Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Video Ministrul Economiei, despre reducerea impozitului pe jocuri de noroc de la 10% la 4%: „Vedem mâine, nu este subiectul închis”

iulie 6, 2025

Miruţă: Pentru noi nu e foarte uşor, la USR, să stăm la masă cu PSD, votanţii noştri nu văd cu ochi buni / Despre criticile din PSD: Electoratul îi va sancţiona. Nu poţi să ai miiştri şi să scoţi oameni din eşalonul 2, 3 să critice guvernul

iulie 6, 2025

ONU: Peste 600 de persoane au fost ucise în Gaza în timpul distribuirii de ajutoare umanitare, în mai puțin de două luni

iulie 6, 2025

Ministerul francez al Afacerilor Externe semnalează „dispariţia îngrijorătoare” a unui tânăr turist francez în Iran

iulie 6, 2025

Atenţionare de călătorie pentru românii care călătoresc în Serbia. Recomandările MAE

iulie 6, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Air India, avertizată de autorități în legătura cu falsificarea unor registre și întârzierea reparațiilor motorului unui Airbus A320
Afaceri

Air India, avertizată de autorități în legătura cu falsificarea unor registre și întârzierea reparațiilor motorului unui Airbus A320

By Sala de Presăiulie 6, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Autoritatea aeronautică din India a sancţionat în luna martie compania low-cost Air India Express pentru că nu a înlocuit la timp componentele motorului unui avion Airbus A320, conform unei directive de siguranţă emisă de Agenţia pentru Siguranţă a Aviaţiei din Uniunea Europeană (EASA), şi pentru falsificarea înregistrărilor de mentenanţă pentru a arăta o conformare fictivă, potrivit unui document guvernamental consultat de Reuters.

Air India Express a recunoscut eroarea şi a transmis pentru Reuters că a întreprins „acţiuni corective şi măsuri preventive”. În urma articolului, EASA a anunţat că va investiga situaţia, scrie News.ro.

Air India, compania-mamă, se află deja sub atenţia sporită a autorităţilor după accidentul grav din iunie, în care un Boeing Dreamliner s-a prăbuşit în Ahmedabad, provocând moartea a 241 de persoane din 242 aflate la bord – cel mai grav dezastru aviatic din ultimul deceniu.

Problema motorului avionului Air India Express a fost semnalată încă din 18 martie, cu luni înainte de accident. În 2024, DGCA (Direcţia Generală de Aviaţie Civilă) a avertizat şi Air India pentru operarea a trei aeronave Airbus fără verificările necesare ale toboganelor de evacuare şi, în iunie, pentru încălcări grave ale timpilor de zbor ai piloţilor.

Nereguli grave: falsificarea evidenţelor în sistemul AMOS

Directiva EASA din 2023 cerea înlocuirea anumitor componente ale motoarelor CFM LEAP-1A, inclusiv garnituri şi piese rotative, din cauza unor defecte de fabricaţie care ar putea duce la cedări critice şi eliberare de resturi cu energie mare, punând în pericol integritatea aeronavei.

Un memoriu confidenţial al guvernului indian, trimis Air India Express în martie, arată că DGCA a descoperit în timpul unei supravegheri că modificarea necesară nu a fost efectuată la timp pe un motor al aeronavei VT-ATD. Pentru a părea în conformitate, înregistrările din software-ul AMOS – folosit pentru mentenanţă – au fost „aparent modificate sau falsificate”.

Avionul în cauză operează pe rute interne şi internaţionale, inclusiv Dubai şi Muscat, conform AirNav Radar. Documentul adaugă că responsabilul de calitate al companiei nu a asigurat controlul corespunzător.

Air India Express a explicat că omisiunea s-a produs în timpul migrării datelor în noul sistem informatic, dar problema a fost remediată imediat după identificare. Nu a precizat data exactă a remedierii şi nici nu a comentat acuzaţiile legate de falsificare, dar a transmis că a luat „măsuri administrative necesare”, inclusiv demiterea managerului de calitate şi suspendarea adjunctului responsabil cu întreţinerea aeronavelor.

Reacţii şi anchete în curs

DGCA nu a comentat solicitările Reuters, însă EASA a anunţat că va investiga problema în colaborare cu producătorul de motoare CFM şi cu autoritatea indiană.

Airbus şi CFM International – un joint venture între General Electric şi Safran – nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

Potrivit unei surse directe, neregula a fost depistată pentru prima dată în timpul unui audit DGCA în octombrie 2024, iar aeronava a efectuat doar câteva zboruri după data la care ar fi trebuit să fie înlocuite piesele defecte.

„Astfel de probleme trebuie corectate imediat. Este o greşeală gravă, iar riscurile cresc exponenţial mai ales la zboruri peste ape sau zone aeriene restricţionate”, a declarat Vibhuti Singh, fost expert juridic în cadrul Biroului pentru Investigarea Accidentelor Aviaţiei din India.

Guvernul indian a informat parlamentul că în 2023 au fost emise avertismente sau amenzi pentru 23 de încălcări de siguranţă comise de companii aeriene – dintre care 3 au implicat Air India Express şi 8 Air India.

Context tensionat pentru Tata Group

Grupul Tata a preluat Air India de la stat în 2022, promiţând transformarea acesteia într-o companie aeriană „de clasă mondială”. Însă ambiţiile sunt afectate de seria recentă de incidente.

În pofida extinderii rapide a reţelei internaţionale de zboruri, Air India se confruntă cu numeroase plângeri ale pasagerilor privind igiena precară, scaune deteriorate, sisteme de divertisment defecte şi alte probleme operaţionale.

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Bursa de Valori București apierdut 1,88 de miliarde de lei în ultima săptămână

Statul ar urma să încaseze până la 1,5 miliarde de lei în plus din majorarea impozitului pe câștigurile din jocuri de noroc

Grupul Air France – KLM devine acționar majoritar al companiei scandinave SAS. Care sunt implicațiile pentru industria aviatică

Video „Sunt uscați, niciun pic de umezeală”. Disperare printre agricultori, după ce seceta a afectat puternic și culturile de cartofi

Locuințele din București s-au scumpit, de la începutul anului. Cât au ajuns să coste apartamentele, în funcție de zonă

Burnete: Avem un aparat public mai mare decât poate susţine mediul privat. În ce condiții „tăierile vor fi mult mai mari și mai rapide”

Sfârşitul unei ere. SUA taie subvenţiile pentru maşini electrice începând cu 30 septembrie

Inteligența artificială și siguranța locului de muncă. Cine scapă? Comentariu Financial Times

Infotrafic: circulația pe podul Giurgiu – Ruse, blocată de dimineață din cauza unui camion defect, a fost reluată

Alegerile Editorului

Miruţă: Pentru noi nu e foarte uşor, la USR, să stăm la masă cu PSD, votanţii noştri nu văd cu ochi buni / Despre criticile din PSD: Electoratul îi va sancţiona. Nu poţi să ai miiştri şi să scoţi oameni din eşalonul 2, 3 să critice guvernul

iulie 6, 2025

ONU: Peste 600 de persoane au fost ucise în Gaza în timpul distribuirii de ajutoare umanitare, în mai puțin de două luni

iulie 6, 2025

Ministerul francez al Afacerilor Externe semnalează „dispariţia îngrijorătoare” a unui tânăr turist francez în Iran

iulie 6, 2025

Atenţionare de călătorie pentru românii care călătoresc în Serbia. Recomandările MAE

iulie 6, 2025

Propunerea sindicaliștilor: bani de la buget pentru partide, doar în anii în care România se încadrează în ținta de deficit

iulie 6, 2025

Cele mai recente știri

Cine sunt liderii PNL favoriţi pentru cele patru funcţii de prim-vicepreşedinte. Mircea Abrudean, viitor secretar general al PNL – surse

iulie 6, 2025

Ursula von der Leyen: Rusia desfășoară un „atac monstruos” asupra Republicii Moldova

iulie 6, 2025

Sorana Cîrstea s-a calificat în sferturi la dublu, la Wimbledon

iulie 6, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.