Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de food service din România, anunţă că încheie anul 2024, cel mai bun din istoria sa, cu vânzări de peste 1,5 miliarde lei, mai mare cu 5,4% faţă de 2023, şi un profit net de 97,2 milioane lei, în creştere cu 22%.
Sphera Franchise Group (SFG) este grupul de companii care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România iar nivel internaţional, restaurante KFC în Republica Moldova şi în Italia.
”Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), cel mai mare grup de food service din România, încheie anul 2024, cel mai bun din istoria sa, cu vânzări de peste 1,5 miliarde lei şi un profit net de 97,2 milioane lei. Compania şi-a îmbunătăţit marja EBITDA cu 1,4 pp în 2024 comparativ cu 2023”, anunţă grupul.
În 2024, acţiunile Sphera Franchise Group au înregistrat o apreciere de 56,8%, depăşind-o semnificativ pe cea a indicelui BET, de 8,78%. În acelaşi timp, randamentul total al acţiunilor SFG a fost de 65%, o performanţă robustă comparativ cu indicele BET-TR, care a avut o creştere de 16,15% în 2024.
Acţionarii Sphera Franchise Group au primit dividende anul trecut în două tranşe, pe 6 iunie şi 7 noiembrie, fiecare în valoare de 1,05 lei brut pe acţiune, iar randamentul total anual al dividendelor, incluzând plăţile din lunile iunie şi noiembrie 2024, a ajuns la 5,6%.
”În 2024, ne-am continuat expansiunea şi am îmbunătăţit eficienţa operaţională. Ne-am consolidat prezenţa deschizând şapte restaurante noi, în special de tip drive thru, care ne oferă flexibilitate şi acoperă toate canalele de servire. Ne-am diversificat portofoliul prin adăugarea Cioccolatitaliani, brand premium prin care adresăm un nou segment de piaţă. Toate într-un an marcat de incertitudine, cu alegeri electorale tensionate, climat geopolitic dificil şi o înrăutăţire a perspectivei ratingului de ţară”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
KFC România a rămas motorul performanţei financiare a grupului, având cea mai semnificativă contribuţie în creşterea profitabilităţii şi consolidarea rezultatelor operaţionale. Expansiunea reţelei, prin deschiderea a cinci noi unităţi KFC România, a avut un impact pozitiv asupra performanţei generale, susţinând creşterea veniturilor. KFC România a obţinut un profit net remarcabil, de peste 100 milioane lei, mai mare cu 15,5% faţă de 2023, şi o marjă EBITDA de 13,3%.
Taco Bell a continuat să îşi consolideze profitabilitatea în 2024, cu un profit operaţional al restaurantelor de 9,54 milioane lei, în creştere cu 60%, şi un profit net de aproape şase ori mai mare (+496,3%) faţă de anul anterior. Marja EBITDA s-a situat la un nivel de 10,5%, confirmând eficienţa operaţională şi potenţialul pe termen lung al reţelei. Creşterea vânzărilor, în special în trimestrele trei şi patru, reflectă popularitatea tot mai mare a brandului, în special în rândul tinerilor.
KFC Italia a continuat să genereze profit şi în 2024, marcând al doilea an consecutiv de rezultate pozitive. Vânzările au atins 191,7 milioane lei, în creştere cu 4,3% faţă de anul anterior, un ritm sănătos pentru o piaţă matură, iar profitul net a ajuns la 1,1 milioane lei.
În 2024, raportat la 2023, KFC Moldova îşi continuă performanţele de două cifre la nivelul celor mai importanţi indicatori: vânzări (23,7 milioane lei, +15%), EBITDA (+4,2 milioane lei, + 13,6%), profit net (3,1 milioane lei, +11,7%). Brandul continuă să livreze cea mai bună marjă EBITDA din grup, de 17,6%.
Procesului de redresare Pizza Hut generează deja rezultate, compania trecând de la pierdere operaţională în 2023 la un profit operaţional al restaurantelor de aproape 1 milion lei în 2024. Mai mult, Pizza Hut şi-a redus pierderea netă cu 30% în 2024 comparativ cu 2023, pe fondul eficienţei operaţionale sporite în urma procesului de reorganizare. Optimizările au început în 2023 şi au continuat în 2024, cu scopul de a elimina în principal suprapunerile generate de consolidarea Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery sub un singur brand.
Ultimul trimestru din 2024 a marcat un moment de referinţă pentru companie, fiind a doua oară în istoria grupului când vânzările trimestriale au depăşit pragul de 400 milioane lei (405 milioane lei, +2,7% faţă de T4 2023). Această evoluţie a fost susţinută de un mediu de consum stabil şi de impactul noilor unităţi deschise. Toate brandurile au obţinut creşteri ale vânzărilor în T4 2024 vs. T4 2023, cu excepţia Pizza Hut, care a înregistrat o contracţie minoră, de 0,5%. KFC Moldova a avut în special o evoluţie remarcabilă, generând vânzări de 7,1 milioane lei, mai mari cu 25,9% în ultimul trimestru al anului trecut faţă de perioada similară din 2023.
”Performanţă solidă din 2024 reflectă adaptabilitate în faţa unor factori externi provocatori, precum ajustările salariale din industrie, presiunile inflaţioniste şi prudenţa consumatorilor alimentată de incertitudine în contextul electoral din România şi din Republica Moldova. Am reuşit să gestionăm aceste presiuni şi am obţinut vânzări record, ne-am crescut profitabilitatea şi am înregistrat o îmbunătăţire impresionantă a marjelor operaţionale. Ştim că anul 2025 vine cu noi provocări, dar ne păstrăm angajamentul de a livra o performanţă financiară solidă pentru acţionari”, a declarat Valentin Budeş, CFO Sphera Franchise Group.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Taco Bell în România, KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia, dar şi brandul Cioccolatitaliani în Italia. Grupul deţine peste 170 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG.
Compania are o capitalizare de 1,59 miliarde lei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].