Laura Muller a devenit prima femeie care lucrează ca inginer de cursă în Formula 1, potrivit agenţiei DPA.
Germanca a fost vocea din casca pilotului Esteban Ocon în timpul sesiunilor de antrenament, de vineri, pentru debutul sezonului în Formula 1, cu Marele Premiu al Australiei.
”Laura a fost foarte motivată din prima zi”, le-a transmis Ocon reporterilor, menţionând că ”nu este nicio diferenţă dacă este vorba despre un bărbat sau despre o femeie”.
Şeful echipei, Ayao Komatsu, a spus, la rândul său: ” La ce este ea bună cu adevărat este să sape adânc când apare o problemă. Nu se opreşte după primul răspuns”.
Muller însăşi consideră că este ruşinos faptul că a durat atât de mult până ce o femeie a devenit inginer de cursă în Formula 1.
”Dar când fetele şi femeile mă văd la TV şi se gândesc că pot obţine acelaşi lucru, mă face să fiu fericită. Vreau doar să fac o treabă bună şi să obţin cel mai bun rezultat pentru echipa mea şi maşina mea”, a spus Laura Muller într-un comunicat de presă al echipei Haas.
Ce face un inginer de cursă
Un inginer de curse este un membru al echipei de motorsport care analizează datele pentru a obține cele mai bune performanțe de la vehicul și pilot. Inginerul de curse comunică cu analistul de date, mecanicii și pilotul echipei, atât între curse, cât și în timpul acestora. În afara pistei de curse, inginerul de curse analizează datele istorice pentru a determina configurația inițială pentru următoarea cursă sau următorul test. Sarcinile inginerului de curse includ, de asemenea, gestionarea practică a mecanicii vehiculului, organizarea programului de testare și asigurarea conformității cu reglementările. Inginerul de curse încearcă să facă ca aceste activități să se desfășoare cât mai perfect posibil pentru pilot. Inginerii de curse au aproape întotdeauna o diplomă academică în inginerie sau într-un domeniu conex.
Un inginer de curse bun trebuie să aibă abilități interpersonale bune. Pentru a fi eficient, inginerul de curse trebuie să aibă o relație de lucru bună nu numai cu pilotul, ci și cu restul echipei, atât pe pistă, cât și în afara ei. De multe ori, inginerul de cursă este și „imaginea” echipei pentru mass-media; acest lucru este valabil mai ales în timpul cursei, atunci când pilotul este inaccesibil. Acest lucru face ca abilitățile media ale inginerului de cursă să fie o prioritate.
Editor : S.S.