Românii manifestă un interes crescut pentru destinaţii asiatice, îndepărtându-se de destinaţiile tradiţionale europene în ceea ce priveşte planificarea vacanţelor, conform primului Raport Global de Turism Revolut. Milenialii sunt cei care conduc în topul cheltuitorilor pe călătorii în Asia: Japonia (+52%), Coreea de Sud (+37%) şi Thailanda (+12%). În 2024, utilizatorii Revolut au efectuat cheltuieli internaţionale de peste 20 de miliarde de lire sterline. Spania a înregistrat cel mai mare volum de cheltuieli de călătorie la nivel global, reprezentând 11% din total.
”Conform primului Raport Global de Turism Revolut, românii manifestă un interes crescut pentru destinaţii asiatice, îndepărtându-se de destinaţiile tradiţionale europene în ceea ce priveşte planificarea vacanţelor. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale raportului, care analizează tendinţele globale în materie de cheltuieli de călătorie”, arată Revolut.
Raportul, care se bazează pe cheltuielile din 24 de ţări unde Revolut este prezentă, a dezvăluit unde îşi cheltuiesc banii cei 55 de milioane de clienţi ai fintech-ului atunci când călătoresc în străinătate.
Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Clienţii Revolut au cheltuit peste 20 de miliarde de lire sterline în 2024, Spania fiind în fruntea listei ca prima dintre destinaţiile preferate, atrăgând 11% din toate cheltuielile. În privinţa utilizatorilor români ai conturilor şi cardurilor Revolut, suma totală cheltuită în străinătate a crescut cu 8%, dar topul destinaţiilor preferate a fost uşor diferit faţă de alte pieţe.
Dragostea românilor pentru Europa începe să se mute spre alt continent, cu toate că destinaţiile favorite din Europa şi Balcani se află în fruntea listei pentru cheltuielile de vacanţă ale românilor în 2024, Germania fiind în fruntea listei cu 10% din toate cheltuielile internaţionale în ultimul an. Albania este marele câştigător din Europa, cu o creştere cu 42% a cheltuielilor făcute de utilizatorii Revolut din România.
În 2024, cheltuielile în destinaţii europene cheie precum Marea Britanie (-8%), Grecia (-6%), Ungaria (-3%) au înregistrat scăderi anuale ale cheltuielilor românilor în timpul vacanţelor. Un model similar poate fi observat şi peste Atlantic, cu scăderi semnificative ale cheltuielilor în SUA (-11%) şi Canada (-16%).
Dominaţia Europei şi Americii de Nord este contestată de o creştere puternică a cheltuielilor în Asia, una dintre regiunile cu cea mai ridicată atractivitate printre turiştii români, în ultimul an, după cheltuielile de călătorie.
În 2024, cheltuielile românilor în Japonia au crescut semnificativ, cu 52%, atraşi fiind de sezonul cireşilor înfloriţi şi de experienţele culinare. Persoanele cu vârste între 35 şi 44 de ani au generat cea mai mare parte a acestor cheltuieli (29%), urmate de categoria 25-34 de ani (26%), ceea ce subliniază interesul milenialilor pentru această destinaţie.
Pe lângă Japonia, preferinţele românilor s-au îndreptat şi spre Thailanda, Filipine, Vietnam şi Malaezia, unde s-au înregistrat creşteri semnificative ale cheltuielilor (12%, 18%, 15%, respectiv 10%). Această tendinţă reflectă o reorientare a turiştilor români dinspre destinaţiile europene către cele asiatice, toate aceste ţări menţionate având o creştere de două cifre.
Românii aflaţi în străinătate cheltuiesc cel mai mult pe restaurante (21% din total, cu o medie de 120 de lei per tranzacţie), deşi cheltuielile pentru alimente (24%) le depăşesc acum pe cele pentru cumpărături (21%), indicând o tendinţă crescândă de a găti singuri în timpul călătoriilor, posibil pentru a economisi sau a experimenta un alt mod de a călători.
„Revolut a fost fondată pe ideea că banii nu ar trebui să stea în calea explorării lumii. Acest raport privind turismul, prezentat în premieră globală, ne arată cum cheltuiesc clienţii noştri în străinătate, ce tendinţe sunt identificate în materie de turism la nivel global şi cum Revolut le face viaţa mai uşoară tuturor. Observăm o schimbare clară a călătorilor tineri, în special către destinaţii la distanţă, care aduc experienţe bogate, iar Revolut contribuie la consolidarea acestei tendinţe la nivel global”, a declarat Tara Massoudi, director general pentru Produse Premium Revolut.
Rezultatele din acest raport sunt bazate pe date anonimizate, analizate în formă agregată, de către Revolut, pentru o perioadă de 12 luni (1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2024).
Datele provin din următoarele ţări: Regatul Unit, Irlanda, Germania, Spania, Franţa, Italia, Portugalia, Grecia, Belgia, Ţările de Jos, Polonia, Ungaria, Elveţia, România, Bulgaria, Lituania, Cehia, Slovacia, SUA, Australia, Japonia, Norvegia, Danemarca, Suedia, Finlanda, Brazilia şi Singapore.
Top 10 destinaţii unde românii au călătorit în 2024. Procentul indică proporţia deţinută de respectiva piaţă în totalul cheltuielilor la nivel internaţional în anul 2024.
- Germania – 10%
- Italia – 10%
- Regatul Unit – 9%
- Spania – 7%
- Olanda – 6%
- Grecia – 6%
- Franţa – 6%
- Bulgaria – 4%
- Austria – 4%
- Ungaria – 4%
Revolut este o bancă europeană autorizată – cu sediul central în Republica Lituania, autorizată şi reglementată de Banca Lituaniei şi Banca Centrală Europeană. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie oferind transferuri de bani şi schimb valutar.
Astăzi, peste 55 de milioane de clienţi din întreaga lume folosesc produse Revolut şi realizează mai mult de jumătate de miliard de tranzacţii pe lună.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.