Poliția din Sri Lanka a deschis o anchetă după apariția pe rețelele sociale a unei fotografii interzise care ar surprinde relicva sacră a lui Buddha, expusă public pentru prima dată după 16 ani. Potrivit The Guardian, imaginea ar fi fost realizată ilegal în interiorul Templului Dintelui din Kandy, unde fotografierea este strict interzisă.
Potrivit autorităților, Departamentul de Investigații Criminale a fost însărcinat să stabilească dacă imaginea devenită virală a fost făcută în timpul rarei expoziții publice a relicvei.
Fotografierea este complet interzisă pe durata expunerii acestui obiect profund venerat, care a fost scos pentru prima dată în public de la ultima expunere din martie 2009.
Credincioșii care vor să vadă relicva sunt controlați corporal înainte de a avea acces în zona sacră a Templului Dintelui, aflat în orașul Kandy, în centrul țării. Nu sunt permise bagaje, pachete sau telefoane mobile.
„Dacă cineva a reușit să facă o poză în interiorul templului, este o breșă gravă de securitate”, a declarat un oficial al poliției pentru Agenția France-Presse, sub protecția anonimatului, adăugând că „în interiorul templului se află mai mulți ofițeri în civil.”
Poliția a precizat că anchetatorii vor verifica dacă fotografia a fost realizată de un vizitator în timpul expoziției actuale sau dacă este vorba despre o imagine modificată.
Potrivit autorităților, aproximativ 125.000 de persoane au venit să se închine relicvei doar în prima zi de expunere, care a durat doar două ore și jumătate. În următoarele zile, expoziția este deschisă timp de cinci ore și jumătate pe zi. Perioada de vizitare se încheie pe 27 aprilie.
Majoritatea populației din Sri Lanka, de religie budistă, crede că în templu se află caninul stâng al lui Buddha. Relicva nu este doar un simbol religios, ci și un simbol al suveranității statului.
Afluxul masiv de vizitatori la Templul Dintelui a dus la ambuteiaje severe în orașul Kandy, în timp ce zeci de mii de credincioși au ales să campeze peste noapte pentru a avea ocazia să se închine relicvei.
Editor : Ș.A.