Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Turcia a dezvăluit una dintre cele mai puternice arme non-nucleare construite vreodată. Cum arată noua bombă termobarică GAZAP

iulie 30, 2025

Scandal între PNL și PSD în Argeș: liberalii revoltați de jignirile lui lon Mînzînă. „Are un limbaj suburban, vulgar și plin de ură”

iulie 30, 2025

Video Percheziții în Timiș și Constanța, în dosarul jafului de 10 milioane de lei de la Poșta Mare din Timișoara

iulie 30, 2025

Risc de viituri în Oltenia, Muntenia, Transilvania şi Moldova / Au fost emise avertizări cod galben şi cod portocaliu

iulie 30, 2025

Mesajul lui David Popovici după calificarea în semifinale la 100 m liber, la Mondialele de Natație de la Singapore

iulie 30, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Air India, avertizată de autorități în legătura cu falsificarea unor registre și întârzierea reparațiilor motorului unui Airbus A320
Afaceri

Air India, avertizată de autorități în legătura cu falsificarea unor registre și întârzierea reparațiilor motorului unui Airbus A320

By Sala de Presăiulie 6, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Autoritatea aeronautică din India a sancţionat în luna martie compania low-cost Air India Express pentru că nu a înlocuit la timp componentele motorului unui avion Airbus A320, conform unei directive de siguranţă emisă de Agenţia pentru Siguranţă a Aviaţiei din Uniunea Europeană (EASA), şi pentru falsificarea înregistrărilor de mentenanţă pentru a arăta o conformare fictivă, potrivit unui document guvernamental consultat de Reuters.

Air India Express a recunoscut eroarea şi a transmis pentru Reuters că a întreprins „acţiuni corective şi măsuri preventive”. În urma articolului, EASA a anunţat că va investiga situaţia, scrie News.ro.

Air India, compania-mamă, se află deja sub atenţia sporită a autorităţilor după accidentul grav din iunie, în care un Boeing Dreamliner s-a prăbuşit în Ahmedabad, provocând moartea a 241 de persoane din 242 aflate la bord – cel mai grav dezastru aviatic din ultimul deceniu.

Problema motorului avionului Air India Express a fost semnalată încă din 18 martie, cu luni înainte de accident. În 2024, DGCA (Direcţia Generală de Aviaţie Civilă) a avertizat şi Air India pentru operarea a trei aeronave Airbus fără verificările necesare ale toboganelor de evacuare şi, în iunie, pentru încălcări grave ale timpilor de zbor ai piloţilor.

Nereguli grave: falsificarea evidenţelor în sistemul AMOS

Directiva EASA din 2023 cerea înlocuirea anumitor componente ale motoarelor CFM LEAP-1A, inclusiv garnituri şi piese rotative, din cauza unor defecte de fabricaţie care ar putea duce la cedări critice şi eliberare de resturi cu energie mare, punând în pericol integritatea aeronavei.

Un memoriu confidenţial al guvernului indian, trimis Air India Express în martie, arată că DGCA a descoperit în timpul unei supravegheri că modificarea necesară nu a fost efectuată la timp pe un motor al aeronavei VT-ATD. Pentru a părea în conformitate, înregistrările din software-ul AMOS – folosit pentru mentenanţă – au fost „aparent modificate sau falsificate”.

Avionul în cauză operează pe rute interne şi internaţionale, inclusiv Dubai şi Muscat, conform AirNav Radar. Documentul adaugă că responsabilul de calitate al companiei nu a asigurat controlul corespunzător.

Air India Express a explicat că omisiunea s-a produs în timpul migrării datelor în noul sistem informatic, dar problema a fost remediată imediat după identificare. Nu a precizat data exactă a remedierii şi nici nu a comentat acuzaţiile legate de falsificare, dar a transmis că a luat „măsuri administrative necesare”, inclusiv demiterea managerului de calitate şi suspendarea adjunctului responsabil cu întreţinerea aeronavelor.

Reacţii şi anchete în curs

DGCA nu a comentat solicitările Reuters, însă EASA a anunţat că va investiga problema în colaborare cu producătorul de motoare CFM şi cu autoritatea indiană.

Airbus şi CFM International – un joint venture între General Electric şi Safran – nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

Potrivit unei surse directe, neregula a fost depistată pentru prima dată în timpul unui audit DGCA în octombrie 2024, iar aeronava a efectuat doar câteva zboruri după data la care ar fi trebuit să fie înlocuite piesele defecte.

„Astfel de probleme trebuie corectate imediat. Este o greşeală gravă, iar riscurile cresc exponenţial mai ales la zboruri peste ape sau zone aeriene restricţionate”, a declarat Vibhuti Singh, fost expert juridic în cadrul Biroului pentru Investigarea Accidentelor Aviaţiei din India.

Guvernul indian a informat parlamentul că în 2023 au fost emise avertismente sau amenzi pentru 23 de încălcări de siguranţă comise de companii aeriene – dintre care 3 au implicat Air India Express şi 8 Air India.

Context tensionat pentru Tata Group

Grupul Tata a preluat Air India de la stat în 2022, promiţând transformarea acesteia într-o companie aeriană „de clasă mondială”. Însă ambiţiile sunt afectate de seria recentă de incidente.

În pofida extinderii rapide a reţelei internaţionale de zboruri, Air India se confruntă cu numeroase plângeri ale pasagerilor privind igiena precară, scaune deteriorate, sisteme de divertisment defecte şi alte probleme operaţionale.

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Acordul comercial UE-SUA stârnește confuzie: Bruxelles și Washington nu se pun de acord pe ce au convenit

Norvegia stârnește furie la Kremlin cu sancțiunile impuse navelor de pescuit rusești

Digi Romania actualizează tarifele în urma modificării cotei TVA

Ilie Bolojan: Bugetul alocat Ministerului Dezvoltării pe componenta „Anghel Saligny” este, practic, epuizat

Se scumpesc biletele de tren de la 1 august. Cât vor plăti românii după majorarea TVA

Un nou model chinezesc de AI, mai ieftin decât DeepSeek, provoacă neliniște în industria mondială a inteligenței artificiale

Exclusiv Ministrul Energiei: Îi rog pe cei care nu au fost informați corect despre tarife să facă reclamații. Oricând se pot schimba furnizorii

Video Aeroportul Otopeni funcționează cu o singură pistă. Lucrări de reparații, în plin sezon al vacanțelor

Temu, în vizorul CE: platforma de comerț online încalcă Regulamentul privind serviciile digitale în ceea ce priveşte produsele ilegale

Alegerile Editorului

Scandal între PNL și PSD în Argeș: liberalii revoltați de jignirile lui lon Mînzînă. „Are un limbaj suburban, vulgar și plin de ură”

iulie 30, 2025

Video Percheziții în Timiș și Constanța, în dosarul jafului de 10 milioane de lei de la Poșta Mare din Timișoara

iulie 30, 2025

Risc de viituri în Oltenia, Muntenia, Transilvania şi Moldova / Au fost emise avertizări cod galben şi cod portocaliu

iulie 30, 2025

Mesajul lui David Popovici după calificarea în semifinale la 100 m liber, la Mondialele de Natație de la Singapore

iulie 30, 2025

Video&Foto Cel mai puternic cutremur de pe planetă, din ultimii 14 ani, a avut loc în Extremul Orient rus: magnitudine 8,7. Tsunami de 4 metri

iulie 30, 2025

Cele mai recente știri

Video Polițist din Gorj, condamnat definitiv la aproape 8 ani de închisoare pentru luare de mită în trafic

iulie 30, 2025

Constantin Toma: Dacă va ieşi Sorin Grindeanu, Marcel Ciolacu va avea influenţă în partid. „Nu mă mai văd în PSD”

iulie 30, 2025

David Popovici, o nouă reacţie după aurul mondial la 200 m liber: Apa nu minte. Îţi dă înapoi exact cât ai muncit

iulie 30, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.