Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de pneuri uzate din toată ţara şi în urma neregulilor găsite au fost date amenzi de 1,2 milioane de lei. Ei au oprit definitiv de la vânzare 8.200 de bucăţi de pneuri şi temporar peste 20.000 de bucăţi.
Reprezentanţii ANPC au anunţat, miercuri, că au desfăşurat, la nivelul întregii ţări, în perioada 16 – 27 septembrie, o serie de acţiuni de verificare pentru a verifica respectarea prevederilor legale la comercializarea pneurilor uzate, ca parte a unei tematici de control.
Au fost verificaţi 438 de operatori economici, la 382 dintre aceştia constatându-se abateri de la legislaţia în vigoare.
În urma deficienţelor constatate comisarii ANPC au dat 273 de amenzi, în valoare de circa 1,2 milioane lei, au oprit temporar de la comercializare peste 20.000 de bucăţi de pneuri şi definitiv
aproximativ 8.200 de bucăţi în valoare de peste 700.000 lei.
“Siguranţa consumatorilor rămâne o prioritate absolută pentru ANPC. Prin aceste acţiuni de control, ne propunem nu doar să aplicăm legea, ci şi să protejăm vieţile celor care depind de produse esenţiale, cum sunt pneurile, pentru siguranţa în trafic. Este inacceptabil ca pe piaţă să existe produse care pot pune în pericol utilizatorii din cauza lipsei de conformitate sau a depozitării necorespunzătoare. Vom continua să luăm măsuri ferme pentru eliminarea acestor situaţii”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar al ANPC.
Principalele nereguli constatate au fost: lipsa autorizaţiilor de funcţionare, lipsa informaţiilor de bază conţinute pe lateralul (flancul) anvelopei referitoare la marcajele producătorului, comercializarea unor pneuri uzate atât pentru anvelopa de vară cât şi pentru anvelopa de iarnă, care nu prezintă siguranţă pentru utilizatori (tăieturi profunde, crăpături, deteriorări, uzură neuniformă pronunţată); nerespectarea condiţiilor de depozitare (depozitarea anvelopelor în exterior, expuse la intemperii, curenţi de aer, variaţii de temperatură, apă); neafişarea la loc vizibil a preţului de vânzare al produselor; lipsa afişării informaţiilor privind serviciile prestate – tarife, termen de execuţie, garanţia acordată.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].