Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Centrul INFOTRAFIC – Aglomeraţie pe sensul de ieşire din ţară, pe DN 5 Giurgiu – Ruse / Rute alternative

august 2, 2025

Strategia cu care Ucraina își protejează avioanele F-16 de atacurile rușilor. Lecție pentru armatele occidentale

august 2, 2025

Acţiunile europene au înregistrat vineri cea mai slabă sesiune din aprilie, pe fondul noilor tarife impuse de Trump mai multor ţări la nivel global

august 2, 2025

Opinie „Vara umilinței”. Europa a cedat de trei ori în fața lui Donald Trump: „America știa că UE e slabă, acum știe și restul lumii” (FT)

august 2, 2025

Ministrul Muncii şi Familiei afirmă că au loc discuţii pentru a se găsi surse de finanţare din fonduri europene pentru programul de fertilizare in vitro

august 2, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Comisia Europeană: Mai multe agenții de voiaj online se angajează să ramburseze în termen de 14 de zile zborurile anulate
Afaceri

Comisia Europeană: Mai multe agenții de voiaj online se angajează să ramburseze în termen de 14 de zile zborurile anulate

By Sala de Presăiulie 31, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

În urma unui dialog cu Comisia Europeană şi cu Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC) a autorităţilor naţionale de protecţie a consumatorilor, Expedia şi Lastminute.com s-au angajat să informeze mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor şi să se asigure că primesc rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană, potrivit unui comunicat de presă. 

În urma dialogului, Expedia şi Lastminute.com au semnat următoarele angajamente: în cazul zborurilor anulate, cele două agenţii vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data la care agenţia de voiaj online primeşte rambursarea de la compania aeriană, rezultând o rambursare în maximum 14 zile pentru consumatori. În plus, acestea au declarat că au lichidat orice restanţe în ceea ce priveşte rambursările. 

În plus, datele de contact ale agenţiilor de turism online, cum ar fi numerele de telefon şi adresele de e-mail, vor fi furnizate în sau prin intermediul secţiunilor de asistenţă sau „contactaţi-ne” de pe site-urile lor web, astfel încât consumatorii să poată intra cu uşurinţă în contact cu acestea.  

De asemenea, informaţiile privind beneficiile specifice legate de diferitele pachete de servicii oferite de agenţiile de turism online vor fi mai clare pentru consumatori, aceştia vor fi informaţi în mod clar cu privire la drepturile lor legale în temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni la redirecţionare sau rambursare în cazurile în care compania aeriană îşi anulează zborurile. De asemenea, aceştia vor fi informaţi în mod clar dacă zborul a fost anulat.  

Înţelegerea prevede că consumatorii vor fi informaţi în mod clar cu privire la consecinţele pe care serviciile specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene le pot avea asupra drepturilor consumatorilor în cazul unei perturbări a zborului (de exemplu, atunci când se anulează doar un segment al unei călătorii, este posibil ca cel de-al doilea segment să trebuiască să fie plătit în cazul în care nu există nicio legătură între zborurile care constituie călătoria).  

Lastminute.com a fost de acord să pună în aplicare majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, cu punerea în aplicare deplină până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia a declarat că practicile sale sunt în conformitate cu angajamentele de mai sus. 

Acest dialog, condus de Agenţia suedeză pentru protecţia consumatorilor, a urmărit să încurajeze agenţiile de turism online să adopte în mod voluntar practici care să îmbunătăţească protecţia consumatorilor şi cunoaşterea drepturilor acestora, precum şi respectarea de către platformă a legislaţiei UE. Acesta se bazează pe acţiunea coordonată din 2023 condusă de Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor, care a obţinut aceleaşi angajamente din partea Edreams ODIGEO, a Grupului Etraveli şi a Kiwi.com. Astfel, numărul total al agenţiilor de turism online majore care aderă la aceleaşi angajamente ajunge la cinci. 

Reţeaua autorităţilor europene de protecţie a consumatorilor va monitoriza dacă Expedia şi Lastminute.com au pus în aplicare în mod corect angajamentele până la termenul convenit. Reţeaua va continua, de asemenea, să monitorizeze punerea în aplicare a angajamentelor de către Edreams ODIGEO, Etraveli Group şi Kiwi.com. Reţeaua va continua, de asemenea, să promoveze aceste angajamente în rândul altor agenţii de turism online. 

Editor : A.C.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Exclusiv Daniel Dăianu: „Am terminat 2024 cu ceva unic în UE. Rar întâlnești un așa deficit în condițiile în care nu ești răvășit de un război”

Exclusiv Dragoș Pîslaru: Creșterea TVA este o măsură temporară. Dacă remediem partea de colectare, putem revizui

Operațiunea „Cuibul cu Fantome”: ANAF verifică mii de firme cu sedii sociale în locații suspecte

Exclusiv Ionuț Dumitru: La pensiile speciale din justiție s-a pierdut controlul total. Miza e una de echitate socială

Avertisment de la BNR. Cosmin Marinescu: Reconfirmarea ratingului de țară nu elimină riscurile asociate dezechilibrelor bugetare

Camera Consultanţilor Fiscali: „Mecanismul privind indemnizaţiile medicale, bazat pe informații din viitor; va genera blocaje”

Sindicaliștii CFR critică guvernanții, în urma deraierii de azi de la Agigea: Viaţa bate întotdeauna filmul

Clienții Hidroelectrica vor primi facturile cu întârziere. Care este motivul anunțat de companie

Video&Foto Circulația trenurilor a fost blocată vineri dimineață între Constanța și Mangalia, din cauza deraierii unui marfar la Agigea

Alegerile Editorului

Strategia cu care Ucraina își protejează avioanele F-16 de atacurile rușilor. Lecție pentru armatele occidentale

august 2, 2025

Acţiunile europene au înregistrat vineri cea mai slabă sesiune din aprilie, pe fondul noilor tarife impuse de Trump mai multor ţări la nivel global

august 2, 2025

Opinie „Vara umilinței”. Europa a cedat de trei ori în fața lui Donald Trump: „America știa că UE e slabă, acum știe și restul lumii” (FT)

august 2, 2025

Ministrul Muncii şi Familiei afirmă că au loc discuţii pentru a se găsi surse de finanţare din fonduri europene pentru programul de fertilizare in vitro

august 2, 2025

Balticii nu au nicio garanție din partea SUA cu privire la menținerea nivelului trupelor americane pe flancul estic în Europa

august 2, 2025

Cele mai recente știri

Spania, criticată de Consiliul Europei pentru cazurile de corupţie implicând oficiali de rang înalt

august 2, 2025

„China se pregătește să invadeze Taiwanul”. În umbra tot mai amenințătoare a Beijingului, Taipeiul își construiește o armată de drone

august 2, 2025

Ministrul Muncii anunţă că va fi pus în transparenţă ordinul privind criteriile de încadrare în categoriile de persoane cu dizabilităţi: Nicio persoană care are o problemă reală, nicio persoană care are beneficii sociale legitime nu va avea de suferit

august 2, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.