimbor.
”Aşa cum vă spuneam în urmă cu o lună, «dacă UMB alocă suficiente forţe şi dacă autorităţile rezolvă birocraţia necesară în nodul Poarta Sălajului (Românaşi) şi la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, atunci spre sfârşit de 2025 putem circula pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3 între aceste două localităţi». Am vizitat din nou şantierele şi putem spune că finalul anului 2025 este încă în cărţi. Dar pentru asta cei de la UMB trebuie să aducă de urgenţă suficienţi muncitori între Topa Mică şi Zimbor unde sunt în urmă pe mai multe structuri. Momentan sunt doar câteva echipe răzleţe”, au transmis, luni seară, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, pe sectorul Zimbor-Poarta Sălajului antreprenorul este bine mobilizat şi pare-se că vrea să scape de această bucată în 2025.
”Mai este însă de lucru şi trebuie să termine cât mai rapid proiectarea ca să se emită autorizaţia de construire în nodul Românaşi (Poarta Sălajului). Singura noutate majoră din ultima lună este avansul pe unele zone unde se anunţă startul campaniei de asfaltări, după pauza de Paşte”, a mai transmis asociaţia.
Potrivit reprezentanţilor acesteia, din păcate, ”cele mai multe astfel de segmente sunt între Nădăşelu şi Topa Mică, tronson care, chiar dacă ar fi gata de inaugurare în 2025, va fi muzeu (inutilizabil) în lipsa viaductelor executate de Ozaltin pe traseul deviat care nu au fost începute încă”.
”În opinia noastră, constructorul dar şi CNAIR ar trebui să depună toate eforturile tehnice şi birocratice pe Topa Mică-Zimbor-Poarta Sălajului ca să deschidă cei 27 de kilometri la final de 2025. Mai ales că vorbim de întârzieri foarte mari, o pată pe blazonul celor de la UMB: contracte semnate în iulie, respectiv decembrie 2020, cu lucrări demarate în trombă în 2021, iar acum am ajuns să ne rugăm să fie date în trafic (parţial!) la sfârşit de 2025”, a m ai transmis Pro Infrastructură.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.