Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Horaţiu Remus Moldovan, afirmă că modelul chestionarelor de satisfacţie a pacienţilor implementat în spitalele de stat va fi extins atât la medicii de familie şi la cei din ambulatoriile de specialitate, cât la serviciile farmaceutice. „În momentul în care se va valida un serviciu de către medic sau de către farmacist, pacientul va primi un SMS sau un e-mail în care va avea un link pe care poate să îl acceseze şi să dea un feedback, că completeze un scurt formular”, spune oficialul CNAS.
„Primul element de măsurare a satisfacţiei pacienţilor din România este la nivelul spitalelor, la externare unii pacienţi primesc prin SMS, prin sondaj, astfel încât ei să poată da un feedback vizavi de condiţiile din spital, dacă li s-au cerut sau nu foloase necuvenite şamd. Acest mecanism de feedback al pacientului îl vom extinde la absolut toate categoriile de asistenţă medicală, şi la medicul de familie, şi la medicul din ambulatoriul de specialitate, şi la farmacie”, a declarat Horaţiu Moldovan, duminică seară, la Digi 24.
Potrivit sursei citate, acest lucru se va face aşa încât, în momentul în care se va valida un serviciu de către medic sau de către farmacist, pacientul va primi un SMS sau un e-mail cu un link pe care să-l poată accesa şi „să dea un feedback, că completeze un scurt formular, un scurt chestionar”.
”Acesta poate să ajungă atât la Casa de Asigurări de Sănătate sau, pe nivele de competenţă şi de respectare a secretului, poate să ajungă şi la furnizorul de servicii medicale şi poate să ajungă şi la medic. Sunt întrebări foarte simple legate de complianţă la tratament, de aderenţă la tratament, astfel încât transparentizăm acest aspect din relaţia medic-pacient”, a afirmat Horaţiu Moldovan.
Preşedintele CNAS a mai spus că se va simplifica şi modul în care pacientul poate „naviga” în sistemul medical, pentru a beneficia mai uşor de serviciile din sistemul de sănătate.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].