Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

„Ne-au măcelărit ca pe niște animale”: Povestea din spatele uneia dintre cele mai mari atrocități comise în războiul din Sudan

august 9, 2025

Lucrări Magritte, Warhol, Dali de mai multe milioane de lire sterline vor fi scoase la licitaţie la Londra

august 9, 2025

James Cameron crede că omenirea riscă o „apocalipsă în stil Terminator” dacă inteligența artificială va fi transformată în armă

august 9, 2025

SUA aprobă primele picături pentru ochi care corectează vederea de aproape la adulți

august 9, 2025

Exclusiv Fritz, despre scandalul „neterminații de la USR”: Să ne întoarcem la un ton normal și să avem o dezbatere despre moștenirea lui Iliescu

august 9, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Rusia a încercat să închirieze avioane cu tot cu echipaj din Etiopia, dar a fost refuzată. De ce au eșuat negocierile Moscovei
Lumea

Rusia a încercat să închirieze avioane cu tot cu echipaj din Etiopia, dar a fost refuzată. De ce au eșuat negocierile Moscovei

By Sala de Presăaugust 9, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Cea mai recentă încercare a Rusiei de a-și consolida flota de avioane comerciale aflate în dificultate prin închirierea de avioane din Etiopia s-a soldat cu un eșec, au raportat mass-media etiopiene, în contextul în care sancțiunile internaționale continuă să izoleze sectorul aviației din această țară.

Potrivit publicației Addis Insight, oficialii Autorității Aviației Civile din Etiopia (ECAA) au respins cererea delegației ruse în timpul discuțiilor de la Addis Abeba de la sfârșitul lunii iulie, afirmând că nu au autoritatea de a da instrucțiuni companiei aeriene naționale Ethiopian Airlines să închirieze avioane.

Mesfin Tasew, CEO al Ethiopian Airlines Group, a confirmat că nu au avut loc negocieri substanțiale cu oficialii ruși și că nu s-a ajuns la niciun acord, transmite themoscowtimes.

„Rusia se află sub sancțiuni din partea SUA, iar Ethiopian Airlines are legături operaționale și comerciale puternice cu Statele Unite”, a declarat Tasew. „Ne desfășurăm activitatea în conformitate cu reglementările internaționale și legislația SUA și nu suntem dispuși să ne asumăm riscul de a încălca aceste legi.”

Tasew a adăugat că Ethiopian Airlines caută în mod activ aeronave suplimentare pentru a satisface cererea crescândă de transport de pasageri și marfă, ceea ce face ca închirierea către Rusia să fie și mai puțin probabilă.

Cum voia Rusia să facă rost de avioane

Se pare că Rusia urmărea un acord de tip wet lease – în care aeronavele sunt închiriate cu echipaj inclus – pentru a fi utilizate pe rutele interne. Negocierile au fost conduse de Yaroslav Tarasyuk, reprezentantul comercial al Rusiei în Etiopia, potrivit bazei de date privind aviația ch-aviation.

Eforturi similare de contactare în 2024 a Kazahstanului, Kârgâzstanului, Kuweitului și Qatarului au eșuat, de asemenea, să producă acorduri concrete.

De la invazia la scară largă a Ucrainei, sancțiunile occidentale au împiedicat transportatorii ruși să achiziționeze sau să întrețină aeronave fabricate în Occident. Boeing și Airbus reprezentau anterior două treimi din flota de aeronave comerciale a Rusiei și transportau 90% din totalul pasagerilor.

Neavând acces la piese de schimb originale sau la întreținerea corespunzătoare, companiile aeriene ruse au fost afectate de defecțiuni tehnice.

Potrivit site-ului de știri exilat Novaya Gazeta Europa, în 2024 au avut loc 208 incidente aviatice în Rusia, cu 25% mai multe decât în anul precedent. Aproape jumătate din aceste incidente au fost legate de defecțiuni ale motoarelor sau ale trenurilor de aterizare.

În urma sancțiunilor, Kremlinul a anunțat un plan ambițios de relansare a industriei aviatice naționale, promițând să restabilească nivelurile de producție din era sovietică și să livreze companiilor aeriene peste 1 000 de aeronave fabricate în Rusia până în 2030.

Cu toate acestea, acest plan a stagnat în mare parte. Doar cinci aeronave au ieșit de pe liniile de producție rusești de la începutul războiului, potrivit cotidianului economic Kommersant: trei avioane Tu-214 și două Il-96-300.

Conform calendarului inițial, transportatorii ruși ar fi trebuit să primească cinci aeronave de producție internă în 2023, urmate de alte 35 în 2024 – inclusiv Sukhoi Superjets, Tu-214s, avioane regionale MC-21 și turbopropulsoare Il-114-300.

Producția anuală urma să ajungă la 120 de aeronave până în 2026, iar până în 2028, la peste 200. Dar, la începutul anului 2025, guvernul rus a redus discret aceste obiective, reducând la jumătate obiectivele de producție.

Editor : A.R.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

„Ne-au măcelărit ca pe niște animale”: Povestea din spatele uneia dintre cele mai mari atrocități comise în războiul din Sudan

James Cameron crede că omenirea riscă o „apocalipsă în stil Terminator” dacă inteligența artificială va fi transformată în armă

Planul ambițios al UE: Trenuri de mare viteză care să concureze cu transportul aerian în Europa

Trimisul special al lui Donald Trump a vorbit aproape trei ore cu Vladimir Putin. Cum vede Kremlinul discuția

Video Italia aprobă construirea celui mai lung pod suspendat din lume, între Sicilia și continent. De ce va fi considerat cheltuială militară

Prinţul Harry a fost exonerat de acuzaţiile de hărţuire ale preşedintei unei ONG înființate de acesta în 2006 în Africa

Care este popularitatea lui Volodimir Zelenski după scandalului agențiilor anticorupție. Rezultatele celui mai recent sondaj de opinie

O nouă lovitură pentru Vladimir Putin. UE va aplica din 3 septembrie un plafon dinamic pentru prețurile petrolului rusesc

„Un milion de apeluri pe oră”: proiectul israelian de supraveghere în masă a palestinienilor și implicarea Microsoft

Alegerile Editorului

Lucrări Magritte, Warhol, Dali de mai multe milioane de lire sterline vor fi scoase la licitaţie la Londra

august 9, 2025

James Cameron crede că omenirea riscă o „apocalipsă în stil Terminator” dacă inteligența artificială va fi transformată în armă

august 9, 2025

SUA aprobă primele picături pentru ochi care corectează vederea de aproape la adulți

august 9, 2025

Exclusiv Fritz, despre scandalul „neterminații de la USR”: Să ne întoarcem la un ton normal și să avem o dezbatere despre moștenirea lui Iliescu

august 9, 2025

Video Carambol în drum spre mare. Șase mașini, implicate într-un accident pe autostrada Soarelui

august 9, 2025

Cele mai recente știri

MAE anunţă că se confruntă cu un deficit de personal care se acutizează an de an / 15% din personalul diplomatic şi consular şi peste 40% din personalul tehnic este detaşat / Peste 180 de posturi scoase la concurs / Mesajul ministrului – VIDEO

august 9, 2025

Planul ambițios al UE: Trenuri de mare viteză care să concureze cu transportul aerian în Europa

august 9, 2025

Ilie Bolojan le cere miniștrilor să publice declarațiile de avere și de interese. „E o dovadă de responsabilitate în fața cetățenilor”

august 9, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.