Autoritatea americană pentru siguranță în transporturi (NTSB) a declarat luni că mai mult de 40 de operatori străini de avioane Boeing 737 ar utiliza avioane cu componente ale cârmei care pot reprezenta riscuri pentru siguranță, transmite The Guardian.

Săptămâna trecută, NTSB a emis recomandări urgente de siguranță cu privire la posibilitatea blocării sistemului de control al cârmei pe unele avioane Boeing 737, după un incident care a avut loc în februarie și care a implicat un zbor United Airlines.

De asemenea, NTSB a dezvăluit luni că a aflat că doi operatori străini au suferit incidente similare în 2019, implicând mecanisme de acționare a ghidării de rulare din cârmă.

„Suntem îngrijorați de posibilitatea ca alte companii aeriene să nu fie conștiente de prezența acestor dispozitive de acționare pe avioanele lor 737”, a declarat luni președintele NTSB, Jennifer Homendy, într-o scrisoare adresată șefului Administrației  Federale din Aviație (FAA), Mike Whitaker.

NTSB investighează un incident în care pedalele de cârmă ale unui Boeing 737 Max 8 al companiei United s-au „blocat” în poziția neutră în timpul unei aterizări la Newark. Cei 161 de pasageri și membri ai echipajului nu au fost răniți.

Acțiunile Boeing au scăzut luni cu 2,7%.

NTSB a declarat că este posibil ca 271 de piese de impact să fie instalate pe aeronave în serviciu operate de cel puțin 40 de transportatori aerieni străini; că este posibil ca 16 să fie încă instalate pe aeronave înmatriculate în SUA; și că este posibil ca până la 75 să fi fost utilizate în instalări după achiziționare.

Homendy s-a declarat îngrijorată că FAA „nu a luat această problemă mai în serios până când nu am emis raportul nostru de recomandare urgentă privind siguranța”.

FAA a declarat că ia în serios recomandările NTSB și a programat să efectueze teste suplimentare pe simulator în octombrie.

O comisie de revizuire a acțiunilor corective a FAA s-a reunit vineri, iar agenția a declarat că „se mișcă rapid pentru a convoca o discuție cu autoritățile aviației civile afectate, pentru a se asigura că au informațiile de care au nevoie de la FAA, inclusiv orice acțiuni recomandate”.

United a declarat săptămâna trecută că piesele de control ale cârmei în cauză au fost utilizate în doar nouă dintre aeronavele sale 737 construite inițial pentru alte companii aeriene, iar componentele au fost toate eliminate la începutul acestui an.

NTSB a declarat joi că niciun avion 737 al companiilor aeriene americane nu funcționează cu mecanismele afectate, care au fost instalate în unele avioane 737 Max și 737 NG de generație anterioară ce includeau un sistem de aterizare opțional.

Boeing a declarat în august că a informat „operatorii 737 afectați de o potențială problemă cu sistemul de acționare a ghidării de rulare a cârmei”. Compania nu a oferit un răspuns la o solicitare de luni.

Editor : A.C.

Share.
Exit mobile version