Gucci pare să fi găsit o formulă câştigătoare pentru relansarea brandului: noua strategie ”see now, buy now” (vezi acum, cumpără acum), aplicată primei colecţii semnate de noul designer Demna, începe să dea rezultate promiţătoare, potrivit datelor obţinute de Reuters.

Colecţia, prezentată în premieră la Milano Fashion Week în septembrie, a fost promovată online înainte de debutul oficial, într-un format inspirat de lansările cinematografice. A doua zi după defilare, Gucci a pus în vânzare produsele din colecţie în zece magazine importante din lume, inclusiv pe Rodeo Drive din Los Angeles şi pe Wooster Street din New York, o mişcare rar întâlnită în industria modei de lux, unde între prezentare şi vânzare trec de obicei luni de zile.

Rezultatele au fost rapide: traficul în magazinul Gucci de pe Rodeo Drive a crescut cu 53% în săptămâna de după show, iar în cel din New York cu 19%, arată datele Placer.ai. În ansamblu, vizitele în magazinele Gucci din SUA au atins cel mai înalt nivel din ultimele trei săptămâni.

Succesul iniţial al lui Demna este esenţial pentru conglomeratul Kering, care încearcă să revitalizeze brandul după doi ani de declin al vânzărilor, veniturile Gucci scăzând cu 25% în ultimul trimestru raportat.

Noul concept de lansare rapidă are scopul de a reconecta brandul cu publicul tânăr şi de a oferi produse la preţuri mai accesibile, precum o versiune mini a genţii Jackie, vândută cu sub 2.000 de euro, semnificativ mai ieftină decât modelele clasice.

Profesorul Laure Anne Chansel, specialist în marketing de modă la EIML Paris, consideră că această strategie ”valorifică momentul de atenţie recâştigată”, după o perioadă de tranziţie.

În acelaşi timp, Demna trebuie să dovedească că entuziasmul din jurul lansării se va traduce în vânzări sustenabile, într-o industrie de lux aflată în încetinire şi sub presiunea rivalilor precum LVMH şi Dior.

NOII DESIGNERI ÎNCEARCĂ SĂ IASĂ ÎN PRIM-PLAN

Demna a preluat conducerea creativă a casei Gucci într-un moment de schimbare amplă în industria modei, în care şi alte branduri de top, precum Chanel, Dior şi Loewe, au adus noi designeri care încearcă să-şi lase amprenta.

Rivalii Gucci, susţinuţi de grupuri financiare puternice, organizează evenimente şi campanii grandioase; de exemplu, LVMH a inaugurat recent o butic Louis Vuitton în forma unui vapor de croazieră, în centrul oraşului Shanghai.

Între timp, conglomeratul Kering, puternic îndatorat, se află sub presiunea de a echilibra investiţiile în marketing cu o strategie strictă de reducere a costurilor.

În China, debutul lui Demna la Milano Fashion Week a fost transmis în cadrul unui eveniment VIP la Beijing, la care au participat vedete locale.

âPotrivit lui Alexis Bonhomme, directorul firmei de consultanţă de lux Trinity Asia, evenimentul a generat un vârf temporar de interes online, care însă s-a estompat în doar două zile.

”Campania a crescut vizibilitatea şi nivelul de discuţie în jurul brandului, dar transformarea acestui interes în vânzări rămâne de demonstrat”, a spus Bonhomme.

 

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Share.
Exit mobile version