Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Avertismentul ONU: dezinformarea și „reducerile drastice” ale ajutorului internațional amenință vaccinarea copiilor

iulie 17, 2025

Planul Franţei de reducere a zilelor libere ar putea avea un impact economic neglijabil

iulie 17, 2025

Coaliția de guvernare condusă de către Netanyahu se destramă: un partid ultrareligios denunță acordul. Care este motivul

iulie 17, 2025

Alertă de tsunami declanşată după un cutremur cu magnitudinea de 7,3 în largul coastelor din Alaska

iulie 17, 2025

Video Ucraina ripostează: 18 răniți în atacuri cu drone asupra regiunilor rusești. Moscova susţine că a doborât 55 de drone

iulie 17, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » „Ingineria tarifelor”. Cum își modifică firmele produsele ca să scape de taxele vamale impuse de Donald Trump:
Afaceri

„Ingineria tarifelor”. Cum își modifică firmele produsele ca să scape de taxele vamale impuse de Donald Trump:

By Sala de Presăiunie 20, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Pe fondul noilor valuri de tarife impuse de preşedintele american Donald Trump, tot mai multe companii recurg la „ingineria tarifelor”, o practică legală prin care produsele sunt modificate strategic pentru a se încadra într-o altă categorie vamală, mai avantajoasă din punct de vedere fiscal, relatează CNBC, potrivit News.ro.

De exemplu, producătorul Converse adaugă material de tip pâslă pe talpa celebrilor pantofi All Stars pentru ca aceştia să fie clasificaţi ca papuci, nu ca pantofi sport, ceea ce reduce semnificativ taxele.

Columbia Sportswear a adăugat buzunare cu fermoar la tricourile de damă pentru a le încadra într-o categorie vamală cu taxe mai mici.

Un alt caz celebru: Snuggie, păturica cu mâneci, a redus taxele cu aproape 50% după ce a câştigat în instanţă dreptul de a fi considerată pătură, nu articol vestimentar.

În unele cazuri, modificările sunt minime, dar extrem de eficiente. O firmă a adăugat zirconia pe insigne pentru ca acestea să fie clasificate ca bijuterii şi nu ca obiecte festive, evitând o taxă de 14%.

Un producător de hanorace a înlocuit materialele sintetice cu bumbac pentru a economisi 15% din taxe.

Totuşi, graniţa dintre „optimizare legală” şi fraudă este fragilă. Ford Motor a fost acuzată de autorităţile americane că importa furgonete Transit Connect ca vehicule pentru pasageri, doar pentru a le transforma apoi în vehicule comerciale, ocolind astfel tariful de 25%. Practica a fost considerată „un artificiu” de către Departamentul de Justiţie.

Pentru companiile din domenii reglementate strict, cum ar fi auto, aeronautică sau dispozitive medicale, modificările sunt mai greu de implementat, necesitând validări şi certificări care pot dura până la doi ani.

Deşi riscantă, „ingineria tarifelor” continuă să fie una dintre cele mai eficiente metode prin care companiile pot reduce costurile de import în faţa unei politici comerciale tot mai dure.

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Statul român acuză Damen că a deturnat 55 de milioane de euro. Cum ar fi umflat compania datoria Șantierului Naval de la Mangalia

Replica lui Dragoș Pîslaru, după ce lideri PSD l-au acuzat de fake news privind finanțarea PNRR: „N-am spus că se opresc autostrăzile”

Programul Rabla pentru persoane fizice va fi reluat. Anunţul ministrului Mediului

Bitcoin a ajuns marți la circa 116.000 de dolari. Valoarea criptomonedei, aproape dublă față de 2024. Ce stă în spatele creșterii

Exclusiv Anastasiu, despre companiile de stat cu pierderi: „Ori profesionalizăm și trecem pe profit, ori le închidem, ori facem joint ventures”

Exclusiv Cât timp ar putea menține guvernul Bolojan actuala cotă de TVA. Dragoș Anastasiu: „Efortul mare e până la sfârșitul anului viitor”

Ministrul Dragoș Pîslaru, acuzat de fake-news de mai mulți lideri PSD după ce a anunțat că bucăți din A7 și A8 pierd finanțarea PNRR

Exclusiv Anastasiu: România risca un „curs la 6 lei” euro și „șomaj la 30-40%”, dacă nu adopta până pe 8 iulie pachetul de măsuri fiscale

Sorin Grindeanu: Nu pierdem niciun euro la Ministerul Transporturilor. Proiectele vor fi finanţate din alte programe europene

Alegerile Editorului

Planul Franţei de reducere a zilelor libere ar putea avea un impact economic neglijabil

iulie 17, 2025

Coaliția de guvernare condusă de către Netanyahu se destramă: un partid ultrareligios denunță acordul. Care este motivul

iulie 17, 2025

Alertă de tsunami declanşată după un cutremur cu magnitudinea de 7,3 în largul coastelor din Alaska

iulie 17, 2025

Video Ucraina ripostează: 18 răniți în atacuri cu drone asupra regiunilor rusești. Moscova susţine că a doborât 55 de drone

iulie 17, 2025

Ministrul Apărării, mesaj liniştitor pentru cei care văd mişcări de echipament militar: N-au de ce să se îngrijoreze. O armată trebuie să fie pregătită. Ca să fii pregătit, trebuie să te antrenezi. Nu poţi să te antrenezi numai pe simulator în birou

iulie 17, 2025

Cele mai recente știri

Forțele militare ale SUA se „înarmează” cu inteligență artificială. Contractele uriașe oferite marilor companii AI

iulie 17, 2025

„Un fotbal competitiv”. Modric explică de ce a semnat cu AC Milan

iulie 17, 2025

Xi Jinping vrea o apropiere și mai mare de Rusia lui Putin prin „consolidarea sprijinului reciproc”

iulie 17, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.