Ministerul Educației analizează integrarea educației sexuale în programa școlară, însă forma exactă, materie separată sau parte a unei discipline extinse, va fi stabilită de specialiști în științele educației. Deși elevii solicită actualizarea materiilor și a manualelor, ministrul Educației, Daniel David, a declarat joi la Digi24 că programa nu poate fi supraîncărcată cu noile discipline impuse prin diverse inițiative legislative, deoarece „copiii ar trebui să stea toată ziua la școală”.
Subiectul educației sexuale a fost readus în discuție, în contextul unui apel telefonic cu Daniel David, după raportul Consiliului Elevilor care arată că 9 din 10 elevi vor să aleagă ce să studieze la școală.
Până acum, legat de subiect au apărut în spațiul public atât păreri pro, cât și contra, mai ales de forma în care ar trebui predată materia în școli.
Concret, elevii spuneau că și-ar dori ca materiile să fie schimbate, poate și manualele să fie adaptate.
„Elevii au dreptate. Acele teme sunt relevante, sunt foarte importante, însă forma în care vom aborda acele teme și conținutul trebuie lăsate la nivelul specialiștilor în științele educației”, a explicat ministrul.
Totodată, acesta a atras atenția că programa școlară nu poate fi supraîncărcată cu numeroase discipline și teme propuse prin diverse inițiative legislative. „Și așa am pe cap o problemă uriașă, fiindcă tot felul de mișcări în Parlament au introdus tot felul de discipline și teme, pe care, dacă le-aș introduce în planurile-cadru așa cum sunt în lege, pur și simplu copiii ar trebui să stea toată ziua la școală”, a subliniat oficialul.
„Tema și propunerea sunt aspecte importante pe care le iau în calcul și se vor regăsi. Vocea elevilor va fi ascultată în acest demers”, a concluzionat David.
Digitalizarea educației
În plus, acesta a vorbit la Digi24 și despre digitalizarea manualelor:
Ministrul educației susține că trebuie să fie o tranziție echilibrată și adaptată fiecărui domeniu de studiu. Nu se dorește o renunțare totală la manualele clasice, ci mai degrabă o combinație între cele două, în funcție de specificul materiei.
Concret, el a susținut că „Sunt domenii și materii în care putem să mergem tot mai mult în zona unor manuale digitale și în alte zone să rămânem într-o combinație de manuale clasice și forme digitale”.
Există anumite materii, cum ar fi tehnologia informației sau educația rutieră, unde manualele digitale sunt mai potrivite datorită necesității de interactivitate și exerciții practice. Totuși, nu toate disciplinele se pretează exclusiv formatului digital, a explicat David.
Cert este că decizia privind utilizarea manualelor digitale, a celor clasice sau a unei combinații între ele nu trebuie luată „de părerile celor care strigă cel mai tare, ci de specialiști în științele educației”.
Editor : A.S.