Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Industria echipamentelor de supraveghere, zguduită de deciziile Indiei. Frica de scurgeri de informații spre China impune noi reguli

iunie 2, 2025

Barometru INSCOP: Ce politicieni conduc în topul încrederii românilor

iunie 2, 2025

Sindicaliştii din Sănătate cer consultări înainte de reformarea sistemului: 12.000 de medici, obligaţi să aibă episoade de lucru continuu de peste 24 sau 30 de ore / Dacă fiecare medic ar lucra o singură normă ar mai fi nevoie de cel puţin 5.000 de medici

iunie 2, 2025

Video China a creat cel mai mare transportor de drone din lume. Când va decola „mașinăria” dezvoltată de Beijing

iunie 2, 2025

Video Scenariul lui Marcel Boloș pentru echilibrarea bugetului României: „O taxare a consumului sau a capitalului”. Ce măsuri fiscale urmează

iunie 2, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Ministrul Educației: „În zona învăţământului liceal suntem în Epoca de piatră, nici măcar Evul Mediu”
Educație

Ministrul Educației: „În zona învăţământului liceal suntem în Epoca de piatră, nici măcar Evul Mediu”

By Sala de Presămai 27, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

România se află în Epoca de piatră, „nici măcar” în Evul Mediu, în zona de învăţământ liceal, a declarat marţi ministrul Educaţiei, Daniel David, la lansarea raportului OCDE „Educaţie şi competenţe în România – evaluarea OCDE a politicilor naţionale în domeniul Educaţiei”. El a ridicat din nou problema manualelor și a notelor acordate elevilor.

„În zona învăţământului liceal suntem în Epoca de piatră, nici măcar Evul Mediu. Adevărul este că acolo lucrurile trebuie schimbate şi trebuie schimbate repede. Avem nevoie de noi discipline, avem nevoie de noi conţinuturi, avem nevoie de noi metode de predare, avem nevoie de noi manuale”, a transmis ministrul Daniel David, potrivit News.ro.

El a afirmat că în procesul educaţional ar trebui să se transfere competenţe.

„Unii insistăm foarte mult pe cunoştinţe declarative, uitând celelalte două componente, alţii mergem pe skills uitând componenta teoretică din spate şi de ce e important să ştii acele abilităţi şi atunci ne mirăm că nu reuşim să fim performanţi în testările internaţionale TIMSS sau PISA, care testează nu bucăţi din competenţe, testează competenţe fie legate de conţinut ca timp sau fie aplicarea lor la viaţa de zi cu zi ca PISA, de exemplu”, a explicat David.

„Sunt curios cum vedeţi problema manualelor”

Potrivit acestuia, OCDE insistă pe ideea de curriculum bazat pe competenţe.

„Uitându-mă pe raportul OCDE am văzut că se insistă pe metodele de predare, pe metodele de predare moderne. Sunt curios cum vedeţi problema manualelor, mai ales alternanţa între varianta mai clasică completată cu variantă online, cu manuale care să aibă sarcini pe care să le poţi accesa online, cu sarcini şi probe de tip gaming. Cred că manualele reprezintă o verigă foarte importantă într-un proces educaţional eficient”, a subliniat ministrul Educaţiei şi Cercetării.

El a adăugat că raportul OCDE susţine că este în regulă că se realizează evaluări standardizate în clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, şi a VIII-a, însă cele din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a ar trebui să nu mai fie atât de „complicate”, ci ar trebui să fie ghidate mai mult pentru feedback-ul pentru copii pentru a avea o educaţie personalizată.

„În ceea ce priveşte evaluarea în clasa a VIII-a, OCDE-ul spune lucrurile foarte clar. Şi alte rapoarte au spus înainte. Şi eu am spus în raportul pe care l-am prezentat văzând feedback-uri din diverse analize. În momentul acesta, evaluarea noastră din clasa a VIII-a nu serveşte scopul educaţional într-un sistem în care învăţământul este obligatoriu până în clasa a XII-a, în sensul că este prea restrictivă, se focalizează pe două discipline – Matematică şi Limba română, când noi în gimnaziu încercăm să evaluăm mai multe componente. Şi, de asemenea, că este punctuală şi grevează traiectoria de viaţă şi traiectoria educaţională a unui copil şi OCDE-ul încearcă să facă unele sugestii, spunând că poate ar fi bine să luăm în calcul şi notele din clasele a VII-a şi a VIII-a, să nu fie doar această evaluare punctuală”, a indicat ministrul.

Problema notelor

Daniel David a reiterat că în sistemul educaţional nu există standarde „riguroase” în ceea ce priveşte acordarea notelor.

„Nu avem încă nişte standarde foarte riguroase pentru modul în care dăm note. Astfel încât o notă de opt în Cluj-Napoca poate să fie diferită de o notă de 8 în Satu Mare sau într-un oraş mai mic şi atunci este foarte important întâi să ne asigurăm că standardele de notare grevează mintea profesorilor oriunde s-ar afla în şcolile din România şi, când vom şti că acest lucru se întâmplă, şi nu-i cazul acum, da, atunci, trebuie să ne extindem spre acest portofoliu”, a susţinut ministrul Educaţiei şi Cercetării.

El a menţionat că OCDE a considerat modul de susţinere a Bacalaureatului „relativ acceptabil”.

„Am văzut că Bacalaureatul propus în lege l-aţi considerat relativ acceptabil în ideea că este legat de specializări de profiluri şi de specializări aşa cum le vedem noi la nivelul liceului, ceea ce cred că reflectă bine şi înţelegerea multora din sistem. Şi eu cred că Bacalaureatul aşa cum este gândit acum în lege este în regulă, fiindcă dacă tu vrei să faci aceste profiluri specializări la nivel de liceu este clar că şi la nivel de Bacalaureat trebuie să se vadă aceste specializări şi aceste diferenţe”, a mai explicat David.

Editor : B.P.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Înscrierile pentru probele scrise ale primei sesiuni a Bacalaureatului din 2025 încep luni

Ziua Învățătorului, sărbătorită pe 5 iunie. Este zi liberă pentru elevi și profesori în România

Programa pentru bacalaureat 2025 la limba și literatura română. Ce autori trebuie sa învețe elevii pentru examenul scris

A început sesiunea specială a examenului de bacalaureat. Se desfășoară probele de evaluare a competențelor digitale și de comunicare

Vacanța de vară 2025: Când este ultima zi de cursuri pentru elevi și când începe noul an școlar

Ministrul Educației: Zona foarte mare de analfabetism funcţional îi face pe oameni să creadă că vindecăm cancerul cu coada şoricelului

Video Mitul „școlii de pe vremuri”, spulberat. Analfabetismul funcțional, mai mare în comunism: patru din 10 adulți nu înțeleg ce citesc

Până la ce dată se pot înscrie candidații pentru examenul național de bacalaureat, sesiunea din vară 2025

Când este ultima zi de cursuri pentru elevii care susțin examenul de bacalaureat. Vacanța începe mai devreme pentru clasa a XII-a

Alegerile Editorului

Barometru INSCOP: Ce politicieni conduc în topul încrederii românilor

iunie 2, 2025

Sindicaliştii din Sănătate cer consultări înainte de reformarea sistemului: 12.000 de medici, obligaţi să aibă episoade de lucru continuu de peste 24 sau 30 de ore / Dacă fiecare medic ar lucra o singură normă ar mai fi nevoie de cel puţin 5.000 de medici

iunie 2, 2025

Video China a creat cel mai mare transportor de drone din lume. Când va decola „mașinăria” dezvoltată de Beijing

iunie 2, 2025

Video Scenariul lui Marcel Boloș pentru echilibrarea bugetului României: „O taxare a consumului sau a capitalului”. Ce măsuri fiscale urmează

iunie 2, 2025

MedLife continuă evenimentele culturale printr-o expoziție exclusivistă despre legătura dintre spiritualitate și medicină în România

iunie 2, 2025

Cele mai recente știri

„Educația nu se poate face pe stomacul gol”. Doar 22% din copiii de la sate se consideră fericiți. Ce își doresc de la noul președinte

iunie 2, 2025

Ruşii şi-au continuat atacurile împotriva Ucrainei înaintea negocierilor de la Istanbul: 5 morţi în Zaporojie, mai multe persoane rănite în Sumî

iunie 2, 2025

Memorialul Holocaustului și mai multe sinagogi din Paris, vandalizate. „O formă de stigmatizare violentă a evreilor”

iunie 2, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.