Linia de cale ferată construită de ruși prin teritoriile anexate ilegal din Ucraina a început să fie folosită. Imagini cu primul tren care pleacă din portul Mariupol au fost publicate pe rețelele sociale. Calea ferată ar trebui să fie o aleternativă pentru aprovizionarea trupelor Kremlinului în cazul în care podul Kerci, care leagă Rusia de peninsula ocupată Crimeea, ar fi distrus de ucraineni.

O primă garnitură de tren a fost filmată plecând din portul Mariupol către Volnovakha. Primul vagon plat din fața locomotivei este folosit pentru  posibile mine montate pe traseul căii ferate, pentru a nu arunca în aer locomotiva. Rusia construiește această linie de cale ferată ca o alternativă la Podul Kerci. Acest lucru va ajuta aprovizionarea armatei ruse.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Autoritățile regionale instalate de ruși în teritoriile ocupate anunțau anul trecut că vor construi o cale ferată către Crimeea prin teritoriile anexate Ucrainei.

Planul rușilor este să conecteze Rostov-pe-Don cu Crimeea prin Berdiansk și Mariupol.

Potrivit șefului regiunii Zaporojia, numit de Moscova, calea ferată existentă care circulă de-a lungul orașului Polohy în direcția Orikhiv, prin Komysh-Zaria până la Volnovakha, trece printr-o zonă care este bombardată de AFU. „Prin construirea unei ramuri de cale ferată, măcar o cale, fără tracțiune electrică, să fie o locomotivă diesel, vom rezolva problemele militarilor”, spunea acesta.

Oficialii ruși intenționează ca noua cale ferată să asigure transportul de muniție și tehnică militară, cereale din Crimeea și minereu de fier, fier vechi, cărbune și alte materiale în peninsulă. „Tranzitul peste podul din Crimeea nu este doar departe, dar și astăzi podul este un obiectiv cu risc ridicat”, mai spunea guvernatorul pro-rus din Zaporojie.

Editor : R.K.

Share.
Exit mobile version