Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Toți angajații primăriei Cluj-Napoca primesc spor de condiții vătămătoare. Boc: Mărunțitul dosarelor afectează sănătatea oamenilor

august 5, 2025

Telecabina care urcă spre Cetatea Deva este din nou funcţională începând de marţi/ O lungă perioadă, ascensorul nu a funcţionat, din cauza unor probleme tehnice/ Cât costă şi care este programul zilnic de funcţionare

august 5, 2025

Mecanismul inovator de finanțare pentru înarmarea Ucrainei pus la punct de SUA și NATO

august 5, 2025

Video Taxă de 50 de lei pe cearșaf pe plajă la Mamaia. Protecția Consumatorului spune că e ilegal, dar nu dă amenzi

august 5, 2025

ANOSR critică noile modificări aduse sistemului de acordare a burselor pentru studenţi/ Un ordin MEC elimină studenţii de la forma „cu taxă” din categoria beneficiarilor de burse şi limitează perioada de acordare a acestora pentru ceilalţi

august 5, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Capitala europeană care se laudă cu o statistică rutieră pozitivă: niciun mort în accidente auto în ultimul an
Lumea

Capitala europeană care se laudă cu o statistică rutieră pozitivă: niciun mort în accidente auto în ultimul an

By Sala de Presăaugust 5, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Capitala unei țări din nordul Europei se laudă cu o statistică rutieră pozitivă: nu are niciun deces înregistrat în accidente rutiere în ultimul an. Este vorba despre Helsinki, capitala Finlandei, iar datele statistice au fost date publicității săptămâna aceasta autorităţile municipale. Deşi numărul deceselor în accidente rutiere este în scădere în întreaga UE, cu o reducere de 3% în 2024, accidentele cu final tragic sunt încă frecvente în zonele metropolitane. A trece un an întreg fără niciun accident este o realizare remarcabilă pentru majoritatea oraşelor, cu atât mai mult pentru o capitală europeană, scrie Politico preluată de News.ro.

În 2023, 7.807 de europeni şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere în oraşele UE.

Anul trecut, 55 de persoane au murit în accidente rutiere în Berlin, iar nouă persoane şi-au pierdut viaţa în coliziuni în regiunea Bruxelles în ultimele 12 luni.

Deşi Helsinki este una dintre cele mai mici capitale ale UE, cu puţin sub 690.000 de locuitori, aproximativ 1,5 milioane de persoane locuiesc şi fac naveta în zona metropolitană.

Roni Utriainen, inginer de trafic în cadrul Diviziei de Mediu Urban al oraşului, a declarat presei finlandeze că această realizare se datorează „multor factori, dar limitele de viteză sunt unul dintre cele mai importante”.

Citând date care arată că riscul de deces al pietonilor se reduce la jumătate prin reducerea vitezei de impact a maşinilor de la 40 la 30 de kilometri pe oră, autorităţile municipale au impus limita inferioară în majoritatea zonelor rezidenţiale şi în centrul oraşului Helsinki în 2021.

Limitele au fost aplicate cu ajutorul a 70 de noi radare şi al unei strategii a poliţiei bazate pe politica naţională „Vision Zero”, cu scopul de a reduce la zero numărul accidentelor rutiere cu victime sau decese. Datele colectate de Liikenneturva, entitatea finlandeză pentru siguranţa traficului, arată că numărul accidentelor mortale din Helsinki este în scădere de atunci.

Autorităţile din Helsinki au petrecut ultimii cinci ani încercând să repete miracolul pe care l-au realizat pentru prima dată în 2019, când niciun pieton sau ciclist nu a murit în accidente rutiere.

Utriainen subliniază că succesul misiunii se bazează pe politici de mobilitate pe termen lung, bazate pe date, şi pe strategii de dezvoltare urbană care au transformat capitala, cândva centrată pe maşini. În multe părţi ale oraşului, drumurile au fost îngustate şi s-au plantat copaci cu scopul deliberat de a-i face pe şoferi să se simtă inconfortabil, raţionamentul fiind că peisajele urbane complexe îi obligă pe şoferi să circule mai prudent în zonele populate.

Oraşul a investit, de asemenea, în infrastructura pentru pietoni şi biciclişti, inclusiv într-o reţea cuprinzătoare de piste pentru biciclete care se întinde pe mai bine de 1.500 de kilometri. De asemenea, a fost îmbunătăţită reţeaua de transport public cu autobuze ecologice şi autonome, iar capitala a primit finanţare de la Banca Europeană de Investiţii pentru o nouă linie de tramvai.

Utriainen spune că aceste îmbunătăţiri au contribuit la „reducerea utilizării autovehiculelor şi, odată cu aceasta, a numărului de accidente grave”.

Statisticile arată că, între 2003 şi 2023, numărul accidentelor rutiere din oraş a scăzut de la 727 la doar 14.

Succesul oraşului Helsinki este remarcat la Bruxelles, unde Comisia Europeană face presiuni pentru reducerea numărului de accidente mortale pe şosele. La începutul acestui an, comisarul pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a remarcat că majoritatea ţărilor membre nu sunt pe cale să îndeplinească obiectivul UE pentru 2018 de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidentele rutiere până în 2030.

Citește și:

România rămâne cea mai letală țară din Uniunea Europeană la capitolul siguranță rutieră. Unde se înregistrează cele mai puține decese

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Mecanismul inovator de finanțare pentru înarmarea Ucrainei pus la punct de SUA și NATO

Blocaj în aprobarea exporturilor americane. Haosul birocratic face ca zeci de mii de cereri să rămână în aer

Ucrainenii au atacat din nou Rusia cu drone: trei morți

Scandalul Epstein. Ghislaine Maxwell mutată într-un penitenciar cu regim mai lejer. Trump spune că nu i-a fost cerut să o grațieze

Video ChatGPT trece pe modul „de studiu” după ce tot mai mulți elevi și studenți l-au folosit abuziv. AI-ul nu mai oferă rezolvări directe

Motivul pentru care Vladimir Plahotniuc susține că vrea să se întoarcă în Republica Moldova. Oligarhul a fost arestat în Grecia

Corporaţia pentru Radiodifuziunea Publică din SUA devine istorie după 58 de ani: se închide după ce Trump a tăiat finanțarea

Donald Trump a demis-o pe șefa Biroului de Statistică a Muncii după publicarea ratei șomajului. De ce e nemulțumit președintele SUA

Netanyahu amână decizia privind acțiunea militară din Gaza. Israelul ia în calcul cucerirea orașului (surse CNN)

Alegerile Editorului

Telecabina care urcă spre Cetatea Deva este din nou funcţională începând de marţi/ O lungă perioadă, ascensorul nu a funcţionat, din cauza unor probleme tehnice/ Cât costă şi care este programul zilnic de funcţionare

august 5, 2025

Mecanismul inovator de finanțare pentru înarmarea Ucrainei pus la punct de SUA și NATO

august 5, 2025

Video Taxă de 50 de lei pe cearșaf pe plajă la Mamaia. Protecția Consumatorului spune că e ilegal, dar nu dă amenzi

august 5, 2025

ANOSR critică noile modificări aduse sistemului de acordare a burselor pentru studenţi/ Un ordin MEC elimină studenţii de la forma „cu taxă” din categoria beneficiarilor de burse şi limitează perioada de acordare a acestora pentru ceilalţi

august 5, 2025

Blocaj în aprobarea exporturilor americane. Haosul birocratic face ca zeci de mii de cereri să rămână în aer

august 5, 2025

Cele mai recente știri

Noi reglementări referitoare la acordarea burselor pentru studenți. A fost publicat ordinul de ministru

august 5, 2025

Cel puţin doi morţi şi şase răniţi în SUA, într-un atac armat în centrul oraşului Los Angeles

august 5, 2025

Ucrainenii au atacat din nou Rusia cu drone: trei morți

august 5, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.