Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Exclusiv Anastasiu, despre companiile de stat cu pierderi: „Ori profesionalizăm și trecem pe profit, ori le închidem, ori facem joint ventures”

iulie 16, 2025

Exclusiv Tanczos Barna dă asigurări că România nu va intra în recesiune anul acesta: „Vom avea o creștere economică mică”

iulie 16, 2025

Gigi Becali: E prea ruşinos ce s-a întâmplat astăzi. Nu am cuvinte

iulie 16, 2025

Zelenski nu trebuie să atace Moscova, spune Trump. „Nu sunt de partea nimănui, vreau să opresc măcelul”

iulie 16, 2025

Exclusiv Cât timp ar putea menține guvernul Bolojan actuala cotă de TVA. Dragoș Anastasiu: „Efortul mare e până la sfârșitul anului viitor”

iulie 16, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii au pierdut finanțarea din PNRR. Motivul: probleme la procedurile de achiziții
Afaceri

Bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii au pierdut finanțarea din PNRR. Motivul: probleme la procedurile de achiziții

By Sala de Presăiulie 15, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii, cele două șosele de mare viteză care vor lega Moldova de restul țării, au pierdut finanțarea din PNRR. Anunțul a fost făcut de ministrul investițiilor europene. Motivul: probleme la procedurile de achiziții publice, spune Dragoș Pîslaru.

Problema a fost o lipsă de sincronizare între sistemul de achiziții publice de la noi și jurnalul oficial al Uniunii Europene, a explicat pentru Digi24 șeful Companiei de Drumuri. Este vorba despre toți cei 103 kilometri din Autostrada Moldovei deschiși circulației, dar și despre 53 de kilometri din Autostrada Unirii, care leagă Moldova de Transilvania.

Fără bani din PNRR au rămas și 39 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Poarta Sălajului. Bani a pierdut și proiectul de modernizare a căii ferate dintre Arad, Timișoara și Caransebeș. Nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită, spun oficialii din Ministerul Transporturilor. Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiți până în prezent, dar nu va mai primi alți bani pentru aceste proiecte. Ele ar putea fi duse la duse la bun sfârșit tot pe bani europeni, dar din alte programe.

Dragoş Pîslaru, ministrul Fondurilor Europene: „Căutăm surse alternative de finanțare pentru proiectele prioritare, gen segmentele de autostradă din A7 și A8, care nu mai sunt prinse în PNRR. N-o să vă iau proiect cu proiect acuma, o să vă pot spune doar că este vorba de nerespectarea regulamentul european cu privire la achizițiile publice.”

Ministerul Transporturilor a venit cu precizări referitoare la proiectele care vor avea în continuare finanțare din PNRR:

Infrastructură rutieră:

  • Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focşani – Paşcani;
  • Autostrada Lugoj – Deva (A1), secţiunile D şi E (tunelurile de la Margina – Holdea).

Infrastructură feroviară:

  • Toate cele 4 loturi ale tronsonului CF Cluj – Episcopia Bihor;
  • Un lot din tronsonul CF Arad – Timişoara – Caransebeş (Lugoj – Timişoara).

„În privinţa proiectelor care au fost excluse parţial sau total din PNRR, MTI subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită. Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiţi până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuţie”, arată Ministerul Transporturilor.

Printre acestea se numără:

  • Autostrada Buzău – Focşani (A7) – finalizată şi deschisă circulaţiei;
  • Lotul 1 al Autostrăzii Ploieşti – Buzău (A7) – finalizat şi dat în circulaţie;
  • Secţiunile Leghin – Moşca şi Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (A8);
  • Secţiunile Nădăşelu – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania);
  • Loturile 1, 3 şi 4 din tronsonul CF Arad – Timişoara – Caransebeş.

„Toate aceste proiecte vor fi continuate şi duse la bun sfârşit prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană”, susţin reprezentanţii instituţiei.

„Proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanţare europeană. Deciziile luate în dialog cu Comisia Europeană asigură predictibilitate şi continuitate în investiţiile din infrastructură, iar românii vor beneficia de ele, fără povara unei cofinanţări din bugetul naţional”, a transmis ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, potrivit News.ro.

Ministerul transmite că „modificările privind finanţarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor. Schimbările sunt cauzate de anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziţii (JOUE) şi cel naţional (SICAP), în special privind vizibilitatea publicării unor erate”.

Editor : M.B.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Exclusiv Anastasiu, despre companiile de stat cu pierderi: „Ori profesionalizăm și trecem pe profit, ori le închidem, ori facem joint ventures”

Exclusiv Cât timp ar putea menține guvernul Bolojan actuala cotă de TVA. Dragoș Anastasiu: „Efortul mare e până la sfârșitul anului viitor”

Ministrul Dragoș Pîslaru, acuzat de fake-news de mai mulți lideri PSD după ce a anunțat că bucăți din A7 și A8 pierd finanțarea PNRR

Exclusiv Anastasiu: România risca un „curs la 6 lei” euro și „șomaj la 30-40%”, dacă nu adopta până pe 8 iulie pachetul de măsuri fiscale

Sorin Grindeanu: Nu pierdem niciun euro la Ministerul Transporturilor. Proiectele vor fi finanţate din alte programe europene

Bolojan a discutat cu reprezentanții agenției de rating Standard & Poor’s despre măsurile de reformă fiscală adoptate de guvern

Austeritate în Franța: Cum vrea premierul Bayrou să reducă deficitul bugetar și să evite o moțiune de cenzură

Agenția Fitch: Măsurile economice luate de Guvernul României vor pune presiune pe creşterea economică și vor aduce o inflaţie ridicată

Video Avertismentul ministrului Dragoș Pîslaru: „Proiecte din PNRR de 6,3 miliarde de euro nu mai pot fi îndeplinite până în august 2026”

Alegerile Editorului

Exclusiv Tanczos Barna dă asigurări că România nu va intra în recesiune anul acesta: „Vom avea o creștere economică mică”

iulie 16, 2025

Gigi Becali: E prea ruşinos ce s-a întâmplat astăzi. Nu am cuvinte

iulie 16, 2025

Zelenski nu trebuie să atace Moscova, spune Trump. „Nu sunt de partea nimănui, vreau să opresc măcelul”

iulie 16, 2025

Exclusiv Cât timp ar putea menține guvernul Bolojan actuala cotă de TVA. Dragoș Anastasiu: „Efortul mare e până la sfârșitul anului viitor”

iulie 16, 2025

Exclusiv Tanczos Barna: „Cu pachetul de măsuri am scăpat de junk și de pericolul de «a nu ne da cineva pe caiet». E o certitudine”

iulie 16, 2025

Cele mai recente știri

Liga Campionilor: Shkendija va fi adversara FCSB în turul secund al calificărilor

iulie 16, 2025

„Pe bune?”: Replica Melaniei Trump, care l-a făcut pe președintele SUA să-și schimbe părerea despre Putin

iulie 16, 2025

Ministrul Dragoș Pîslaru, acuzat de fake-news de mai mulți lideri PSD după ce a anunțat că bucăți din A7 și A8 pierd finanțarea PNRR

iulie 16, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.