Președintele Senatului, Ilie Bolojan, a anunțat organizarea unor concursuri „pe baza unei metodologii transparente” pentru ocuparea posturilor din instituție, în contextul procesului de restructurare. Acesta a declarat că măsura este necesară pentru eficientizarea Senatului și că reducerea de personal este doar un prim pas într-o reformă mai amplă a instituțiilor publice.
În cadrul emisiunii „În fața ta”, de la Digi24, Ilie Bolojan a declarat că reducerea de personal „este doar începutul”.
„Va fi o acțiune continuă, prin care instituții care au nevoie neapărat de reforme vor fi supuse unui proces de analiză. Este o obligație din partea noastră pentru a limita risipa banului public. Nu cred că este o chestiune de doctrină politică, ci una de necesitate, mai ales în condițiile actuale”, a declarat Bolojan, sâmbătă, la Digi24.
În ceea ce privește organizarea concursurilor, președintele Senatului s-a arătat convins că acestea vor fi corecte și a transmis un avertisment clar pentru cei care încearcă să protejeze angajați fără merit.
„Sunt convins că aceste concursuri vor fi făcute corect, pentru că altfel directorii vor trebui să lucreze pentru cei pe care îi protejează”, a subliniat el.
Bolojan le-a răspuns și celor care susțin că mandatul său este unul „efemer”.
„Nu poți fi aplaudat când faci reforme, mai ales de oameni care s-au obișnuit cu un loc călduț, uneori fără a fi prezenți cinci zile pe săptămână la serviciu. (…) Dar asta nu înseamnă că, dacă ești efemer pe un post, trebuie să treci degeaba pe acolo. Eu am încercat ca peste tot unde am fost să las lucrurile într-o situație mai bună decât le-am găsit şi vom face, în perioada următoare, aceste concursuri, pe baza unei metodologii transparente”, a adăugat el.
Reorganizarea Senatului a fost aprobată printr-un proiect de hotărâre adoptat cu 78 de voturi pentru, 41 împotrivă și 4 abțineri.
În cadrul coaliției de guvernare, s-a decis și formarea unui grup de lucru comun cu Camera Deputaților pentru reformarea instituțiilor aflate în subordinea Parlamentului.
Editor : Ș.A.