Adidas îşi propune să câştige o cotă mai mare din piaţa americană, profitând de provocările cu care se confruntă liderul de piaţă Nike, potrivit analiştilor şi investitorilor, transmite Reuters.
Compania germană caută noi surse de creştere dincolo de succesul modelelor Samba şi Gazelle, în timp ce multe branduri globale se concentrează tot mai mult pe consumatorii americani, în contextul incertitudinilor legate de cererea din China.
De la preluarea funcţiei de CEO de către Bjorn Gulden, Adidas a cunoscut o redresare semnificativă, după ce în octombrie 2022 compania a întrerupt colaborarea cu rapperul Ye şi a renunţat la linia profitabilă de încălţăminte Yeezy. Acţiunile Adidas au crescut cu 160% de la anunţul numirii lui Gulden.
În timp ce Nike şi-a văzut cota de piaţă globală scăzând de la 15.2% în 2023 la 14.1% anul trecut, Adidas şi-a crescut cota de piaţă de la 8.2% la 8.9%, conform datelor GlobalData. Alte mărci care au câştigat cotă de piaţă includ New Balance, On Running şi Hoka.
Vânzările Adidas în America de Nord au scăzut cu 7% în trimestrul al treilea din 2024, în principal din cauza opririi liniei Yeezy, care era extrem de populară în SUA. Cu toate acestea, analiştii de la UBS anticipează o revenire a vânzărilor în regiune, în timp ce Adidas continuă să se concentreze pe piaţa americană.
În trimestrul încheiat la 31 decembrie 2024, vânzările Adidas au crescut cu 19%, iar pe întregul an cu 12%, în contrast cu scăderea de 9% a vânzărilor Nike în ultimul său trimestru încheiat pe 30 noiembrie.
Pentru a câştiga teren în SUA, Adidas a lansat o colecţie inspirată de „collegiate Americana”, în colaborare cu brandul Sporty & Rich din Los Angeles, precum şi un nou model de pantofi sport Superstar 92, creat împreună cu muzicianul şi designerul Pharrell Williams. De asemenea, a semnat contracte cu Satou Sabally, jucătoare din WNBA, şi Travis Hunter, jucător de fotbal american la nivel colegial.
Aneesha Sherman, analist la Bernstein, a declarat că Adidas câştigă rapid cotă de piaţă în SUA atât prin vânzările directe către consumatori, cât şi prin retailul de articole sportive, fiind susţinut de succesul liniei Terrace (Samba, Gazelle), care s-a vândut foarte bine la preţ întreg în sezonul de sărbători.
Adidas urmează să prezinte rezultatele financiare anuale pe 5 martie, iar investitorii aşteaptă explicaţii despre cum intenţionează compania să continue să câştige cotă de piaţă de la Nike, dar şi să facă faţă noilor competitori, precum On Running şi Hoka.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].