Al treilea pod peste râul Someş a fost inaugurat, vineri, la Satu Mare, în ziua deschiderii oficiale a „Zilelor Oraşului Satu Mare”. A participat ministrul Cseke Attila care a precizat că este cea mai mare investiţie din ultimii 35 de ani din această localitate. Podul hobanat este o construcţie unică în nord-vestul României. Ansamblul hobanat care susţine podul are 216 tone, este compus din 56 de hobane, iar cablurile susţin o greutate de 12.000 de tone, scrie News.ro.

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a inaugurat, vineri, în municipiul Satu Mare, cel de-al treilea pod peste râul Someş.

„Este cea mai mare investiţie din ultimii 35 de ani din această localitate, realizată de autoritatea publică locală, cu sprijinul Guvernului”, a precizat ministrul.

Obiectivul are o valoare de aproape 200 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, prin etapa a II-a (2017-2026) a Programului Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL).

„Această investiţie este finalizată la 55 de ani de la marea inundaţie din Satu Mare şi putem fi mândri de această realizare, care va marca de acum imaginea municipiului, conectând cele două părţi ale oraşului, precum şi întreaga comunitate”, a subliniat Cseke Attila.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Primăria Satu Mare, Podul Transilvania a fost inaugurat în ziua deschiderii oficiale a Zilelor Oraşului Satu Mare.

Podul hobanat peste râul Someş, Podul Transilvania, este o construcţie unică în nord-vestul României, care impresionează prin complexitatea tehnică.

„Podul Transilvania este mai mult decât o structură din beton, oţel şi fier – este un nou simbol al Sătmarului, o minune a ingineriei şi un reper economic pentru întregul nostru oraş. Şi da, putem spune cu mândrie că acesta este cel mai mare pod hobanat din România, un proiect care va rămâne în memoria noastră colectivă pentru generaţii”, a declarat primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor la inaugurarea celui de-al treilea pod peste râul Someş, Podul Transilvania.

Potrivit datelor transmise de primărie, noul pod este susţinut de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oţel special, dispuse simetric în sistem semiharpă. Ansamblul hobanat care susţine podul are o greutate de 216 tone şi este compus din 56 de hobane. Cablurile susţin o greutate de 12.000 de tone.

Cu o capacitate de patru benzi de circulaţie, cu câte două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal şi o pistă pentru biciclişti, podul este echipat cu tehnologii moderne pentru siguranţa şi confortul participanţilor la trafic. Pentru accesul de pe diguri, pe trotuarele podului sunt prevăzute patru scări, câte două scări pe fiecare dig, iar pentru siguranţa circulaţiei pietonale sunt amplasaţi parapeţi metalici de protecţie pe rampe, viaducte şi pod, precum şi pe scările de acces de pe diguri.

Editor : B.E.

Share.
Exit mobile version