Nu puteai sta în loc când auzeai melodia Mr. Vain? E demonstrat ştiinţific: Basul te face să dansezi

0
18

Când vine vorba de dans, basul e cel care face muzica, arată un studiu recent realizat în Canada.

Oamenii de știință au descoperit, în cadrul unui experiment, că introducerea unor sunete de frecvență foarte joasă în muzică (electronică, în acest caz) face ca oamenii să înceapă să se miște instantaneu. Asta, chiar dacă nici măcar nu aud aceste sunete, a demonstrat experimentul, ci mai degrabă corpul lor le simte.

Expertul în neurologie Daniel Cameron, de la Universitatea McMaster, din Canada, a studiat această teorie pe mai mulți subiecți, la un concert de muzică electronică, observând că atunci când astfel de note erau introduse, oamenii dansau cu mai mult ”foc”. Mișcările erau cu 11,8% mai multe, mai rapide și mai ”exagerate”.

Chestionarele la care subiecții au răspuns au arătat clar că oamenii nici nu auzeau aceste note. Cumva, însă, corpul lor reacționa la ele, relatează The Guardian. Omul de știință și echipa sa au ajuns la concluzia că aceste frecvențe joase sunt percepute mai degrabă de piele, dar și de urechea internă, care răspunde, printre altele, și de echilibru.

Dansul este benefic pentru sănătatea inimii și a creierului

Conform unui studiu realizat de oameni de știință de la Universitatea din Sydney (Australia), dansul ar avea efecte benefice asupra inimii. Concluziile cercetării arată că acesta este bun nu numai pentru inimă, ci poate stimula și creierul și funcțiile cognitive. Cercetătorii au analizat 11 grupuri cuprinzând 48.000 de adulți de peste 40 de ani, fără antecedente cardiace la începutul cercetării. Din cele 48.000 de persoane, numai 3.100 au declarat că dansează regulat. La acestea s-a constatat o stare fizică generală foarte bună. În plus oamenii păreau mai tineri, aveau un indice de masă corporală (IMC) mai bun decât media, sufereau mai puțin de boli lungi și făceau mai multă mișcare, indiferent de intensitatea cu care dansau.

Se știa deja că o activitate fizică moderată protejează inima și arterele și din acest motiv se recomandă adesea celor care nu sunt fani ai sportului să meargă pe jos 30 de minute pe zi. Și în acest regim se simt avantajele. Ceea ce este interesant la practicarea dansului este nu numai faptul că înseamnă mișcare, ci și că stimulează capacitățile cognitive, solicitând coordonarea mișcărilor. Beneficiile acestui tip de mișcare sunt mari, chiar dacă nivelul nu este cel al unor dansatori profesioniști. Se recomandă alegerea unor cursuri cu genul preferat: jazz modern, hip-hop, dans african, oriental sau folcloric. Principală este mișcarea pe un anumit ritm pentru a păstra o formă bună a corpului și organismului.

  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.