Circulaţia trenurilor pe primul kilometru de cale ferată modernizată, de pe tronsonul Lugoj- Timişoara, a fost deschis. Sectorul de cale ferată face parte din magistrala CFR, care se modernizează cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, anunță news.ro.

Noua linie, montată deja de constructorul spaniol FCC Construccion, porneşte din zona Gării din Lugoj şi ajunge până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan din municipiu, având o lungime de peste 800 de metri. Pe segmentul finalizat au fost instalate două macazuri şi stâlpii de susţinere pentru panourile fonoabsorbante, care au rolul de a reduce zgomotul produs de trenuri în zonele locuite.

„Începând cu 14.04.2025 se circulă pe prima porţiune de cale ferată modernizată din staţia Lugoj. Segmentul de circulaţie modernizat în totalitate de pe firul 1, capX al staţiei Lugoj, a fost pus în circulaţie prin racordarea la vechiul fir, pe distanţa acestuia regăsindu-se montate şi 2 aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc şi Hydrolink. În primă faza se va circula cu restricţie de protecţie, având în vedere ca urmează demararea lucrărilor de demontare a firului II”, au transmis reprezentantii CFR Infrastructură Timişoara.

De altfel, tronsonul Lugoj – Timişoara din magistrala Caransebeş – Arad este şi cel mai avansat dintre cele 4 loturi în care a fost împărţit întreg traseul CFR aflat în reabilitare. Se apropie de 30% realizare, anunță news.ro.

Pe tronsonul Caransebeş – Lugoj s-a trecut la organizarea de şantier, iar primele intervenţii vor începe cu reparaţii la liniile din triajul gării Caransebeş (judeţul Caraş- Severin). Pe segmentul care traversează Timişoara, lucrările s-au intensificat în zona Gării de Nord, iar pe lotul 4, Timişoara – Arad, se execută lucrări la terasamentele CF, pasaje şi poduri (n.r. lucrările sunt avansate la podul de peste râul Mureş).

Întreaga magistrală Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu aproape 9 miliarde de lei, şi a fost împărţită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026.

La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar şi de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h, anunță CFR, citată de news.ro.

Editor : C.A.

Share.
Exit mobile version