Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Mark Rutte a propus țărilor NATO să aloce cel puțin 5% pentru apărare, un obiectiv cerut insistent de Donald Trump

mai 12, 2025

Primăria Constanţa a anunțat redeschiderea Cazinoului. Când va putea fi vizitat

mai 12, 2025

Bolojan: Nu avem interesul sub nicio formă ca Armata rusă să avanseze înspre România. Pentru aceasta e nevoie de apărarea ucraineană

mai 12, 2025

Un marfar civil lovit într-un atac cu drone ruseşti. 55 din 108 drone ruseşti interceptate în întreaga Ucraină. Armata ucraineană anunţă că armata rusă a pierdut peste 1.170 de militari într-o singură zi

mai 12, 2025

UE plăteşte 1 miliard de euro industriei de apărare a Ucrainei din dobânzile generate de activele rusești blocate

mai 12, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Criză în porturile din SUA: 12 ore fără nicio navă de marfă din China. Comerțul, blocat ca în pandemie după tarifele lui Trump
Afaceri

Criză în porturile din SUA: 12 ore fără nicio navă de marfă din China. Comerțul, blocat ca în pandemie după tarifele lui Trump

By Sala de Presămai 11, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Vineri dimineață, oficiali ai porturilor de pe Coasta de Vest au declarat pentru CNN că nu a plecat nicio navă cargo din China cu destinația cele două mari porturi californiene în ultimele 12 ore, o situație care nu s-a mai înregistrat de la pandemia de COVID-19.

Cu doar șase zile în urmă, 41 de nave erau programate să plece din China către Complexul San Pedro Bay, care include Portul Los Angeles și Portul Long Beach. Vineri, numărul era zero.

Războiul comercial lansat luna trecută de fostul președinte Donald Trump a impus tarife uriașe pe majoritatea importurilor chinezești. Asta a dus la mai puține nave pe mare și mai puțin marfă care ajunge în porturile americane. Pentru multe afaceri, comerțul cu China a devenit prea costisitor.

„Un motiv real de alarmă”

Oficialii sunt îngrijorați nu doar de lipsa navelor, ci și de viteza cu care s-a produs această scădere. „Este un motiv real de alarmă”, a spus Mario Cordero, directorul Portului Long Beach. „Acum vedem cifre chiar mai mari decât în pandemie în ceea ce privește anulările și reducerea sosirilor de nave.”

Cele mai aglomerate porturi din SUA înregistrează scăderi abrupte ale volumului de marfă. Portul Long Beach a raportat un declin de 35-40% față de volumul obișnuit. Portul Los Angeles a avut o scădere de 31% săptămâna aceasta, iar Portul New York-New Jersey se pregătește, de asemenea, pentru un recul. Miercuri, Portul Seattle nu avea nicio navă container în port, o altă situație care nu s-a mai întâmplat din pandemie.

„Pur și simplu nu mai este nimic de expediat”, a declarat comisarul portuar Ryan Calkins pentru CNN.

Reprezentanții comerciali ai SUA și Chinei s-au întâlnit în weekend, la Geneva, pentru primele negocieri directe menite să dezamorseze conflictul comercial. În prezent, majoritatea bunurilor expediate din China către SUA sunt taxate cu un tarif de 145%, iar exporturile americane în China suportă tarife de 125%.

Vineri, Donald Trump a sugerat reducerea tarifelor la 80%, dar a spus că termenii finali vor fi stabiliți de secretarul Trezoreriei, Scott Bessent. După prima rundă de discuții în Elveția, președintele SUA a spus că s-au făcut „mari progrese”.

Ce efecte simt consumatorii

Pentru consumatori, care se confruntă cu prețuri mai mari și lipsa unor produse, Cordero spune că un acord este urgent. „Dacă situația nu se schimbă rapid – mă refer la incertitudinea actuală – ne putem aștepta ca unele produse să dispară de pe rafturi. Consumatorii vor resimți aceste efecte în următoarele 30 de zile”, a avertizat el.

Peste 63% din marfa care ajunge în Portul Long Beach provine din China – cea mai mare pondere din toate porturile americane. Totuși, cifra este în scădere de la 72% în 2016, pe fondul tensiunilor comerciale care au determinat comercianții să caute alternative.

Chiar și așa, China rămâne o sursă majoră de importuri pentru SUA. Maersk, a doua cea mai mare companie de transport maritim din lume, a declarat pentru CNN că volumul de marfă dintre SUA și China a scăzut cu 30-40% față de nivelul normal.

„Dacă nu începem să vedem o detensionare a relațiilor cu China, dacă nu apar mai multe acorduri comerciale, efectele acestei crize riscă să devină mai profunde și mai dificile”, a declarat CEO-ul Maersk, Vincent Clerc.

Editor : M.I.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

A fost semnat contractul pentru al doilea lot al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca, în valoare de 4,72 miliarde de lei

Înscrierile în Programul Rabla pentru tractoare, anulate după o oră de la deschiderea sesiunii. AFM: Nu este exclus un atac cibernetic

Ce țări au cel mai bun nivel de trai și unde se trăiește cel mai prost. România a căzut două locuri în raportul ONU

Video Avertisment de la Daniel Dăianu: „Orice guvern va veni la putere, va fi unul fragil”. Ce măsuri urgente se impun

Video Avertismentul lui Dragoș Anastasiu despre economia României: „O ajustare sau chiar o mărire de taxe va fi imposibil de evitat”

Video Criza politică, efecte în lanț asupra economiei. Crește ROBOR, cresc ratele, iar aurul atinge niveluri record. Ce spun economiștii

Exclusiv Dragoș Anastasiu: Economia reală funcționează, problema e deficitul. Avem nevoie de un Guvern care să știe să facă treabă

Trump anunță „mari progrese” la negocierile comerciale cu China din Elveția

Video Dragoș Anastasiu: Cel puțin o ajustare sau chiar o mărire de taxe va fi imposibil de evitat

Alegerile Editorului

Primăria Constanţa a anunțat redeschiderea Cazinoului. Când va putea fi vizitat

mai 12, 2025

Bolojan: Nu avem interesul sub nicio formă ca Armata rusă să avanseze înspre România. Pentru aceasta e nevoie de apărarea ucraineană

mai 12, 2025

Un marfar civil lovit într-un atac cu drone ruseşti. 55 din 108 drone ruseşti interceptate în întreaga Ucraină. Armata ucraineană anunţă că armata rusă a pierdut peste 1.170 de militari într-o singură zi

mai 12, 2025

UE plăteşte 1 miliard de euro industriei de apărare a Ucrainei din dobânzile generate de activele rusești blocate

mai 12, 2025

A fost semnat contractul pentru al doilea lot al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca, în valoare de 4,72 miliarde de lei

mai 12, 2025

Cele mai recente știri

Video Microbuz cu 15 copii, implicat într-un accident în Brașov. Nouă persoane au fost duse de urgență la spital

mai 12, 2025

Bolojan spune că va vota cu Nicușor Dan și îi cheamă pe români la urne: „Să voteze așa cum le dictează conștiința”

mai 12, 2025

Victor Negrescu: Propunerea privind prelungirea perioadei de implementare a proiectelor din PNRR, inclusă în Raportul pe care l-am coordonat în calitate de raportor / Se solicită o prelungire cu 18 luni pentru proiectele mature

mai 12, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.