Demonstrație cu autobuz autonom în cadrul Summitului Internațional pentru Neutralitate Climatică. Un autobuz electric fără şofer a fost testat în premieră, joi, la Cluj-Napoca, anunță primăria orașului, într-o postare pe Facebook. Primul traseu a fost doar de câteva sute de metri, între Aleea Stadion, Strada George Coşbuc şi Strada Uzinei Electrice.

„Primăria Cluj-Napoca și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, prin Electric Mobility Applied Research Center (EMARC) au organizat o demonstrație publică cu un autobuz autonom electric de nivel 4 – Karsan e-Atak, ca acțiune parte a eforturilor comune de promovare a mobilității urbane inteligente și sustenabile. Testul a avut loc pe străzile adiacente Parcului Central.

Primarul Emil Boc a participat la eveniment alături de reprezentanții partenerilor și a răspuns la întrebările jurnaliștilor – înregistrarea video poate fi urmărită aici: https://fb.watch/zKRxVCmrkD/

Demonstrația a fost realizată în parteneriat cu Karsan, producătorul autobuzului, și Adastec, compania responsabilă cu implementarea funcției de conducere autonomă. Tehnologia prezentată permite autobuzului să circule fără intervenție umană în condiții controlate, folosind senzori și algoritmi inteligenți pentru a asigura siguranța pasagerilor și eficiența în trafic”, se arată în postare.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Autobuzul autonom produs de compania Karsan e-ATAK, dezvoltat cu tehnologia de conducere autonomă a ADASTEC, este electric, are o atonomie de 300km și este echipat cu:

– LiDAR – cartografiere 3D a mediului

– Radar – detectare obiecte în orice vreme

– Camere RGB – recunoaștere vizuală (indicatoare rutiere, pietoni etc.)

– Camere termice – vizibilitate pe timp de noapte

– GNSS – poziționare precisă prin satelit

Pe parcursul demonstrației, participanții au putut urca în autobuz și observa comportamentul acestuia în regim autonom: oprirea în stații, deschiderea ușilor, pornirea din loc și interacțiunea cu semafoarele și traficul.

Semir Aydin, AV sales manager Karsan și Harun Sencer Yesevi, perception & prediction engineer ADASTEC Corp., au fost prezenți alături de reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca și ai Companiei de Transport Public, respectiv ai partenerilor de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca pentru a explica detaliat funcționalitățile tehnice ale vehiculului și modul în care acesta procesează datele din trafic pentru a lua decizii în timp real.

Primarul Emil Boc a declarat că momentul este unul istoric şi s-a declarat convins că aşa va arăta viitorul.

„Viitorul circulă în Cluj Napoca, fără şofer, dar cu viziune. Pentru prima dată în istoria acestui oraş, pe străzile din Cluj-Napoca, pe o zonă strânsă, va circula primul autobuz autonom. În unele oraşe europene au fost integrate, la o scară mai mică ce-i drept, în sistemul de transport public. Obiectivul nostru este ca după ce am adus primele autobuze electrice în România şi le-am pus pe drum, după ce ce pregătim autobuzele cu hidrogen, după ce realizăm trenul metropolitan, să venim şi cu etapa a treia a transportului autonom, cu autobuze autonome pe străzile din Cluj-Napoca, pentru că bani avem, inclusiv bani europeni, la dispoziţie, nu avem încă legislaţie”, a precizat edilul.

Emil Boc a precizat că, odată cu apariţia legislaţiei referitoare la punerea în circulaţie a autobuzelor autonome, astfel de maşini fără şofer vor putea transporta călătorii prin Cluj-Napoca.

 

 

 

Editor : Marina Constantinoiu

Share.
Exit mobile version