Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Vacanțele europenilor și riscul celor mai mari întârzieri din istorie ale curselor aeriene: „Europa nu își poate permite haos pe cer”

iulie 10, 2025

Ministrul Ionuț Moșteanu: Suntem pe un trend bun, în mare. Trebuie să ajungem la această ţintă cu 3,5% din PIB la Apărare

iulie 10, 2025

Trump impune tarife de 50% asupra Braziliei după disputa publică cu preşedintele Lula. El invocă modul în care a fost tratat fostul preşedinte Jair Bolsonaro

iulie 10, 2025

Stare de urgenţă în Macedonia de Nord, din cauza incendiilor de pădure

iulie 10, 2025

„Fortăreața Rusia”, noul model economic al lui Vladimir Putin. Moscova a confiscat active de 50 de miliarde de dolari în trei ani

iulie 10, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Nouă pistă privind cauza accidentului în care un Boeing 787 Dreamliner al Air India s-a prăbușit la 30 de secunde de la decolare
Afaceri

Nouă pistă privind cauza accidentului în care un Boeing 787 Dreamliner al Air India s-a prăbușit la 30 de secunde de la decolare

By Sala de Presăiulie 9, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ancheta în curs privind cauza accidentului aviatic din 12 iunie al zborului Air India 171 s-a concentrat asupra mișcării comutatoarelor de control al fluxului de combustibil spre motoare , în urma unei analize a înregistrărilor de date ale zborului și ale convorbirilor din cabina pilotului ale avionului Boeing 787, au declarat pentru The Air Current (TAC) mai multe surse apropiate de anchetă.

În accidentul aviatic au murit 241 dintre cei 242 de pasageri și membri ai echipajului aflați la bordul aeronavei și 19 persoane aflate la sol, la 32 de secunde după decolarea de pe aeroportul Ahmedabad din India, cu destinația aeroportul Gatwick din Londra. Un raport preliminar al Biroului de Investigare a Accidentelor Aeriene din India (AAIB) este așteptat să fie publicat în jurul datei de 11 iulie la New Delhi, la 30 de zile de la primul accident mortal care a implicat un avion de ultimă generație al Boeing.

Conform normelor Organizației Aviației Civile Internaționale (OACI), „statele responsabile de anchetă trebuie să prezinte un raport preliminar OACI în termen de treizeci de zile de la data accidentului”.

Rămâne de văzut cât de multe informații vor fi incluse în raport. ICAO menționează că „rapoartele preliminare pot fi marcate ca confidențiale sau pot rămâne publice, la discreția statului care efectuează ancheta”, potrivit întrebărilor frecvente listate pe site-ul web al organismului Națiunilor Unite.

Citește și:

Air India, avertizată de autorități în legătura cu falsificarea unor registre și întârzierea reparațiilor motorului unui Airbus A320

În acest stadiu al anchetei, datele disponibile anchetatorilor nu indică o problemă mecanică sau de proiectare a modelului 787 sau a celor două motoare GE Aerospace GEnx-1B. Sursele TAC au indicat, de asemenea, că analiza post-accident nu a evidențiat semne de contaminare a combustibilului sau de retragere necorespunzătoare a flapsurilor aeronavei, doi factori adesea speculați ca posibile cauze ale accidentului.

Persoanele familiarizate cu situația au declarat că lipsa oricărui tip de avertisment din partea Boeing sau GE către operatori, cunoscut sub numele de mesaj multi-operator (MOM) sau „all-ops wire”, în cele 13 zile care au urmat citirii inițiale a cutiei negre la Delhi de către AAIB pe 25 iunie, este un semnal cheie că nu se suspectează imediat o defecțiune mecanică ca fiind cauza probabilă a accidentului. AAIB sau Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA (NTSB) nu au emis recomandări urgente, iar Administrația Federală a Aviației din SUA nu a emis o Notificare privind menținerea navigabilității către comunitatea internațională (CANIC).

O solicitare inițială de inspecție a flotei de avioane 787 ale Air India de către Direcția Generală a Aviației Civile din India (DGCA) imediat după accident nu a furnizat niciun indiciu pentru anchetă.

AAIB nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii. NTSB și Boeing au redirecționat toate întrebările către autoritățile indiene. Un purtător de cuvânt al GE Aerospace a refuzat să comenteze, invocând ancheta în curs. FAA a redirecționat toate întrebările către NTSB.

Toate persoanele care au vorbit cu TAC au spus că detaliile privind mișcarea comutatoarelor de control al combustibilului motorului vor necesita luni de zile, dacă nu mai mult, pentru a fi analizate împreună cu alte date și concluzii disponibile. În acest timp, atenția anchetatorilor s-ar putea schimba, au spus ei. De obicei, un raport preliminar nu include nicio analiză și este redactat doar pentru a stabili faptele anchetei cunoscute la momentul respectiv.

Accidentul, care este primul accident mortal în care este implicat modelul Boeing 787 Dreamliner, a atras un interes intens la nivel mondial. Ministerul Aviației Civile din India și AAIB au fost criticate pentru comunicarea inconsistentă, ritmul lent și lipsa divulgării faptelor verificate de la momentul accidentului, creând un vid informațional umplut cu speculații intense și dezinformare flagrantă, o mare parte provenind de la platforme cu inteligență artifivală

Potrivit persoanelor familiarizate cu situația, informațiile disponibile în acest moment despre cutiile negre nu pot exclude sau confirma acțiuni necorespunzătoare, involuntare sau intenționate care au precedat sau urmat pierderea aparentă a tracțiunii înainte ca aeronava să se prăbușească peste o pensiune pentru studenți a BJ Medical College.

TAC nu poate precizat dacă unul sau ambele comutatoare de control al combustibilului pentru motoarele GE din cabina de pilotaj au fost mișcate în momentele imediat după decolarea de pe pista 23 din Ahmedabad.

Un înregistrator de date de zbor al unui 787 ar fi capturat poziția acestor comutatoare, momentul precis al oricărei mișcări și secvența în care au fost mișcate, împreună cu o multitudine de date privind performanța motorului pentru a evalua starea aeronavei și a motoarelor sale. Cele două înregistratoare integrate de voce și date ale modelului 787 înregistrează 25 de ore de date.

Aceste comutatoare de control al combustibilului au două poziții, RUN și CUTOFF, și sunt acționate la sol numai în timpul pornirii și opririi motorului la sfârșitul unui zbor normal — sau dacă un motor trebuie oprit manual sau repornit de către echipaj în cazul unei defecțiuni a motorului în orice fază a zborului.

Mutarea unui comutator de control al combustibilului din RUN în CUTOFF în timpul zborului ar provoca oprirea alimentării cu combustibil a motorului asociat, ceea ce ar duce la oprirea imediată a acestuia și la pierderea tracțiunii. Acest lucru ar opri, de asemenea, cele două generatoare electrice de pe fiecare motor, împiedicând alimentarea cu energie a multor sisteme ale aeronavei și a unor afișaje din cabina de pilotaj.

Modulul de control al combustibilului situat sub manetele de accelerație ale avionului conține cele două comutatoare, care sunt protejate cu suporturi pe ambele părți pentru a preveni mișcarea accidentală. Un mecanism metalic de blocare a opririi de pe fiecare comutator este proiectat astfel încât echipajul de zbor să trebuiască să ridice fiecare comutator peste opritor pentru a-l putea mișca.

În cazul unui incendiu la motor, comutatorul de control al combustibilului pentru motorul afectat se aprinde în roșu, oferind echipajului un semnal vizual important.

Citește și

VIDEO Coșmarul tânărului care a filmat momentul dezastrului Air India. Avionul „s-a prăbușit chiar sub ochii mei”

Sistemul avansat de control al zborului fly-by-wire al modelului 787 compensează automat orice diferență de tracțiune provenită de la unul dintre motoare. Spre deosebire de generația anterioară 777, flapsurile, eleroanele și cârma modelului 787 se reglează automat și complet pentru a menține aeronava în zbor drept și pentru a nu devia din cauza motorului defect. Piloții primesc, de asemenea, un semnal tactil care indică tracțiunea asimetrică prin mișcarea automată a pedalelor cârmei.

The Wall Street Journal a raportat pe 18 iunie că anchetatorii consideră că sistemul de alimentare de urgență al zborului 171 era activ în momentul accidentului, turbina de rezervă (RAT), acționată de curentul de aer generat de zborul aeronavei, fiind activată pentru a furniza o cantitate limitată de energie electrică aeronavei, inclusiv suprafețelor principale de control al zborului.

Trenul de aterizare al aeronavei nu este alimentat de RAT, acesta rămânând imobil până la repunerea în funcțiune a pompelor hidraulice acționate de motor sau până la activarea unității auxiliare de alimentare (APU).

APU se activează automat în aer în cazul în care trei dintre cele patru generatoare ale motorului care alimentează aeronava cu energie electrică sunt oprite, cum ar fi cazul în cazul unei opriri a ambelor motoare. Boeing estimează că APU are nevoie de aproximativ 90 de secunde pentru a porni în condiții normale, conform unei descrieri tehnice a sistemului de alimentare auxiliară analizată de TAC.

Citește și:

Supraviețuitorul accidentului Air India este măcinat de vinovăție pentru moartea fratelui său: „Ar fi trebuit să stăm împreună”

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Vacanțele europenilor și riscul celor mai mari întârzieri din istorie ale curselor aeriene: „Europa nu își poate permite haos pe cer”

„Fortăreața Rusia”, noul model economic al lui Vladimir Putin. Moscova a confiscat active de 50 de miliarde de dolari în trei ani

Care este situația stocurilor de gaze ale României. Anunțul lui Bogdan Ivan, ministrul Energiei

Video Când va fi luată o decizie privind deblocarea Programului Rabla. Anunțul ministrului Mediului

Radu Miruță acuză presiuni asupra sa: „Mi s-a spus că nu e bine să mă apuc să deranjez niște obișnuințe în statul român”

Video Noi dezvăluiri despre indemnizațiile scandaloase de la stat. Austeritate doar pentru oamenii de rând

O parte din linia electrică a Transelectrica din județul Timiș a fost semnificativ afectată de furtunile din vestul țării

Mircea Abrudean: Pensiile speciale şi reforma consiliilor de administraţie sunt incluse în al doilea pachet de măsuri fiscale

Exclusiv Daniel Dăianu: „Parcă am fost drogați, nu ne-am dat seama în ce direcție mergem”. Ce spune despre o posibilă intrare în recesiune

Alegerile Editorului

Ministrul Ionuț Moșteanu: Suntem pe un trend bun, în mare. Trebuie să ajungem la această ţintă cu 3,5% din PIB la Apărare

iulie 10, 2025

Trump impune tarife de 50% asupra Braziliei după disputa publică cu preşedintele Lula. El invocă modul în care a fost tratat fostul preşedinte Jair Bolsonaro

iulie 10, 2025

Stare de urgenţă în Macedonia de Nord, din cauza incendiilor de pădure

iulie 10, 2025

„Fortăreața Rusia”, noul model economic al lui Vladimir Putin. Moscova a confiscat active de 50 de miliarde de dolari în trei ani

iulie 10, 2025

Românii nu-și vor mai putea cumpăra mașini până nu-și achită datoriile la stat. Cum vrea Guvernul să colecteze mai multe taxe

iulie 10, 2025

Cele mai recente știri

Cine sunt ceilalţi doi politicieni din Republica Moldova care au interdicţie de a intra pe teritoriul României

iulie 10, 2025

Trump ia în considerare să trimită Ucrainei un sistem de rachete Patriot. Ar fi prima livrare importantă din mandatul său

iulie 10, 2025

Care este situația stocurilor de gaze ale României. Anunțul lui Bogdan Ivan, ministrul Energiei

iulie 10, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.