Toate aeroporturile sud-coreene vor trebui să instaleze camere de detectare a păsărilor și radare termice, după accidentul aviatic din decembrie anul trecut, în care au murit 179 de oameni, informează BBC.

Măsurile trebuie implementate până în 2026.

Anchetatorii au spus, săptămâna trecută, că au găsit dovezi ale unui impact cu păsări al avionului Boeing 737-800, pene și pete de sânge fiind găsite pe ambele motoare ale avionului.

O investigație asupra prăbușirii – cel mai grav accident aviatic de pe teritoriul sud-coreean – este încă în desfășurare, dar se va concentra pe rolul impactului cu păsările, precum și pe o structură de beton amplasată la capătul pistei, de care avionul s-a izbit după ce a efectuat o aterizare de urgență.

„Radarele de detectare a păsărilor vor fi instalate în toate aeroporturile pentru a îmbunătăți detectarea timpurie a păsărilor îndepărtate și pentru a îmbunătăți capacitățile de răspuns ale aeronavelor”, a declarat, joi, ministerul de resort, într-un comunicat.

Radarul de detectare a păsărilor identifică dimensiunea păsărilor și căile lor de mișcare și transmite aceste informații controlorilor de trafic aerian. Ministerul a adăugat că toate aeroporturile ar trebui, de asemenea, să fie echipate cu cel puțin o cameră de termoviziune. În prezent, doar patru aeroporturi din Coreea de Sud sunt echipate cu camere termice. Nu este clar dacă vreunul dintre ei are radare de detectare a păsărilor.

Locurile care atrag păsările, cum ar fi gropile de gunoi, trebuie, de asemenea, îndepărtate de aeroporturi.

La începutul lunii trecute, Coreea de Sud a anunțat că șapte aeroporturi își vor adapta zonele de siguranță ale pistei în urma unei revizuiri a tuturor aeroporturilor țării care a fost efectuată după accident.

Cauza accidentului este încă necunoscută, dar experții în siguranța aeriană au spus anterior că numărul victimelor ar fi putut fi mult mai mic dacă nu ar fi existat structura de beton de care s-a izbit avionul după aterizarea de urgență.

Pe 29 decembrie, avionul, de la compania aeriană Jeju Air, decolase din Bangkok și zbura către Aeroportul Internațional Muan din sud-vestul țării.

În jurul orei locale 08:57, la trei minute după ce piloții au luat contact cu aeroportul, turnul de control a sfătuit echipajul să fie precaut în legătură cu „activitatea păsărilor”. La 08:59, pilotul a raportat că avionul a lovit o pasăre și a transmis un semnal de urgență.

Pilotul a cerut apoi permisiunea de a ateriza din direcția opusă și a aterizat pe burtă fără trenul de aterizare desfăcut. Aeronava a depășit pista și a explodat după ce s-a izbit de structura de beton, a concluzionat un raport preliminar de investigație.

Datele de zbor și aparatele de înregistrare din cabina de pilotaj au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte de dezastru, a constatat ulterior o investigație asupra cutiilor negre.

Cei 179 de pasageri de la bordul avionului Boeing B737-800 aveau vârste cuprinse între trei și 78 de ani, deși majoritatea aveau între 40, 50 și 60 de ani. Doi membri ai echipajului de cabină au fost singurii supraviețuitori.

Editor : Ș.R.

Share.
Exit mobile version